Hoe werkt dit forum?

Tiberius
Administrator

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

newton schreef: 14 jan 2025, 14:07
newton schreef: 14 jan 2025, 14:01
Tiberius schreef: 14 jan 2025, 11:43
refo schreef: 13 jan 2025, 08:02 Als je een reactie wilt plaatsen en intussen heeft iemand anders dat ook al gedaan, zie je die reactie (van iemand anders dus) eerst nog even. Dat zal zijn omdat mogelijk die reactie precies of ongeveer gelijk is aan die van jou. Daarna moet je voor de tweede keer de plaatsknop klikken.
Afgelopen tijd gebeurde het tweemaal dat ik niet zo'n melding kreeg en er toch een bericht tussen stond. Beide keren was het een moderator.
Als een 'gewone' forummer iets wijzigt, komt er onder het bericht te staan:
Laatst gewijzigd door ... op ..., .. keer totaal gewijzigd.

Bij moderators gebeurt dat niet. Dat vind ik wel eens lastig, maar goed, dat is nu eenmaal zoals het werkt.

Volgens mij heeft de door jou beschreven situatie daar ook mee te maken.
(Ook geen antwoord op je vraag, maar het zit volgens mij wel in dezelfde hoek).

Misschien kan @newton er nog iets aan toevoegen.
Test

Een een aanpassing
Als moderators hebben we de mogelijkheid om expliciet een reden te geven voor het wijzigen van een bericht. Deze optie: "Reden voor het wijzigen van dit bericht" zit wat verstopt. De verstuurknop zit ruim boven de optie, dus zal snel gebruikt worden. Iets verder doorscrollen geeft deze optie voor de moderators. Mbt transparant handelen lijkt het mij verstandig dat de moderators doorscrollen en de reden voor wijziging wel invullen.
Goed bezig, Newton! Die optie kende ik nog niet.
Alleen is Refo's probleem daarmee nog niet opgelost.
Laatst gewijzigd door Herman op 16 jan 2025, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Test
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Uit een ander topic:
Tiberius schreef: 15 jan 2025, 11:11 Hier wat berichten verwijderd en een herintreder verbannen. Dat doen we niet.
Eerder werd herintreden op zijn minst gedoogd. Nu niet. Mag ik vragen vanwaar deze wijziging?
- Niet meer zo actief -
KDD

Bericht door KDD »

Ik denk dat het beter geweest was als Wachter een poosje had gewacht. :)
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Mannetje schreef:Uit een ander topic:
Tiberius schreef: 15 jan 2025, 11:11 Hier wat berichten verwijderd en een herintreder verbannen. Dat doen we niet.
Eerder werd herintreden op zijn minst gedoogd. Nu niet. Mag ik vragen vanwaar deze wijziging?
Ik kan mij herinneren dat herintreders vaker weer verwijderd zijn. Het is blijkbaar niet makkelijk om dat te signaleren.

Ik heb trouwens een vermoeden dat er nog een herintreder actief is. Maar ik weet het niet zeker, dus zwijg stil.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Job

Bericht door Job »

Iets dat van ondergeschikt belang is, maar ik wilde het toch even melden. De laatste tijd hebben zich volgens mij meerdere mensen aangemeld die enkele kapitalen als forumnaam hebben; drie letters meestal. Dat zal een afkorting zijn, maar omdat die mij niets zeggen lukt het me haast niet die namen te onthouden. Ik gooi ze door elkaar en vrees dat dat ook weleens merkbaar zal zijn in mijn antwoorden aan hen.

Hoewel hun gekozen namen echt niet fout zijn, hoop ik dat nieuwe forummers een duidelijke en goed onthoudbare naam willen kiezen. Dat helpt de middelbaren van leeftijd zoals ik ;-)
ZWP

Bericht door ZWP »

Job schreef: 11 feb 2025, 23:21 Iets dat van ondergeschikt belang is, maar ik wilde het toch even melden. De laatste tijd hebben zich volgens mij meerdere mensen aangemeld die enkele kapitalen als forumnaam hebben; drie letters meestal. Dat zal een afkorting zijn, maar omdat die mij niets zeggen lukt het me haast niet die namen te onthouden. Ik gooi ze door elkaar en vrees dat dat ook weleens merkbaar zal zijn in mijn antwoorden aan hen.

Hoewel hun gekozen namen echt niet fout zijn, hoop ik dat nieuwe forummers een duidelijke en goed onthoudbare naam willen kiezen. Dat helpt de middelbaren van leeftijd zoals ik ;-)
Je zal het toch niet over mij hebben:

Of was ik de trendsetter...? :OO3
Dodo

Bericht door Dodo »

Eens met Job. Ik dacht dat het aan mij lag...
refo

Bericht door refo »

Job schreef: 11 feb 2025, 23:21 Iets dat van ondergeschikt belang is, maar ik wilde het toch even melden. De laatste tijd hebben zich volgens mij meerdere mensen aangemeld die enkele kapitalen als forumnaam hebben; drie letters meestal. Dat zal een afkorting zijn, maar omdat die mij niets zeggen lukt het me haast niet die namen te onthouden. Ik gooi ze door elkaar en vrees dat dat ook weleens merkbaar zal zijn in mijn antwoorden aan hen.

Aldus de man met 3 letters als forumnaam.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 12 feb 2025, 08:46

Aldus de man met 3 letters als forumnaam.
Ik heb het (uiteraard) over een afkorting die niet als naam te lezen is.
Job

Bericht door Job »

ZWP schreef: 12 feb 2025, 08:12

Je zal het toch niet over mij hebben:

Of was ik de trendsetter...? :OO3
Ik heb het over niemand in het bijzonder. En zeker niet over iemand met losse letters in hun forumnaam, want die namen kan ik dus niet onthouden ;-) Het lukt me ook niet om bij hen een bepaalde identiteit/een beeld te vormen en met hen in gesprek te zijn met kennis van eerdere standpunten. De enige die ik enigszins kan onthouden is HRR, maar nu vraag ik me dus gelijk af of het het niet HHR is. Toegevoegd: ook DDD zit in mijn systeem ;-)

Edit: als ezelsbruggetje probeer ik zelf in te vullen wat die afkortingen zoal zouden kunnen betekenen en het zo te onthouden.
DDD

Bericht door DDD »

Ik voelde mij al haast geroepen de grote geheimenis van mijn forumnaam voor jou te onthullen. Maar dat is dus niet nodig, gelukkig.

Ik vind de letternamen juist heel praktisch. Bij namen als Philpot vraag ik me altijd af of het is met hoofdletter, en al dan niet met voorletters en of punten. Heel ingewikkeld om te onthouden voor mij. Ik weet inmiddels dat huisman geen eigennaam is, maar een functie, maar veel verder ben ik nog niet gekomen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Mannetje is ook niet moeilijk toch?
Laatst gewijzigd door Mannetje op 12 feb 2025, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niet meer zo actief -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Laat ik maar niets zeggen dan.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: 12 feb 2025, 09:22 Laat ik maar niets zeggen dan.
Sprak Tiberius.
- Niet meer zo actief -
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Maar het job dan gelijkenis met Job 1 vers 1-22 of Job 42 vers 10-17? Ik stel me die vraag niet.
Plaats reactie