Ontdekking: Christus heeft me lief ondanks wat ik doe

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Ontdekking: Christus heeft me lief ondanks wat ik doe

Bericht door Kaw »

De laatste tijd (10 jaar) was ik een roetwolk dat heen en weer dwarrelde en meer roet verzamelde.

Tot gisteren. Toen ontdekte ik (zonder dat de prekant dat preekte overigens) dat Christus mij lief heeft, zonder rekening te houden met wie ik ben en wat ik doe.

Nou, dat was me een openbaring waar ik heel blij van ben geworden! Al 10 jaar durf ik haast niet te bidden om vergeving, omdat ik steeds weer in dezelfde zonden val en omdat ik merkte dat ik eigenlijk helemaal niet wil stoppen met mijn zonden. Ik was bang dat Christus me dan niet wilde vergeven als ik niet heel oprecht mijn zonden beleed en spijt toonde en dan ook vervolgens nooit meer die zonde deed. Telkens weer bleek mijn zondebelijdenis niet oprecht te zijn toen ik weer in zonde viel.
Ik dacht dan ook geen vergeving te hebben gekregen.

Dit is dus grote menselijke onzin. Christus vergeving kent geen grenzen en is ook niet afhankelijk van onze oprechtheid. Wanneer wij om vergeving vragen, dan mogen we ten allertijde geloven dat we vergeving hebben ontvangen. Is dat geen megawonder?

Vraag 64 Maar maakt deze leer de mensen niet zorgeloos en goddeloos?
Antwoord Nee, want het kan niet anders, of ieder die door waar geloof in Christus ingeplant is, brengt vruchten van dankbaarheid voort.

Dan is er nog iets wat ik niet begrijp, maar wat ik wel heel mooi vind. Ik hoop dat het waar is. Doordat ik hierin mijn rust kan vinden en me zo vaak mogelijk hierop te richten, is de lust tot zondigen mij vergaan en ben ik eindelijk heiliger gaan leven, terwijl ik nu ook weet dat wanneer ik weer in zonde verval, de terugkeer naar God altijd open staat.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wat een God hebben wij hè!

Hij wist toch wie we waren toen Hij aan ons begon!

Wat een wonder dat Hij begon, en wat een nog groter wonder dat Hij doorgaat !
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lecram

Bericht door Lecram »

HALLELUJAH!!!!

Loof de Heer!

Stay close
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Fijn dat je het hier verteld Kaw! Dit hebben we nodig :) levende getuigenissen! De laatste dagen staat (lijkt t wel) in mijn omgeving dit centraal, het lijkt telkens terug te komen (misschien herken je dit wel).

Waar we ook bij stil mogen staan Kaw, dat Christus al heeft geleden voor onze zonden. Hij IS al opgestaan en heeft de zonden overwonnen! De zonden die jij en ik straks begaan zijn al betaald door het bloed van Christus!. Niet dat dit een vrijbrief is om te (blijven) zondigen maar wel bevrijdend van de zware last van zonden... Wat je ook schrijft dat als je Christus kent dat je helemaal geen behoefte hebt om te zondigen klopt helemaal, je gaat heilig leven en de weg (zoveel mogelijk) bewandelen die Jezus ook zou bewandelen! Nu is het geen item dat als je in Christus bent dat je vrij bent van zonden (helaas :#) zondaars zijn we en blijven we (tot Zijn Wederkomst) maar we mogen wel weten dat er keer op keer vergeving is van Hem die ons lief heeft!
Efeze1:4 In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd, ons vol liefde uitgekozen om voor hem heilig en zuiver te zijn, 5 en hij heeft ons naar zijn wil en verlangen voorbestemd om in Jezus Christus zijn kinderen te worden, 6 tot eer van de grootheid van Gods genade, ons geschonken in zijn geliefde Zoon.
7 In hem zijn wij door zijn bloed verlost en zijn onze zonden vergeven, dankzij de rijke genade 8 die God ons in overvloed heeft geschonken
God is zo ontzettend goed :du
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Fijn dat je het hier verteld Kaw! Dit hebben we nodig :) levende getuigenissen! De laatste dagen staat (lijkt t wel) in mijn omgeving dit centraal, het lijkt telkens terug te komen (misschien herken je dit wel).
Had je zaterdagavond in Doorn moeten zijn: drie getuigenissen van jongeren, zó mooi!

Wat een avond was dat! Zoveel openheid, zoveel vrijmoedigheid, ook bij de reacties vanuit de zaal. Zoveel oprechte honger naar God ook. Het was heerlijk om daar te zijn!

En wat Kaw hier zo mooi vertelt, kwam ook daar naar voren: kijk niet naar jezelf, want dan zal het nooit kunnen. Zie op Christus!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Wat een ontdekking! een God die waarlijk vergeeft, en de zonden werpt in een zee van vergetelheid!
Een God die ons aanziet in het bloed van Zijn Zoon, en ons niet straft naar onze zonden. Gelukkig niet.
Kaw, gefeliciteerd dat je dit mag geloven!
Wie gelooft, wordt gereinigd. In Christus is de totale vernieuwing van ons leven gegeven. En hierin ontvangen wij de troost van het doopsformulier: en wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet wanhopen en al evenmin in de zonden blijven liggen, Want de doop is een zegel en een volkomen betrouwbaar getuigenis, dat wij een eeuwig verbond met God hebben.
Onuitsprekelijk wonder!!!!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Had je zaterdagavond in Doorn moeten zijn: drie getuigenissen van jongeren, zó mooi!
Mag jij daar komen dan? Ik dacht dat alle 30+ers verbannen waren
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
De laatste tijd (10 jaar) was ik een roetwolk dat heen en weer dwarrelde en meer roet verzamelde.

Tot gisteren. Toen ontdekte ik (zonder dat de prekant dat preekte overigens) dat Christus mij lief heeft, zonder rekening te houden met wie ik ben en wat ik doe.
Looft looft verheugd de Heer der Heeren
aanbid Zijn naam en wilt Hem eren
doet Zijne glorierijke daan
alom de volkeren verstaan
en spreek met aandacht en ontzag
va Zijne wond'ren dag aan dag

Geloofd zij God die Zijn genade,
aan ons heeft grootgemaakt...
...die voor mijn welstand waakt
Zijn oog slaat mij in liefde gade...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Had je zaterdagavond in Doorn moeten zijn: drie getuigenissen van jongeren, zó mooi!
Mag jij daar komen dan? Ik dacht dat alle 30+ers verbannen waren
Zolang je je mond houdt *, ben je daar nog steeds ZEER welkom!

* meezingen mag natuurlijk wel! :+
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik kwam net de volgende teksten tegen...


Maar daar houdt het niet mee op! Wij prijzen ons gelukkig over deze nieuwe relatie met God. En dan vooral door onze Here Jezus Christus, want Hij heeft ervoor gezorgd dat het nu weer goed is tussen God en ons.
(Romeinen 5:11)

Door Christus herstelde God Zijn relatie met de wereld; Hij rekende de mensen hun zonden niet meer toe, maar wiste ze uit. En wij mogen dit geweldige nieuws aan iedereen vertellen.
(2 Corinthe 5:19 )

Wat heeft de Vader geweldig veel liefde voor ons! Wij héten niet alleen Zijn kinderen, wij zíjn het ook. De mensen, die God niet kennen, begrijpen daar niets van.
(1 Johannes 3:1 )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie