Abortus

Zeeuw
Berichten: 11635
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Abortus

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef: 29 mar 2024, 17:09
helma schreef: 29 mar 2024, 08:10 Abortus, geen medische zorg.

https://oorsprong.info/hoe-een-artikel- ... e-zorg-is/
Ik begrijp nooit hoe je dit als arts kunt doen met je afgelegde eed van Hippocrates.
Nee, die begrijp ik ook niet. Tenzij het leven van de vrouw in kwestie duidelijk in gevaar is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Dan kan je een spoedkeizersnee doen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Abortus

Bericht door huisman »

Vergismoord….verschrikkelijk!

https://www.rd.nl/artikel/1058931
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

huisman schreef:Vergismoord….verschrikkelijk!

https://www.rd.nl/artikel/1058931
Ja...nu ineens is er wel een kind weggehaald. Terwijl dat eigenlijk altijd ontkend wordt.

Onlangs stond er een uitgebreid artikel in het AD over de abortuskliniek in Arnhem waar een van de medewerkers eerst verloskundige was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Abortus

Bericht door Job »

helma schreef: 02 apr 2024, 11:58 Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
Dit is een ingrijpende gebeurtenis, ook het gedwongen ontkleden in de cel. Denk dat we dit nauwelijks kunnen overschatten, deze onverdraagzaamheid is ons voorland. Mijn vraag: je schrijft "weer". Gebeurt dit vaak?
Ik zag dat de zoekopdracht naar de naam van deze vrouw verschillende dagen trending was op Google, hopelijk mag het vrijmoedige getuigenis wat ze aflegt tot zegen zijn. Wel staat het op zowel op ND als RD achter een slotje. Sommige artikelen zijn het zo waard zijn om voor buitenstaanders bereikbaar te zijn, dat ik dat weleens jammer vind.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Abortus

Bericht door TSD »

Job schreef: 05 apr 2024, 10:33
helma schreef: 02 apr 2024, 11:58 Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
Dit is een ingrijpende gebeurtenis, ook het gedwongen ontkleden in de cel. Denk dat we dit nauwelijks kunnen overschatten, deze onverdraagzaamheid is ons voorland. Mijn vraag: je schrijft "weer". Gebeurt dit vaak?
Ik zag dat de zoekopdracht naar de naam van deze vrouw verschillende dagen trending was op Google, hopelijk mag het vrijmoedige getuigenis wat ze aflegt tot zegen zijn. Wel staat het op zowel op ND als RD achter een slotje. Sommige artikelen zijn het zo waard zijn om voor buitenstaanders bereikbaar te zijn, dat ik dat weleens jammer vind.
Het is de 2e keer in korte tijd.

Het is in feite vervolging, ik denk wel dat je het zo kan noemen.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Abortus

Bericht door TSD »

helma schreef: 04 apr 2024, 20:52
huisman schreef:Vergismoord….verschrikkelijk!

https://www.rd.nl/artikel/1058931
Ja...nu ineens is er wel een kind weggehaald. Terwijl dat eigenlijk altijd ontkend wordt.

Onlangs stond er een uitgebreid artikel in het AD over de abortuskliniek in Arnhem waar een van de medewerkers eerst verloskundige was.
Afbeelding
Het is echt onvoorstelbaar, die verblindheid. Dat je dit gewoon met droge ogen kunt zeggen zonder te beseffen waar je mee bezig bent. Ik merk dat ook in gesprekken met seculiere voorstanders van abortus, het zit er zó ingebakken dat een gesprek nauwelijks nog mogelijk is om dat het gewoon niet meer gezien wordt.
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Abortus

Bericht door Henk J »

helma schreef: 02 apr 2024, 11:58 Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
Zag het ja, de weerstand groeit. Las het huiveringwekkende artikel in het AD, dat de mensen die werken in een abortuskliniek zoveel empathie voor de vrouw op kunnen brengen en 0,0 voor het kind daar kan ik echt niet bij.
Online
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

TSD schreef: 05 apr 2024, 10:56
Job schreef: 05 apr 2024, 10:33
helma schreef: 02 apr 2024, 11:58 Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
Dit is een ingrijpende gebeurtenis, ook het gedwongen ontkleden in de cel. Denk dat we dit nauwelijks kunnen overschatten, deze onverdraagzaamheid is ons voorland. Mijn vraag: je schrijft "weer". Gebeurt dit vaak?
Ik zag dat de zoekopdracht naar de naam van deze vrouw verschillende dagen trending was op Google, hopelijk mag het vrijmoedige getuigenis wat ze aflegt tot zegen zijn. Wel staat het op zowel op ND als RD achter een slotje. Sommige artikelen zijn het zo waard zijn om voor buitenstaanders bereikbaar te zijn, dat ik dat weleens jammer vind.
Het is de 2e keer in korte tijd.

