Als wij scheiden gaan . . .

limosa

Als wij scheiden gaan . . .

Bericht door limosa »

. . . nee, we gaan niet scheiden, maar zo heet het lied dat ik hier op een CD heb. Ik zoek de volledige tekst en de schrijver hiervan. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Kun je iets meer over de cd zeggen? Of over wie het het zingt.....
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Als wij scheiden gaan . . .

Bericht door Daphne »

limosa schreef:..en de schrijver hiervan.
limosa

Re: Als wij scheiden gaan . . .

Bericht door limosa »

Daphne schreef:
limosa schreef:..en de schrijver hiervan.
. . . de naam van de schrijver. Of schrijfster. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Dat snap ik maar volgens mij heeft Lizzy hier overheen gelezen :P :x :shock:
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Re: Als wij scheiden gaan . . .

Bericht door Lizzy »

limosa schreef:
Daphne schreef:
limosa schreef:..en de schrijver hiervan.
. . . de naam van de schrijver. Of schrijfster. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Oke :? :? :D
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
limosa

Bericht door limosa »

ah, oké

staat op bijvoorbeeld deze CD
Afbeelding
en deze
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Misschien dan een tip om in 't boekje te kijken van de cd?! :shock:
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Ja, die had ik ook gevonden. Op die eerste cd staat er tussen haakjes achter: Vangelis.

Dat lijkt me alleen nogal een dubieus figuur. Als het dezelfde is, tenminste.

Maar dat is dan ws. degene die de bewerking heeft geschreven, en niet de dichter.
limosa

Bericht door limosa »

Ik heb alleen die tweede CD hier, dat is zo'n el chaepo verzamelding dus geen boekje met teksten. Die naam Vangelis had ik ook gevonden dus daarom dacht ik, gelijk even vragen wie de auteur is. Voor zover ik op die CD kan horen is het een gebed, maar ik weet niet wat die Vangelis allemaal gemaakt heeft.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

limosa schreef:Voor zover ik op die CD kan horen is het een gebed, maar ik weet niet wat die Vangelis allemaal gemaakt heeft.
Vangelis is de artiestennaam van Evanghelos Odyssey Papathanasiou (29 maart 1943). Hij is een Griekse new age en elektronisch muzikant. (bron: Wikipedia)

Zo ziet 'ie eruit:
Afbeelding.

En ik denk dat dit stukje biografie genoeg zegt:

Midden jaren '60 formeerde hij de groep Forminx die in Griekenland heel populair was. In 1967 vertrok hij naar Londen, maar bleef door problemen met werkvergunningen in Parijs steken. Hij richtte de progressieve rock-groep Aphrodite's Child op met onder meer Demis Roussos. In Europa scoorde de groep vele hits onder andere Rain and Tears. In 1972 ging Aphrodite's Child uit elkaar, nog vóór de release van hun laatste LP, "666".
limosa

Bericht door limosa »

Ik had van die Vangelis wel gehoord. Ik denk niet dat het liedje dat ik bedoel van hem is. Het eindigt met "zie op ons in gunst teneer" of zoiets. Daar maakt Vangelis zich geloof ik niet zo druk om. De opname is niet echt geweldig maar ik zal even zien of ik een MP3-tje ergens kan zetten. Kun je het horen.
limosa

Bericht door limosa »

het gaat om dit lied:

Als wij scheiden gaan (MP3)

ik haal de MP3 over een tijdje weer weg ivm. copyrights dus niet schrikken als -ie het niet meer doet
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

op sites waar deze cds staan wordt "vreugde vreugde louter vreugde" aan Handel toegeschreven. :(

Misschien toch even na kijken. Ik vertrouw trouwens Aphrodite's child ook niet zo, maar de cd 666 gaat helemaal over openbaring. Waarom deze titel gekozen is is wel wat vaag (en de reden dat ik er niet zoveel van moet hebben).

Maar ach, er zijn ook genoeg koren die "Wat de toekomst brengen moge" op de melodie van "The Rose" zingen (Dat lied is een soort ode aan het seks, drugs en ROck&Roll" symbool Janis Joplin). Of Christelijke koren die de Karmina Burana uitvoeren (of Christenen die zonder moeite Classic FM luisteren).
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

parsifal schreef:
Maar ach, er zijn ook genoeg koren die "Wat de toekomst brengen moge" op de melodie van "The Rose" zingen (Dat lied is een soort ode aan het seks, drugs en ROck&Roll" symbool Janis Joplin). Of Christelijke koren die de Karmina Burana uitvoeren (of Christenen die zonder moeite Classic FM luisteren).
Ontzettend Parsifal... dit had ik niet van jou verwacht.... De melodie van The Rose is verschrikkelijk mooi... aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... vind ik deze reactie een beetje bull ....
Plaats reactie