De politiek van het Europees Parlement

Plaats reactie
de Paus

De politiek van het Europees Parlement

Bericht door de Paus »

Gisteren hoorde ik dat het Europees Parlement heeft gezegd dat het goed zou zijn Israel te treffen met economische sancties, zoals een boycot. Wat vinden jullie hiervan?
Mirror

Bericht door Mirror »

Een beetje dubbel, ik heb nu het gevoel dat Israel te ver doorslaat. Anderzijds kan het bewust vermoorden van burgers door middel van zelfmoordaanslagen niet getolereerd worden. Je hebt als overheid de plicht je inwoners hiertegen te beschermen. Wat is dan wijsheid, hoe moet je handelen? Vanuit ons veilige kikkerlandje is het makkelijk praten.

Ik denk dat Israel economische sancties voelt, je geeft als EP er een duidelijk signaal mee af. Maar ja, moet alleen Israel aangepakt worden. Het gedrag van de Palestijnen valt evenmin (m.i. nog veel minder) goed te praten. Economische sancties tegen de Palestijnen zijn in ieder geval zinloos! Palestijnse economie? Wat bedoel je? ;)
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Het valt me jammer genoeg op dat Israel haast 100% de schuld krijgt van alle problemen. Men wil Israel met sancties treffen, maar het Palestijnse volk met hun zelfmoordaanslagen worden geen sancties opgelegd.

Aan de ene kant vind ik Israel te ver gaan.
Maar aan de andere kant raakt het geduld een keer op.
Door al deze zaken krijgt het Woord van God weer duidelijk een bevestiging. Zijn volk zal 'een steen des aanstoots zijn'. Merk je weer duidelijk, heel de wereldse politiek is tegen Israel!:sne:sne
Plaats reactie