1 Korinthe 13:1 Al ware het, dat ik.......
1 Korinthe 13:1 Al ware het, dat ik.......
1 Korinthiërs 13:1 en 2
1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
Kijk op deze site voor een artikel.
1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
Kijk op deze site voor een artikel.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.
In dit artikel staat
“Het verleden is onontkoombaar”.
Mijn verleden kan inderdaad niet meer uitgewist worden maar, wel is het zo dat als je je verleden "zonden " beleden hebt je het vergeven is
Ik vind het dus een zwaar stuk !
en niet erg positief moet ik zeggen !
De Heer vergaf Maria Magdalena ook
Kortom je moet vooruit kijken en niet meer trug naar hetgeen er gebeurd is !
Of ik moet het arrtikel totaal verkeerd begrijpen maar het verleden gooi ik van me af na belijdenis ervan
Maar ja een RK als ik geloft en vertrouwd dan ook op de biecht!
“Het verleden is onontkoombaar”.
Mijn verleden kan inderdaad niet meer uitgewist worden maar, wel is het zo dat als je je verleden "zonden " beleden hebt je het vergeven is
Ik vind het dus een zwaar stuk !
en niet erg positief moet ik zeggen !
De Heer vergaf Maria Magdalena ook
Kortom je moet vooruit kijken en niet meer trug naar hetgeen er gebeurd is !
Of ik moet het arrtikel totaal verkeerd begrijpen maar het verleden gooi ik van me af na belijdenis ervan
Maar ja een RK als ik geloft en vertrouwd dan ook op de biecht!
Inderdaad zit er wel wat in wat je zegt. Het is iemands mening en niet die van mij.
Als je zonden vergeven zijn door God worden ze je niet meer toegerekend wat je ook gedaan hebt.
Het artikel kun je erbij lezen, maar het gaat me meer om de tekst zelf eigenlijk.
Als je zonden vergeven zijn door God worden ze je niet meer toegerekend wat je ook gedaan hebt.
Het artikel kun je erbij lezen, maar het gaat me meer om de tekst zelf eigenlijk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.
Hm, ik maak uit het artikel op dat er zeker wel vergeving van zonde is.... dat wordt daar niet ontkend... Maar ook dat alles aan het licht komt.... Dat al je zonden bij het laatste oordeel naar buiten komen of zo.
Dat baseert men op de tekst:
Vreest hen dan niet, want er is niets bedekt, of het zal geopenbaard worden en verborgen, of het zal bekend worden!
Ik vind in die tekst het "Vreest dan niet" zo opvallend, want dat lijkt wel in contrast te staan met de rest van het vers.... De context maakt echter een hoop meer duidelijk...
Ik ging even kijken in Psalm 32 en las het volgende:
5 Mijn zonde maakte ik U bekend, en mijn ongerechtigheid bedekte ik niet. Ik zeide: Ik zal belijdenis van mijn overtredingen doen voor den HEERE; en Gij vergaaft de ongerechtigheid mijner zonde.
Bedekte zonde is dus zonde die je verborgen houdt, die je verzwijgt, wegstopt. Dat zal aan het licht komen! Maar als je je zonden belijdt voor God en ze niet "bedekt" vergeeft God de zonde.
In vers 1 en 2 zegt David daarover:
1 Welgelukzalig is hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is. 2 Welgelukzalig is de mens, dien de HEERE de ongerechtigheid niet toerekent, en in wiens geest geen bedrog is.
Hij maakt dus onderscheid tussen het bedekken van je eigen zonden, als je ze niet belijdt... en wanneer God je zonden bedekt omdat Hij ze vergeeft... en ze je dus niet meer toerekent. Psalm 103 geeft het natuurlijk ook heel mooi weer:
Zover het oosten is van het westen, zover doet hij onze overtredingen van ons.
Geloven we niet dat Jezus de zonden van ons op zich nam en ze meenam aan het kruis, ze voor ons droeg tot in de dood? Hoe kunnen we dan stellen dat we later weer aan die zonden, die vergeven zijn, herinnerd worden, dat het er nog even in wordt gewreven? God vergeeft nu toch al onze zonden als we ons beroepen op het offer van Jezus? Dat gebeurt toch niet pas na de wederkomst?
Dat baseert men op de tekst:
Vreest hen dan niet, want er is niets bedekt, of het zal geopenbaard worden en verborgen, of het zal bekend worden!
Ik vind in die tekst het "Vreest dan niet" zo opvallend, want dat lijkt wel in contrast te staan met de rest van het vers.... De context maakt echter een hoop meer duidelijk...
Ik ging even kijken in Psalm 32 en las het volgende:
5 Mijn zonde maakte ik U bekend, en mijn ongerechtigheid bedekte ik niet. Ik zeide: Ik zal belijdenis van mijn overtredingen doen voor den HEERE; en Gij vergaaft de ongerechtigheid mijner zonde.
Bedekte zonde is dus zonde die je verborgen houdt, die je verzwijgt, wegstopt. Dat zal aan het licht komen! Maar als je je zonden belijdt voor God en ze niet "bedekt" vergeeft God de zonde.
