Hoe ervaar jij huisbezoek?

Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ik las net dat degene die op huisbezoek gaan zich behoren te verdiepen in degene waar ze naar toe gaan. Dat idee krijg ik niet dat ze dat doen.
Zo'n gesprek over geestelijke zaken ligt ook helemaal aan de toestand waarin je op dat moment verkeerd. Je kunt er niet altijd over praten, tenminste ik niet.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Mariken

Bericht door Mariken »

Ga maar in afhankelijkheid, eigenlijk zeg je, alle kerkenraadsleden moeten een cursus hiervoor volgen, dat vindt ik niet. Als het goed is staan deze mensen altijd onder de ander, ootmoed....
Als ze de techniek beheersen is dat mooi, maar als ze tijdens het gesprek God missen, dan is het te weinig.
Als je de draad goed doorgelezen hebt, dan zou je daaruit kunnen opmaken dat het dus nogal eens fout gaat tijdens huisbezoeken. En dan zeg je heel terecht: "Als het goed is"................ Het is dus heel vaak niet goed!. En dat is niet met dooddoeners zoals ootmoed en afhankelijkheid te verhelpen.
Iets wat ik vaak hier tegekom is het aanvoeren van het ene argument om daarmee een ander argument uit te kunnen sluiten. Waarom kunnen beiden niet gewoon gebeuren? waarom kan een godvrezende ouderling niet op een cursus gaan om zodoende meer voeling met de mensen die hij bezoekt te krijgen?
Goed communiceren kan ook als je een zeer godsvrezend mens bent. Slecht communiceren ook. UIteindelijk ben je gewoon mens..... Bovendien ( denk ik dan) als je een arbeider in Gods wijngaard bent, dan wil je toch zoveel mogelijk mensen bereiken??

[Aangepast op 10/9/05 door Mariken]
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Weet je we hebben vanavond huisbezoek tussen alle drukte door.
Dus om half acht zie je mij of Moni hier ff niet meer............
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik ben benieuwd of ik wel huisbezoek krijg, nu ik op mezelf woon. (k heb een kijkgaatje in mijn voordeur). :,

Zoals Vlinder haar verhaal vertelde over het huisbezoek hoe zij huisbezoek ervaarde. Nou zo ging het vroeger (toen ik 13 jaar was) er ook aan toe.

Ik denk dat het wel scheelt wie je op huisbezoek krijgt. Bij ons is de kerkenraad toch wel verschillend in bepaalde punten.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Je krijgt huisbezoek waar je lid bent, dus ook als je op jezelf woont. Alleen vind ik het dan dat ze best wat korter kunnen komen als een uur.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Bij ons zijn ze namelijk ook erg verschillend qua persoon, maar wat huisbezoek doen betreft.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Je krijgt huisbezoek waar je lid bent, dus ook als je op jezelf woont. Alleen vind ik het dan dat ze best wat korter kunnen komen als een uur.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Bij ons zijn ze namelijk ook erg verschillend qua persoon, maar wat huisbezoek doen betreft.
Vergeet niet te bidden om een goed gesprek! :eur
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Je krijgt huisbezoek waar je lid bent, dus ook als je op jezelf woont. Alleen vind ik het dan dat ze best wat korter kunnen komen als een uur.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Bij ons zijn ze namelijk ook erg verschillend qua persoon, maar wat huisbezoek doen betreft.
Vergeet niet te bidden om een goed gesprek! :eur
Als Hij het leidt dan gaat het goed ja.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Je krijgt huisbezoek waar je lid bent, dus ook als je op jezelf woont. Alleen vind ik het dan dat ze best wat korter kunnen komen als een uur.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Bij ons zijn ze namelijk ook erg verschillend qua persoon, maar wat huisbezoek doen betreft.
dooplid of belijdend lid zit wel verschil in.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Je krijgt huisbezoek waar je lid bent, dus ook als je op jezelf woont. Alleen vind ik het dan dat ze best wat korter kunnen komen als een uur.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Bij ons zijn ze namelijk ook erg verschillend qua persoon, maar wat huisbezoek doen betreft.
dooplid of belijdend lid zit wel verschil in.
O ja dat is ook zo.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
O.O.L.I.E.

