Kerstpakket

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerstpakket

Bericht door refo »

Geen idee.
In ieder geval was mijn pakket anderhalve meter lang.

https://1.5meterpakket.nl/assortiment/#
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Dodo »

In een pakket dat ik kreeg zaten pasteibakjes en een blik kippenragout. Ik wist niet dat het nog bestond! Het verraadde wel de leeftijd van degene die het pakket samen heeft gesteld, die is vast minstens zestig jaar oud.

Een pakket van anderhalve meter lang vind ik erg leuk gevonden! Als er tenminste leuke dingen in zitten. In ieder geval geen chocoladefontein, broodbakmachine, of wat voor apparaat dan ook dat je toch niet gaat gebruiken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerstpakket

Bericht door refo »

Dodo schreef:In een pakket dat ik kreeg zaten pasteibakjes en een blik kippenragout. Ik wist niet dat het nog bestond! Het verraadde wel de leeftijd van degene die het pakket samen heeft gesteld, die is vast minstens zestig jaar oud.

Een pakket van anderhalve meter lang vind ik erg leuk gevonden! Als er tenminste leuke dingen in zitten. In ieder geval geen chocoladefontein, broodbakmachine, of wat voor apparaat dan ook dat je toch niet gaat gebruiken.
Gisteren nog gegeten. Pasteibakjes lagen bij de Lidl bij de kassa.
(Overigens wel een opgaaf om dat netjes te eten.)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Dodo »

Ik heb daar echt het gevoel bij: dat is van vroeger, zo eten we niet meer. Net als gevulde eieren, asperges in een plakje boterhamworst gerold, een kwart gekookt ei in rookvlees, een blokje kaas met een uitje of een stukje ananas er op geprikt. Ouderwetsch!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:Ik heb daar echt het gevoel bij: dat is van vroeger, zo eten we niet meer. Net als gevulde eieren, asperges in een plakje boterhamworst gerold, een kwart gekookt ei in rookvlees, een blokje kaas met een uitje of een stukje ananas er op geprikt. Ouderwetsch!
Dat bevestigt maar weer eens dat ik ook ouderwets ben. :yahoo En dat heeft niets te maken met de leeftijd, want ik ben nog lang geen 60.

Overigens is het asperges in ham en augurken in boterhamworst.

En ik zie ook weer uit naar mijn jaarlijkse pasteitje. Dat is een heerlijke lekkernij, die ik jaarlijks met eerste kerst verorber.
Laatst gewijzigd door Jantje op 23 dec 2020, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerstpakket

Bericht door Orchidee »

Wahaha, je zou ze niet de kost willen geven waar dat nog op elke verjaardag en/of feestdag word geserveerd
Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffie
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40
Dat ragoutbakje als voorgerecht kom ik ook nog regelmatig tegen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerstpakket

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffie.
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40.
Jij krijgt niks meer. :barbare
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kerstpakket

Bericht door Orchidee »

eilander schreef:
Orchidee schreef:Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffie.
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40.
Jij krijgt niks meer. :barbare
Dat hoeft ook niet!
Is géén straf voor me!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:
Dodo schreef:Ik heb daar echt het gevoel bij: dat is van vroeger, zo eten we niet meer. Net als gevulde eieren, asperges in een plakje boterhamworst gerold, een kwart gekookt ei in rookvlees, een blokje kaas met een uitje of een stukje ananas er op geprikt. Ouderwetsch!
Dat bevestigt maar weer eens dat ik ook ouderwets ben. :yahoo En dat heeft niets te maken met de leeftijd, want ik ben nog lang geen 60.

Overigens is het asperges in ham en augurken in boterhamworst.

En ik zie ook weer uit naar mijn jaarlijkse pasteitje. Dat is een heerlijke lekkernij, die ik jaarlijks met eerste kerst verober.
Is het geen verorberen?
Volgens mij ben je een man van gewoontes Jantje. Afijn dat maakt het leven makkelijk.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Kerstpakket

Bericht door Nathanaël »

Orchidee schreef:Wahaha, je zou ze niet de kost willen geven waar dat nog op elke verjaardag en/of feestdag word geserveerd AfbeeldingAfbeelding
Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffieAfbeelding
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40Afbeelding
Dat ragoutbakje als voorgerecht kom ik ook nog regelmatig tegenAfbeelding
Hoe kun je een kwark- of moncoutaart laten mislukken? :?
Mannetje
Berichten: 7814
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kerstpakket

Bericht door Mannetje »

Nathanaël schreef:
Orchidee schreef:Wahaha, je zou ze niet de kost willen geven waar dat nog op elke verjaardag en/of feestdag word geserveerd AfbeeldingAfbeelding
Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffieAfbeelding
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40Afbeelding
Dat ragoutbakje als voorgerecht kom ik ook nog regelmatig tegenAfbeelding
Hoe kun je een kwark- of moncoutaart laten mislukken? :?
Als je de h vergeet...
-
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Kerstpakket

Bericht door Nathanaël »

Mannetje schreef:
Nathanaël schreef:
Orchidee schreef:Wahaha, je zou ze niet de kost willen geven waar dat nog op elke verjaardag en/of feestdag word geserveerd AfbeeldingAfbeelding
Ik kom al 20 jaar 2 tot 4 maal per jaar op een verjaardag waar altijd een blokje kaas een plakje leverworst en een plakje kookworst word geserveerd.
Én altijd een half mislukte kwark en idem monchoutaart bij de koffieAfbeelding
Géén oude mensen, ze zijn nu midden 40Afbeelding
Dat ragoutbakje als voorgerecht kom ik ook nog regelmatig tegenAfbeelding
Hoe kun je een kwark- of moncoutaart laten mislukken? :?
Als je de h vergeet...
:D
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Kerstpakket

Bericht door Cornelia83 »

Is niet ouderwets hoor ragout en pasteibakjes!
Ik ben halverwege 30 en ik ben er dol op. Is bij ons thuis een vaste gewoonte met o.a. met kerst. Staat ook nu weer in de kelderkast voor 2e kerstdag. En tussendoor ook gewoon heerlijk gewoon op een boterham. Wij noemde het vroeger thuis altijd blubber :haha
Ook krijg je bij mij op een verjaardag een plakje boterhamworst met augurk, een blokje kaas, gevulde eitjes enz.
Of ik ben ouderwets voor mijn leeftijd ;)
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Bertiel
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kerstpakket

Bericht door Bertiel »

Ik had ze ook in het kerstpakket maar wij gaan ze zelf maken...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11654
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kerstpakket

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Dodo schreef:In een pakket dat ik kreeg zaten pasteibakjes en een blik kippenragout. Ik wist niet dat het nog bestond! Het verraadde wel de leeftijd van degene die het pakket samen heeft gesteld, die is vast minstens zestig jaar oud.

Een pakket van anderhalve meter lang vind ik erg leuk gevonden! Als er tenminste leuke dingen in zitten. In ieder geval geen chocoladefontein, broodbakmachine, of wat voor apparaat dan ook dat je toch niet gaat gebruiken.
Gisteren nog gegeten. Pasteibakjes lagen bij de Lidl bij de kassa.
(Overigens wel een opgaaf om dat netjes te eten.)
Haha, ja, dat is vrij ingewikkeld. Net als peppadews op een receptie. Niet te doen.
Plaats reactie