Het is in feite vervolging, ik denk wel dat je het zo kan noemen.
Dat vind ik ook. Daar mag wel stevig tegen worden opgetreden, ook met juridische stappen tegen die agenten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9205
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

TSD schreef: 05 apr 2024, 10:59
helma schreef: 04 apr 2024, 20:52
huisman schreef:Vergismoord….verschrikkelijk!

https://www.rd.nl/artikel/1058931
Ja...nu ineens is er wel een kind weggehaald. Terwijl dat eigenlijk altijd ontkend wordt.

Onlangs stond er een uitgebreid artikel in het AD over de abortuskliniek in Arnhem waar een van de medewerkers eerst verloskundige was.
Afbeelding
Het is echt onvoorstelbaar, die verblindheid. Dat je dit gewoon met droge ogen kunt zeggen zonder te beseffen waar je mee bezig bent. Ik merk dat ook in gesprekken met seculiere voorstanders van abortus, het zit er zó ingebakken dat een gesprek nauwelijks nog mogelijk is om dat het gewoon niet meer gezien wordt.
Maar ergens is het toch ook wel te begrijpen. Een boer met een megastal zal anders naar een varken kijken dan iemand die een klein varkentje als huisdier heeft. Ik zag ooit iemand op twitter iets plaatsen over de schok die een kind nadat ze eerder gezegd had dat ze het vreemd vond dat "kip" als dier en "kip" als eten hetzelfde werd genoemd. Om dichter bij abortus te blijven: we gaan ook echt anders om met een natuurlijk afgebroken zwangerschap bij 8 weken dan met een kind dat 8 weken na geboorte overlijdt.

Het is een vreemde situatie natuurlijk en het is vreselijk dat sommige mensen abortus puur en alleen in termen van vrouwenrechten willen bediscussieren. Aan de andere kant, is het ook weer geen objectieve waarheid dat het ongeboren leven vanaf bevruchting, volledig mens is en beschermwaardig is. In discussie is het goed om de eigen subjectiviteit ook te erkennen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Wanneer is iemand mens? Vanaf de conceptie is er een mens ontstaan. Een mensje met eigen persoonlijk DNA. Het moet alleen nog groeien en verder ontwikkelen.
Ieder mens heeft mensenrechten. Wie je bent en waar je je ook maar bevindt. In dit geval is de plaats waar het mensje zich bevindt in de moederschoot. En in de universele verklaring van de mensenrechten staat dat ieder mens recht heeft op leven. Dus ook ongeboren mensen. Hoe klein ook. Hoe jong ook.



https://logos.nl/95-biologen-erkent-men ... nderdrukt/
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9205
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

helma schreef: 05 apr 2024, 11:39 Wanneer is iemand mens? Vanaf de conceptie is er een mens ontstaan. Een mensje met eigen persoonlijk DNA. Het moet alleen nog groeien en verder ontwikkelen.
Ieder mens heeft mensenrechten. Wie je bent en waar je je ook maar bevindt. In dit geval is de plaats waar het mensje zich bevindt in de moederschoot. En in de universele verklaring van de mensenrechten staat dat ieder mens recht heeft op leven. Dus ook ongeboren mensen. Hoe klein ook. Hoe jong ook.



https://logos.nl/95-biologen-erkent-men ... nderdrukt/
Maar dit zal niet iedereen onderschrijven, en er zijn redenen daarvoor (in kerkgeschiedenis is hier verschillend over gedacht: wanneer krijgt mens een ziel?) Hoe zit het bij eeneiige tweelingen die pas tijdje na conceptie twee zijn?

Standpunten duidelijk hebben is belangrijk, maar het is ook belangrijk te begrijpen waarom sommige mensen andere standpunten hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

helma schreef:Weer een waakster meegenomen naar het politiebureau.
En zojuist weer...
Online
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

Wat een absurde gang van zaken.
Plaats reactie