In vers 1 en 2 zegt David daarover:
1 Welgelukzalig is hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is. 2 Welgelukzalig is de mens, dien de HEERE de ongerechtigheid niet toerekent, en in wiens geest geen bedrog is.
Hij maakt dus onderscheid tussen het bedekken van je eigen zonden, als je ze niet belijdt... en wanneer God je zonden bedekt omdat Hij ze vergeeft... en ze je dus niet meer toerekent. Psalm 103 geeft het natuurlijk ook heel mooi weer:
Zover het oosten is van het westen, zover doet hij onze overtredingen van ons.
Geloven we niet dat Jezus de zonden van ons op zich nam en ze meenam aan het kruis, ze voor ons droeg tot in de dood? Hoe kunnen we dan stellen dat we later weer aan die zonden, die vergeven zijn, herinnerd worden, dat het er nog even in wordt gewreven? God vergeeft nu toch al onze zonden als we ons beroepen op het offer van Jezus? Dat gebeurt toch niet pas na de wederkomst?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ja natuurlijk wordt er over de vergeving gesproken, maar het gaat erover als je alles zou kunnen en doen en je had de liefde niet.
De kanttekeningen zeggen daarvan:
13) had de liefde niet,
Dat is, dat niet deed uit liefde van Gods eer, en om de gemeente daarmede te stichten en in de waarheid te bevestigen, maar uit eergierigheid of andere noden en inzichten.
zo zou het mij geen nuttigheid geven, daar zeggen de kanttekeningen:
niet baten.
Er is ook onder Gods kinderen (en dan generaliseer ik niet, want het is ook weleens anders) waar je zo weinig van die liefde merkt in deze bikkelharde wereld.
Die tekst heb ik nu al verschillend keren gehoord in de kerk en ik vraag me gewoon af of deze tekst ook echt leeft bij de mensen.
De kanttekeningen zeggen daarvan:
13) had de liefde niet,
Dat is, dat niet deed uit liefde van Gods eer, en om de gemeente daarmede te stichten en in de waarheid te bevestigen, maar uit eergierigheid of andere noden en inzichten.
zo zou het mij geen nuttigheid geven, daar zeggen de kanttekeningen:
niet baten.
Er is ook onder Gods kinderen (en dan generaliseer ik niet, want het is ook weleens anders) waar je zo weinig van die liefde merkt in deze bikkelharde wereld.
Die tekst heb ik nu al verschillend keren gehoord in de kerk en ik vraag me gewoon af of deze tekst ook echt leeft bij de mensen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.
Klopt Lizzy....
Wat zegt Johannes daar ook alweer over? Een ieder die zegt dat hij van God houdt maar zijn broeder haat is een leugenaar en in hem is de waarheid niet.
En waar komt dat het sterkst in naar voren? In het vergeven van elkaar. Ik denk aan de gelijkenis van de slaaf die wordt vergeven door de koning maar vervolgens zijn medeslaaf geen schuld kwijtscheld. Indien iemand zijn broeder niet van ganser harte vergeeft, God zal Hem niet vergeven. En de positieve kant er van: Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
Als we de liefde missen is er met ons iets grondig mis....
Wat zegt Johannes daar ook alweer over? Een ieder die zegt dat hij van God houdt maar zijn broeder haat is een leugenaar en in hem is de waarheid niet.
En waar komt dat het sterkst in naar voren? In het vergeven van elkaar. Ik denk aan de gelijkenis van de slaaf die wordt vergeven door de koning maar vervolgens zijn medeslaaf geen schuld kwijtscheld. Indien iemand zijn broeder niet van ganser harte vergeeft, God zal Hem niet vergeven. En de positieve kant er van: Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
Als we de liefde missen is er met ons iets grondig mis....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het heeft zeer zeker wel met elkaar te maken vind ik.Oorspronkelijk gepost door AfgewezenIk wel!Oorspronkelijk gepost door LizzyVind je?Oorspronkelijk gepost door refo
'Liefde hebben voor elkaar' wordt nog wel eens verward met 'lief doen tegen elkaar'.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.
Maar dit heeft er ook mee te maken:Oorspronkelijk gepost door LizzyHet heeft zeer zeker wel met elkaar te maken vind ik.Oorspronkelijk gepost door AfgewezenIk wel!Oorspronkelijk gepost door LizzyVind je?Oorspronkelijk gepost door refo
'Liefde hebben voor elkaar' wordt nog wel eens verward met 'lief doen tegen elkaar'.
Bestraf den spotter niet, opdat hij u niet hate; bestraf den wijze, en hij zal u liefhebben.
Zachte heelmeesters (lief doen) maken stinkende wonden.Oorspronkelijk gepost door LizzyHet heeft zeer zeker wel met elkaar te maken vind ik.Oorspronkelijk gepost door AfgewezenIk wel!Oorspronkelijk gepost door LizzyVind je?Oorspronkelijk gepost door refo
'Liefde hebben voor elkaar' wordt nog wel eens verward met 'lief doen tegen elkaar'.