Eigen verkiezing

Plaats reactie
Adje

Eigen verkiezing

Bericht door Adje »

Tja, dit wordt misschien niet helemaal met het kopje verkiezingen bedoeld, maarja. Zou het niet leuk zijn om zelf eens wat verkiezingen te organiseren. Zoiets van: wat stemt men hier op omsionswil.nl. Of: Wie wordt er gekozen tot exrefotrefpunter/omsionswiller van het jaar? Hoe je dat kan gaan vormgeven moet je niet aan mij vragen, maarja.
Het zou wel grappig zijn misschien: 'n hele verkiezingsstrijd waarom die-en-die persoon meer stemmen moet krijgen kan een andere. Kunnen we bijvoorbeeld kijken naar motivatie bij berichten, spellingsfouten, stijl enz. Dat verhoogt het niveau van omsionswil.nl misschien. (niet dat ik het erg laag vind ofzo hoor!)
Adje

Bericht door Adje »

Tja, dit wordt misschien niet helemaal met het kopje verkiezingen bedoeld, maarja. Zou het niet leuk zijn om zelf eens wat verkiezingen te organiseren. Zoiets van: wat stemt men hier op omsionswil.nl. Of: Wie wordt er gekozen tot exrefotrefpunter/omsionswiller van het jaar? Hoe je dat kan gaan vormgeven moet je niet aan mij vragen, maarja.
Het zou wel grappig zijn misschien: 'n hele verkiezingsstrijd waarom die-en-die persoon meer stemmen moet krijgen kan een andere. Kunnen we bijvoorbeeld kijken naar motivatie bij berichten, spellingsfouten, stijl enz. Dat verhoogt het niveau van omsionswil.nl misschien. (niet dat ik het erg laag vind ofzo hoor!)
Memory

Bericht door Memory »

Wat stemt men hier op Omsionswil? Tja de uitkomst is niet erg moeilijk dunkt me. Ik mag aannemen dat de meeste personen toch wel op SGP/CU stemmen...
Wel een goed idee om te de stijl van berichten en personen te beoordelen. Maar hoe je dat nu in een vat zou moeten gieten en of er voldoende animo voor is... ;)
de Paus

Bericht door de Paus »

Hoe zou je dat wil vormgeven dergelijke verkiezingen? Dat lijkt me het grootste probleem. En: mogen er ook campagnes worden gevoerd door degenen die zich kandidaat stellen voor omsionswiller van het jaar?
Adje

Bericht door Adje »

Ik wil de algehele leiding wel op me nemen. Dus er worden eerst enkele gegadigden opsteld (zij worden door andere mensen aangedragen), uit die lijst van gegadigden worden dan een stuk of 3-5 mensen gekozen die dan kandidaat staan. Zij gaan dan campagne voeren en na enige tijd (een week of 3) zijn de verkiezingen. De stemmen kunnen u2u naar mij gestuurd worden!

Ik heb er zin in, ik weet alleen niet of er animo voor is.
Rinie

Bericht door Rinie »

Probeer wat, we wachten af.
Adje

Bericht door Adje »

We zijn druk bezig met brainstormen!
Frost

Bericht door Frost »

In sommige Usenet nieuwsgroepen wordt er elke maand een 'post van de maand' gekozen: na het eind van een maand kan iedereen aangeven welke post(s) hij die maand het beste vond, daarna volgt een verkiezingsronde, en het bericht met de meeste stemmen wordt beloond met plaatsing in de 'posts van de maand' rubriek, waar hij niet meer uit verwijderd wordt.
Het aardige is dat je zo na verloop van tijd een flinke collectie met interessante verhalen kunt krijgen. Persoonlijk vind ik dat leuker dan op een persoon stemmen.
Rinie

Bericht door Rinie »

Beste Frost,
Dat is inderdaad een heel goed idee. Reacties van personen kunnen sterk wisselend van kwaliteit /originaliteit zijn, waardoor het moeilijk is om een keuze te maken, en bovendien wordt het dan wel persoonlijk. Dus, Adje, ik zou zeggen: probeer het zo.
Adje

Bericht door Adje »

Waarschijnlijk horen jullie er maandag meer van. Het wordt iets van een mengvorm ofzo. Hoe je dat concreet kan maken weet ik nog niet, maar het moet wel die richting op!
Plaats reactie