Invalide (71) in cel na doden rover

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Invalide (71) in cel na doden rover

Bericht door tukkertje »

Een invalide garagehouder uit Leidschendam is opgepakt nadat hij als slachtoffer van een gewapende roofoverval op zijn bedrijf een Turkse crimineel heeft doodgeschoten.


Garagehouder Cees Gardien (71), die lijdt aan keelkanker en suikerziekte en eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken, wordt beticht van doodslag. Hij zegt echter geen keus te hebben gehad. "Als ik niet had geschoten, was ik er zelf aangegaan", liet de gedetineerde ondernemer gisteren via zijn Haagse raadsman mr. Michaël Mantz weten.

Mantz is woedend dat zijn cliënt nog steeds vastzit en wordt behandeld als een zware crimineel. "Het gaat om een zieke man op leeftijd die allerlei ellende achter de rug heeft en in grote angst leeft. Hij werd plotseling omringd door vijf zeer gewelddadige kerels en had geen alternatief. Mijn cliënt heeft gehandeld uit noodweer en heeft voorkomen dat de criminelen zijn zieke vrouw kwaad konden doen. Cees Gardien dient gewoon vrij te komen."


Rolstoel

Gardien, al bijna vijftig jaar eigenaar van een autobedrijf aan de afgelegen Stompwijkseweg, werd in de vroege ochtend van maandag 15 december belaagd door criminelen. Vanwege zijn ziekte beweegt hij zich vrijwel uitsluitend in een rolstoel. Alleen de afstand tussen huis en bedrijf legt hij moeizaam lopend met een wandelstok af. Sinds de laatste roofoverval op zijn bedrijf, in 2001, heeft de Leidschendammer altijd een vuurwapen op zak. Ook die ochtend had hij net zijn Telegraaf uit de bus gehaald, toen Gardien in het pikkedonker plotsklaps oog in oog stond met vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over. Ik zag de overvallers wegrennen en ben mijn zaak binnengestrompeld. Ik heb snel de rolluiken laten zakken, want ik was verschrikkelijk bang." De enige kogel die de garagehouder afvuurde, trof de illegaal in ons land verblijvende misdadiger Yacup Yuruyucu in de rechterzij. De Turk - berucht vanwege zware mishandelingen, afpersingen en bedreigingen - zakte op straat dood ineen. Een automobilist vond die ochtend zijn lijk, met een mes ernaast.

Cees Gardien zegt niet te hebben geweten dat zijn belager dodelijk was getroffen. Ook later heeft de autohandelaar zich niet bij de politie gemeld. "Ik heb geen greintje vertrouwen meer in de politie. Bovendien was ik bang om opgepakt te worden. Ik wilde de feestdagen bij mijn zieke echtgenote Mien doorbrengen."

Tijdens een huiszoeking in zijn bedrijf vond de politie een week geleden het wapen: een FN-pistool kaliber 7.65. Sindsdien zit Gardien vast en hangt hem maximaal twaalf jaar cel boven het hoofd. Twee van de overvallers zijn eveneens gearresteerd. Opmerkelijk is dat een bekende van de Turkse criminelen aangeeft dat de bende het had gemunt op de kluis van Gardien en zijn vrouw. Bovendien heeft deze getuige tegenover de recherche verklaard dat het niet de bedoeling van de garagehouder was om iemand te doden. " Ik heb een van de overvallers horen zeggen dat die man heeft geschoten omdat hij bang was." Het OM in Den Haag zei gisteren de betrokkenheid van Cees Gardien bij de schietpartij te onderzoeken. Verder wilde justitie niets kwijt over de zaak.


Bron: Telegraaf
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het is hier heel moeilijk. Het is de verschillende aspecten afwegen. Het is niet altijd goed om zelf te oordelen/eigen rechter te spelen. Maar voor deze verhalen is dat anders. De echte criminelen moeten worden gestraft. Maar of de oude man een pluim verdienent weet ik zo nog niet. Da's weer een ander verhaal, je moet het ook niet gaan belonen.

Het is wel triest dat het in Nederland voorkomt. Zo krijg je van die Amerikaanse toestanden. Als een inbreker daar tijdens zijn strooptocht door een ladder zakt, ben JIJ schuldig. (het is jou huis) het is te gek voor worden; maar zo gaat het daar!

[Aangepast op 13/1/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Dat gaat Pr. Bernhard weer een hoop geld kosten . . .

Hopelijk wordt niet alleen deze oude man opgepakt maar ook de overvallers. En eigenlijk vind ik dat ze die overvallers eerst hadden moeten oppakken voordat ze deze man vastzetten.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind het ook erg triest. Alleen vraag ik mij af. Had die man die blaffer op zak??? Why???
Zie mijn opa nog niet met een pistool op zak lopen.

Tja, kan gevoelig zijn dit punt, maar het zijn weer......


tukker
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het ook erg triest. Alleen vraag ik mij af. Had die man die blaffer op zak??? Why???
Zie mijn opa nog niet met een pistool op zak lopen.

Tja, kan gevoelig zijn dit punt, maar het zijn weer......


tukker
Jouw opa woont waarschijnlijk niet in Amsterdam en is ook nog niet drie keer overvallen.

Een spreekwoord zegt 'wie wind zaait, zal storm oogsten'. Dit is de oogst van het nederlandse beleid van de afgelopen jaren. Deze oogst zal nog veel erger worden. Meer en meer mensen zullen zich gaan bewapenen (zie bv. onlangs de buschauffeurs). Waarom, omdat de politie niet de mogelijkheid heeft om op te treden. Dit zeg ik met nadruk, omdat ik weet dat vele politieagenten grote moeite hebben met het huidige Nederlandse politieke beleid. 2,99 kg drugs op Schiphol 'welkom'. 4 DVD's uit het oosten? 'betalen of opgesloten worden'. Beide daden veroordeel ik op grond van de Schrift, maar we leven in een land dat van een Decaloog niet meer wil weten. Te vrezen valt dat we als land meer en meer verzanden in een anarchie. Politiek open toch eens uw ogen. Misschien is het nog niet te laat!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat ik me wel eens afvraag he. Iedereen is het er over eens, maar waarom doet de regering er niets aan. Zien zij dan ook niet dat ons land naar de Filistijnen gaat.

Dit is mijns inziens de erfenis van 8 jaar paars.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Iedereen weet het tukkertje, tenminste het grootste gedeelte van politiek Nederland. Echter onder invloed van links is er in Nederland een politiek correct denken opgekomen wat iedere discussie rondom controversiële onderwerpen verwerpt. Te noemen valt het integratieprobleem, de crimaliteit (mn de zware misdaad en vele andere onderwerpen zoals de zorg (bureaucratie).


In plaats dat men een les heeft geleerd uit Pim Fortuyn, lijkt het wel alsof alles bij het oude blijft. Ik heb het al eens meer hier geschreven 'totdat de kruik barst'. Wat hebben we dan? Een extreme figuur die een einde maakt aan onze democratie?

Groet,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Maar als je eens gewoon met je nuchtere verstand nadenkt, dan moet een linkse rakker toch ook zien dat het niet goed gaat.
Hoe kan iemand zijn/haar ogen sluiten voor zulke dingen. Dat kan toch niet.
In plaats dat men een les heeft geleerd uit Pim Fortuyn, lijkt het wel alsof alles bij het oude blijft. Ik heb het al eens meer hier geschreven 'totdat de kruik barst'. Wat hebben we dan? Een extreme figuur die een einde maakt aan onze democratie?
Och, tegen die tijd is Folkert weer op vrije voeten.:D:D

Het was niet te hopen dat zoiets ooit in Nederland gebeurd. We gaan ten onder door onze linkse landgenoten.



tukker
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Pim had een visie. Hij legde zijn vinger precies op de zere plekken. Jammergenoeg heeft hij zijn karwei nooit af kunnen maken.

Maar Rens, vertel mij een wat de 8 jaar paars ons voor goeds heeft gebracht.


Niet veel. Nederland is het sodom en gomorra van het westen geworden.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Leraar neergeschoten op school in Den Haag



DEN HAAG - Op het terrein van het Stevincollege aan de Beresteinlaan in Den Haag is rond 13.30 uur een leraar in het hoofd geschoten door een nog onbekende dader.


De leraar van de vmbo-afdeling raakte zwaargewond. Hij is inmiddels met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht. Dat meldde een woordvoerder van de politie.

Volgens omstanders kwam een leerling verhaal halen omdat hij was geschorst. Alle leerlingen zijn inmiddels naar buiten gestuurd.


Nu dit weer. In welk land leven wij?????????
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Sorry Rens,

Net zo goed had ik kunnen schrijven 'links-liberale' denken.

Paars heeft gezorgd voor de afbraak van onze samenleving.

Lees dit artikel maar weer vandaag, net bekend geworden:

Haags schoolhoofd neergeschoten

Op het terrein van het Stevincollege aan de Beresteinlaan in Den Haag is een leraar in het hoofd geschoten door een nog onbekende dader. Volgens omstanders kwam een leerling van de scholengemeenschap verhaal halen nadat hij was geschorst.

De leraar raakte bij de schietpartij zwaargewond, zo heeft een woordvoerder van de politie laten weten. Hij is per traumahelikopter afgevoerd naar een ziekenhuis.

Alle leerlingen van de middelbare school zijn naar buiten gestuurd


Over verruwing gesproken..........
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat zeg ik, Gamma
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Tukkertje in een land zonder gezagstructuren.

Dat is ook een gevolg van dit links-liberaal denken. Iedereen is gelijk. Geen heer en geen meester. Waar is dat meer gehoord?

'Eert uw vader en uw moeder' houdt ook in dat ik respect heb voor degene die op grond van Gods Woord over mij gesteld zijn.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie