Satanisten in actie!

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Beste Robert,

Hoe ken je al die mensen.

groet,

Jan
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Eigenlijk op de manier waarop ik het beschreef.
In oeganda zat ik bij zendelingen, en ontmoette ik bevriende zendelingen van de zendelingen waar ik bij zat ;)

Ik wil niet alle contacten precies op internet zetten.
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik wil niet mensen hierin betrekken zonder dat ze dat weten. Met sommige dingen ben je voorzichtig. Maar het is min of meer toevallig, niet dat ik plekken afstruin waar satanisten bij elkaar komen ;)
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Maar het is min of meer toevallig, niet dat ik plekken afstruin waar satanisten bij elkaar komen ;)
O gelukkig.
;)
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

mooi gedicht.. alleen je hebt ergens you waar your moest staan :)
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Het is gecorrigeerd.......
Dat krijg je als je dingen uit je hoofd ff snel wilt typen ;)

Maaruh, nog een inhoudelijke reactie Pink?
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Oorspronkelijk gepost door Robert
In afrika heb ik de offerplaatsen gezien waar kinderen nog steeds
worden geofferd aan voodoo demonen. Ik heb daar een piloot ontmoet daar die in de bush de stamleden van een stam zag. Deze stamleden zaten onder de kogelgaten, maar overleefden dit door zwarte machten.
creepy...
En zeker, veel satanisten, vooral de aanhangers van het modern satanisme, geloven niet in satan, noch aanbidden zij hem.
(al is hun 'godsdienst' nog veel erger, nml het aanbidden van jezelf, desnoods ten koste van anderen)
Maar er zijn veel, en het worden er meer, mensen die werkelijk onder satanische invloeden zitten. Ook letterlijke satansaanbidding en bedrijving van zwarte magie.
ik ken zelf geen mensen die satan aanbidden. Nooit tegen gekomen. Mensen die ik via wicca kennen ook niet, we aanbidden ook niet ons zelf. Eigenlijk weet ik dus niks over het satanisme..
Pink, dat je in een nuchtere westerse samenleving woont wil niet
zeggen dat deze dingen niet echt gebeuren. Ik ken iemand die als kind is opgevoed in een satanskerk, daar 'belijdenis' heeft gedaan. Hij zegt dat daar kinderen werden geofferd.
Dat zal niet bij alle satanskerken gebeuren, zeker niet bij de 'moderne' satanskerk, maar het gebeurd noch!
ik heb ook niet gezegd dat het hier niet zou gebeuren.. ik merk alleen dat veel geloven die buiten het christendom staan, vooral natuurreligies vaak over een kam geschoren worden met het satanisme. En dat vind ik fout. Toch zou ik wel is meer willen weten over dat satanisme, niet om aan te sluiten hoor, maar gebeurt het allemaal werkelijk? Want ik denk dat veel verhalen ook via via zijn verteld en dus steeds sterker zijn geworden.... maar goed daar vind ik op dit forum ook geen antwoord voor :)
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

ik merk alleen dat veel geloven die buiten het christendom staan, vooral natuurreligies vaak over een kam geschoren worden met het satanisme.
Dat klopt idd niet helemaal. Dat wil zeggen, ik zie 5 door satan geinspireerde godsdienst soorten.
- oorspronkelijk satanisme - invloed satan 5 / 5
- modern satanisme - invloed satan 5 / 5
- natuur godsdiensten - invloed satan 3 / 5
- andere godsdiensten - invloed satan 1 / 5
- atheisme / agnosisme / deisme / etc. - invloed satan 1 / 5

ik zie satan 'over al achter', dus ook achter islam, atheisme etc.
Dat is mijn christelijke visie, dat satan maar één doel heeft: de mensen bij God weghouden. Hoe maakt hem niet uit.

Waarom ik bij natuurgodsdienste toch satan nog zo actief zie.....
dat komt door de vele magie die er in zit. Niet bij iedereen, maar over het algemeen toch wel. De mensen die deze godsdiensten bedrijven zullen dat ontkennen, of niet weten. Maar occulte pratijken zijn altijd gevaarlijk.

Buiten dat is het natuurlijk vreemd om de schepping, en niet de Schepper, te aanbidden.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die tegen een programma dat ik schreef zei: "Wat ben jij een mooi programma"
Gelukkig wel mensen die zeiden: "Dat heb je mooi geprogrammeerd" ;)
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Wat is het verschil tussen natuurgodsdienst en satanisme en modern satanisme.

wat is modern satanisme?
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ik aanbid niks.. ik respecteer.. er is een verschil..

Maar die invloed van satan heb je zelf verzonnen.. jij denk dat dat zo is, dus dat is ook zo?
heb je echt kennis gemaakt met al die religies waar jij over praat? Weet je waar je het over hebt... Is het niet gewoon de angst dat christendom misschien niet DE waarheid is. En dat al het andere daarom door "satan" gedaan wordt...?
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Wat is het verschil tussen natuurgodsdienst en satanisme en modern satanisme.

wat is modern satanisme?
verschil tussen natuurgodsdienst en natuurreligie is denk ik hetzelfde verschil als tussen natuurreligie en het christendom.

natuurreligies zijn veel meer met de natuur verbonden, leven in de natuur, alles vanuit de natuur wordt gebruikt. Bij satanisme en christendom gaat het om het aanbidden van 1 grotere macht, bij natuurreligies zijn dat vaak meerdere machten.

moderne satanisme weet ik ook niet..
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Modern satanisme is de satanskerk, gesticht door Anton LaVay. (Hij schreef "the satanic bible")
Bij modern satanisme staat niet satan centraal. De leer van satan staat centraal: geniet van het leven en laat niets of niemand je daarin hinderen.

Moderne satanisten bemoeien zich met niemand, maar alleen met zichzelf. Iedereen moet zelf weten wat die doet, als je er maar geen last van hebt. Dus, een hoge mate van tolerantie, maar dan een ongeinteresseerde tolerantie.
Een voorbeeld vind ik een vraag die ik las op een forum aan moderne satanisme.

Een man zei dat hij een liefhebber was van homofiele bestialiteit. Hij wilde weten wat satanisten daar van vonden. (hij verwachtte dat moderne satanisten dat goed zouden vinden)
De reacties waren: "Je bent een vieze rare vent, maar doe vooral wat je niet laten kan, maar stoor mij niet met je vieze verhaaltjes want dan zal ik je leren.."

Kortom: grote afwijzing, tegelijkertijd een 'doe wat je niet laten kan' houding: als jij er gelukkig van wordt.

Wat mij betreft is dat wat in genesis 3 staat: de mens wil zelf god zijn, zelf uitmaken wat goed is en kwaad. De top van individualisme en liefdeloosheid.

traditionieel satanisme is het aanbidden van satan. Offeren aan satan. Je ziel verkopen / geven aan satan. Traditioniele satanisten willen het liefste tegen God en zijn wil in gaan. Dit geven ze vaak handen en voeten door expliciet alle 10 geboden te breken. Achter traditioneel satanisme zit veel sexualiteit. Diensten bestaan vaak uit orgies. Traditioneel satanisme is eigenlijk alles wat je je bij satanisme voorstelt.

Natuurgodsdiensten..........
dat is een heel breed gebied. Je hebt druidisme, wica, hekserij (wat veel op een 'beschaafde' vorm van traditioneel satanisme voor vrouwen lijkt, nml zonder offers etc. maar met aanbidding en orgies)

Vooral wica met alle bijbehorende stromingen is *sterk* in opmarks. Zie ook harry potter. Er is een 'heksen' blaadje uitgekomen recent (week of maanblad) voor tieners die 'heks' zijn. (het is 'onschuldig' bedoeld)
Wica leert het mooie te zoeken in de natuur en in jezelf. Dit door liefde en eenheid met de natuur te bereiken. Veel wica's, vooral de tieners, komen niet verder dan dat. Dat lijkt nog vrij onschuldig.

Maar 'hogere' wica's (niet dat er een hierarchie is) houden zich bezig met zogenaamde 'witte magie'. Witte magie is niets anders dan zwarte magie, maar dan met het doel om goed te doen. De kracht komt niettemin van dezelfde bron en is dus zeer gevaarlijk.

Naast deze 'georganiseerde' vormen van moderne natuurgodsdiensten komt er na de 'glaasje draaien' golf van de jaren 80 een nieuwe golf op. Die zich niet alleen met glaasje draaien bezig houdt, maar daar stappen verder in gaat.

Bovendien is omgang met het bovennatuurlijke een steeds normaler wordend gespreksonderwerp onder tieners.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Maar 'hogere' wica's (niet dat er een hierarchie is) houden zich bezig met zogenaamde 'witte magie'. Witte magie is niets anders dan zwarte magie, maar dan met het doel om goed te doen. De kracht komt niettemin van dezelfde bron en is dus zeer gevaarlijk.

bij wicca moet je eerder zien dat er magie is, je kant het zelf zwart of wit maken door wat je er mee wil bereiken. Er wordt gelooft dat in iedereen goedhied zit, maar ook het kwade. het is maar wat je in jezelf boven wil halen. Bij wicca wil men het goede in zich boven halen maar de donkdere kant wel accepteren.

maar ik hoor vaker dat alle magie uit de zelfde kwade bron komt. Hoe is men hierop gekomen? waarom denkt men dit, waarom is men hier van zo overtuigt? Eigenlijk waarom hebben christenen op dit punt perse gelijk..?
Kena

Bericht door Kena »

Persé gelijk... het kan ook andersom ;)

De Bijbel spreekt dat magie fout is. Onze conclusie: alle vormen magie is fout.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Ja maar weet je echt wat magie is? Kan het ook niet goddelijk zijn... Je zou ook het label ervanaf kunnen halen..
De witte magie, de rituelen die sommige wiccans doen komen op hetzelfde neer als bidden.. Als je hard genoeg gelooft dat je iemand iets positiefs kan toewensen gebeurt dat ook..
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik geloof dat magie bij één bron vandaan komt.
Als ik niet zou geloven dat dat waar zou zijn zou ik het niet geloven.

Of het absoluut waar is, ik geloof van wel, jij van niet.
Dat neemt niet weg dat ik je respecteer, en het beste toewens.
Als ik zeg wat ik geloof zeg ik dat niet omdat ik zonodig gelijk wil krijgen, maar omdat ik bang ben dat het slecht met je afloopt als je doorgaat op de weg waarop je gaat.

Laat ik duidelijk zijn: ik hoop dat het goed met je komt, ook als je op deze weg doorgaat. Al moet ik daarbij zeggen dat ik het wel een belediging van God vind, als je je Schepper niet eert.

Maar leg mij uit, waar geloof jij dan dat die magie vandaan komt?
Kan je een 'witte bron' vanzelfsprekend vertrouwen?
Wat is het doel van 'een witte bron'? Wat is het nut van iemand een tijdelijk goeds toewensen op de lange termijn? Op de eeuwige termijn?

Een kind dat sterft is vreselijk.
Maar op de eeuwige schaal is er geen verschil tussen een kind dat sterft of een bejaarde die sterft.
Een 'witte macht' moet daarvan op de hoogte zijn, die moet verder kijken dan een centenium.

Dus de vraag is: wat is het centenium overschrijdend belang van een witte bron?
Plaats reactie