Er buiten geplaatst

Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Vind je het erg als ik hier niet op inga? Als je wilt mag je U2U sturen.

We hadden het over zondebesef en jouw vraag wanneer het wel ècht zondebesef was.
Ja dat vind ik erg, als je er niet op ingaat. Want ik stel een paar wezenlijke vragen, die helemaal niet aan jou persoonlijk geadresseerd zijn, maar in het kader van de algehele discussie. Dus ik denk dat het belangrijk is dat hier duidelijkheid over is.
Een aantal forummers zegt: als je tot Jezus komt dan zit het met de ellendekennis ook wel goed. Dat is een vreemde gedachtengang, want duizenden mensen zeggen dat ze tot Jezus gekomen zijn, maar het is maar de vraag of dat een waar geloof is. Of willen jullie zeggen dat als iemand zo iets beweert het ook per definitie waar is?

Arglistig is het hart, ja dodelijk, zegt dan Jeremia.

Ik denk dat het goed is als men eens bezorgd is wat nu het verschil is tussen waar geloof en schijngeloof. Th. van der Groe heeft daar zelfs een dik boek over geschreven "Toetssteen van ware en valse genade".

Het gaat hier uitdrukkelijk niet om over anderen te oordelen, maar deze vraag is goed om te bespreken met elkaar - later kun je altijd in de binnenkamer gaan en de bijbel en bovengenoemd boek lezen om voor jezelf daar duidelijkheid over te krijgen (voor het eerst of opnieuw).

Waar we hier over kunnen discussiëren is dus de simpele vraag:
zijn er kenmerken die het ware geloof onderscheiden van het schijngeloof of verstandsgeloof?

Uiteraard is het antwoord: aan de vruchten zult ge de boom kennen (dat zegt Jezus zelf). Maar is dan de vraag wat zijn die vruchten? Hoort ellendekennis of spijt/berouw/boetvaardigheid daar ook bij?
Op de laatste kardinale vraag lijk jij nee te zeggen, want je wil er maar niets van weten en alleen als kenmerk stellen "tot Jezus komen".
Ik zeg op die laatste vraag volmondig JA.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Pim
Majorca? Mag ik nog een reactie?
jaja, komt nog,
maar ik moet itt jou ook nog werken tussendoor... ;)
Tsssssssssssss, wat een vervelende aantijging.

[Aangepast op 23/7/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Tweede vraag: wat zijn die vruchten dan precies?
Geloof, hoop en liefde
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Pim
Majorca? Mag ik nog een reactie?
jaja, komt nog,
maar ik moet itt jou ook nog werken tussendoor... ;)
Tsssssssssssss, wat een vervelende aantijging.

[Aangepast op 23/7/04 door Pim]
twas er één met een vette knipoog Pim;
neem alles eens niet zo serieus op!

:D
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Pim
Majorca? Mag ik nog een reactie?
jaja, komt nog,
maar ik moet itt jou ook nog werken tussendoor... ;)
Het is simpel Pim.
Je hebt in deze topic geen één keer aangegeven dat je het er mee eens bent dat een mens eerst een buitenstaander wordt. Je hebt echter wel verschillende malen kritisch gereageerd op het onderwerp van dit topic.

Om die reden kwam ik tot de uitspraak dat je de suggestie wekt je niet te kunnen vinden in die stelling.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ja dat vind ik erg, als je er niet op ingaat. Want ik stel een paar wezenlijke vragen
en dat durf jij te zeggen, majorca,
nadat aan jou zoveel vriendelijke vragen zijn gesteld
en nadat je op zoveel vragen zelf geen enkel antwoord geeft??????????????????????????????????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????

[Aangepast op 23/7/04 door anemoon]

volgens mij heb ik op alle vragen geantwoord.

welke niet?
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
blader dan even een beetje terug, dan kom je ze wel tegen
ja, zo kan er ik er nog een paar.

Het zou kunnen dat iemand (jij hebt er bijvoorbeeld een handje van) een stuk of 6 vragen achter elkaar gesteld heeft, met dezelfde strekking, en dat ik dat in één antwoord meegenomen heb.
Verder ben ik me er niet van bewust vragen te hebben laten liggen.
Ik ben juist altijd snel en to-the-point. (vergeef me de onbescheidenheid, maar de waarheid mag soms gezegd worden...) ;)
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik ben juist altijd snel en to-the-point
drukfoutje
moet zijn:
ik ben te snel en niet bepaald to-the-point
gelukkig heb je nog wel humor anemoon!

:D

(wel de zogenaamde valse humor, dwz die ten koste gaat van een ander)
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
ja, gelukkig beschik ik over humor, maar dit was gewoon serieus bedoeld:
je bent te snel
want je leest over dingen heen
en je bent niet to-the-point want je vergeet antwoorden te geven op vragen die je zijn gesteld

dat is dus geen humor in je nadeel, maar gewoon een wijzen op feiten zodat je je leven kunt beteren, wat in dit geval zelfs een kleine moeite zou zijn
ik wacht nog steeds op bepaalde antwoorden
zoals ik al schreef: ik wil op bepaalde vragen een antwoord hebben van je (zie ook andere topics)
doe me ff een lol met die vage beschuldigingen en zeg even over welke vraag het gaat.
Ik ga echt die 140 postings van je niet nalezen, met alle respect, maar ik moet ook leesprioriteiten stellen!
Plaats reactie