Bericht door O.O.L.I.E. »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ik las net dat degene die op huisbezoek gaan zich behoren te verdiepen in degene waar ze naar toe gaan. Dat idee krijg ik niet dat ze dat doen.
Toen ik dit las moest ik denken toen mijn ouders voor de eerste keer huisbezoek kregen. Ikzelf ben geen dooplid, maar ik ga wel altijd met mijn ouders naar de kerk. ook hadden wij toen een kosganger. Ik kwam dus samen met die jongen later aan, en die ouderling en diaken waren helemaal stomverbaast dat er ineens zomaar nog twee mensen uit de lucht kwamen vallen, ik heb me daar zo aan geergerd, dat ik besloten heb om nooit meer een huisbezoek bij te wonen. het is (denk ik) voor een ouderling een kleine moeite om te achterhalen hoe een gezin in elkaar steekt.
Oorspronkelijk gepost door Lassie
dooplid of belijdend lid zit wel verschil in.
Bij ons in de buurt heb je een gezinsvervangend tehuis waar een goede vriend van mij zit, daar komt dus niemand van de kerkraar omdat het geen beleidend leden zijn en omdat ze niet volgens het 5de gebod leven (letterlijk!!!!)

Wat mijn eigen mening over huisbezoek is? Ik ben mijn afspraak over het er nooit meer bij zitten niet na gekomen, en vorig jaar viel het heel erg mee, werd redelijk serieus genomen aleen probeerden ze iets te ijverig dat ik dooplid moest worden (daar hou ik niet van laat mij mijn eigen leven sturen)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Op zich heb jij natuurlijk je eigen leven, maar vanuit hun oogpunt kan ik het wel begrijpen dat ze proberen of je geen dooplid wilt worden. Je bent dan tenslotte ook een schaapje met een ziel voor de eeuwigheid....
Hun voelen het als verantwoording om jou daarop te wijzen. Als je het van die kant bekijkt kun je het je misschien wat makkelijker inleven.

een fladder van vlindertje


ps. even off-topic, maar waarom hou je van een wanhopige blik van iemand die doodsangsten uitstaat???
Wil je dat misschien uitleggen?
Heb jij weleens iemand gezien die dat had?
Als dat namelijk zo is, kan ik niet indenken dat je dat graag wilt zien.


[Aangepast op 28/9/05 door vlinder]
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Natuurlijk is het weer meegevallen. Weet je we hebben het zo druk met alles, dat we ook geen tijd hadden om zenuwachtig te zijn.

Op zich is het toch wel goed gegaan, maar luisteren hebben ze toch wel wat moeite mee. Ik heb toch kunnen zeggen wat ik wilde zeggen en ik heb er wel een goed gevoel aan overgehouden.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij heb jij zoveel te vertellen gehad dat ze zelfs niet eens de gelegenheid gekregen hebben om er tussen te komen;)
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Natuurlijk is het weer meegevallen. Weet je we hebben het zo druk met alles, dat we ook geen tijd hadden om zenuwachtig te zijn.

Op zich is het toch wel goed gegaan, maar luisteren hebben ze toch wel wat moeite mee. Ik heb toch kunnen zeggen wat ik wilde zeggen en ik heb er wel een goed gevoel aan overgehouden.
Maken de ouderlingen alleen maar fouten, of zou het kunnen dat jij al negatief het gesprek in gaat.....?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Natuurlijk is het weer meegevallen. Weet je we hebben het zo druk met alles, dat we ook geen tijd hadden om zenuwachtig te zijn.

Op zich is het toch wel goed gegaan, maar luisteren hebben ze toch wel wat moeite mee. Ik heb toch kunnen zeggen wat ik wilde zeggen en ik heb er wel een goed gevoel aan overgehouden.
Maken de ouderlingen alleen maar fouten, of zou het kunnen dat jij al negatief het gesprek in gaat.....?
Ahum een wedervraag: Heb jij zo'n beeld van mij?

Dan pas beantwoord ik je vraag.......
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie