digitale foto camera

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Volgens mij heeft de consumentengids een test in het juni nummer.

En als ik het goed heb kwam deze er heel goed uit. Mooi toestel voor een goede prijs volgens mij. Konica Minolta Dimage Z20.


Afbeelding
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik ben zelf ook nogal een liefhebber van digitale fotografie. Maar laat ik m'n eigen camera maar niet aan prijzen ;), beetje overdreven.
Laatst ben ik met een kameraard van me, naar een winkel gegaan om een camera te kopen. Uiteindelijk is het de Canon powershot A95 geworden. Redenen:

+ Klapschermpje, zodat je meerdere standpunten kunt gebruiken, én dat je schermpje niet snel beschadigd (je kan hem immers dicht klappen)
+ 5 megapixel en een goede lens. In verglijking met bijvoorbeeld Medion, zijn het topfoto's
+ Er gaat CompactFlash geheugen in. Samen met SD is dit het goedkoopste. Je betaald 50 euro voor 512MB, en geloof me... daar heb je in de vakantie genoeg aan!
+ De prijs is lekker gunstig, Het setje kostte inclusief batterijen 300 euro.
+ Naast de standaard goede foto's, zitten alle mogelijkheden er ook op om dingen handmatig te doen. Zoals sluitertijd instellen, diafragma. Leuk om daar eens mee te spelen, maar het is niet storend, je kan zo weer terug naar "auto"

Tja, het is een goede all-round camera. Het zelfde geldt ook voor de goedkopere Canon A510 en de A520, al hebben die geen klapschermpje, en wat minder megapixels.

Ik blijf maar zeggen: Canon is een goed merk!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Leonius

Bericht door Leonius »

Kijk voor prima adviezen van amateur-professionals (én in gewone taal uitgelegd!) op:
http://www.fotokennis.nl
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zelf twijfel ik tussen de:

Konica Minolta en de Nikon Coolpix 8700
Als je tóch zoveel geld wil uitgeven, waarom denk je dan niet aan de Nikon d70s, of aan Canon EOS 350d? Het kost je ietsje pietsje meer, maar je zult er ongetwijfeld oneindig veel meer plezier beleven dan aan door jou genoemde toestellen. Echt, als ik jou was, wist ik het wel.... :du

Gr.,
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Kijk voor prima adviezen van amateur-professionals (én in gewone taal uitgelegd!) op:
http://www.fotokennis.nl
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zelf twijfel ik tussen de:

Konica Minolta en de Nikon Coolpix 8700
Als je tóch zoveel geld wil uitgeven, waarom denk je dan niet aan de Nikon d70s, of aan Canon EOS 350d? Het kost je ietsje pietsje meer, maar je zult er ongetwijfeld oneindig veel meer plezier beleven dan aan door jou genoemde toestellen. Echt, als ik jou was, wist ik het wel.... :du

Gr.,
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Zo'n coolpix, of in mijn geval een Canon Pro1. Die zet je aan en hij werkt. Mijn moeder kan zich er ook mee redden. Immers; je zet hem aan, op AUTO, en hij doet het. Daarnaast zitten er heel veel handmatige functies op.
De reden dat ik nog geen 350D heb genomen, is omdat ik eerst alles van een reguliere camera wil leren. Als ik daar dan alles mee kan, en precies weet wat voor instellingen, dan zal die 350D er vast wel komen!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Leonius
Kijk voor prima adviezen van amateur-professionals (én in gewone taal uitgelegd!) op:
http://www.fotokennis.nl
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zelf twijfel ik tussen de:

Konica Minolta en de Nikon Coolpix 8700
Als je tóch zoveel geld wil uitgeven, waarom denk je dan niet aan de Nikon d70s, of aan Canon EOS 350d? Het kost je ietsje pietsje meer, maar je zult er ongetwijfeld oneindig veel meer plezier beleven dan aan door jou genoemde toestellen. Echt, als ik jou was, wist ik het wel.... :du

Gr.,
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Zo'n coolpix, of in mijn geval een Canon Pro1. Die zet je aan en hij werkt. Mijn moeder kan zich er ook mee redden. Immers; je zet hem aan, op AUTO, en hij doet het. Daarnaast zitten er heel veel handmatige functies op.
De reden dat ik nog geen 350D heb genomen, is omdat ik eerst alles van een reguliere camera wil leren. Als ik daar dan alles mee kan, en precies weet wat voor instellingen, dan zal die 350D er vast wel komen!
Maar....die auto-functie zit ook op de D70 en de 300/350D. Dus ook een kind kan deze toestellen bedienen! Wil je vervolgens wat meer, dus bijvoorbeeld lenzen wisselen of wat serieuzer je hobby willen oppakken, dan kom je met deze modellen een heel eind. En omdat Donselaar tóch veel geld wilde uitgeven, dacht ik direct aan deze modellen. Vooral ook omdat de ergonomie van de toestellen waartussen hij twijfelde, niet erg hoog scoort in de verschillende tests.

Gr.,
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Leonius


Maar....die auto-functie zit ook op de D70 en de 300/350D. Dus ook een kind kan deze toestellen bedienen! Wil je vervolgens wat meer, dus bijvoorbeeld lenzen wisselen of wat serieuzer je hobby willen oppakken, dan kom je met deze modellen een heel eind. En omdat Donselaar tóch veel geld wilde uitgeven, dacht ik direct aan deze modellen. Vooral ook omdat de ergonomie van de toestellen waartussen hij twijfelde, niet erg hoog scoort in de verschillende tests.

Gr.,
Mijn Canon Pro1 heeft een 28-200mm lens. Hoeveel kosten die lenzen, als je ze los koopt??? Neem dat aspect eens mee! De 350D heeft "maar" een 18-55mm. Kwalitatief zijn is het (in theorie) misschien wel beter, maar toch word spiegelreflex dan wel prijzig
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104Mijn Canon Pro1 heeft een 28-200mm lens. Hoeveel kosten die lenzen, als je ze los koopt??? Neem dat aspect eens mee! De 350D heeft "maar" een 18-55mm. Kwalitatief zijn is het (in theorie) misschien wel beter, maar toch word spiegelreflex dan wel prijzig
Nee hoor, de d70 en de canon 300/350 worden verkocht in combinatie met een kit. De meest gebruikelijke zijn de 18-55 (werkelijk een superlens, mede vanwege de grote beeldhoek) en de 70-300 (waarden kunnen iets verschillen). Omdat je ze in combinatie koopt zijn ze relatief goedkoop. Bovendien hoef je niet per se die merklenzen te kopen, er zijn genoeg andere merken die er ook oppassen en nagenoeg dezelfde kwaliteit hebben, zij het wat minder prijzig.
Al met al valt het 'prijzig' zijn van de srl dus wel mee ;). Zeker, als je al van plan was zoveel voor een camera wil uitgeven....

Gr.,
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Kwalitatief is het ook stukken beter. Dat ben ik het ook helemaal met je eens. Maar ik heb op dit moment zoiets van: komende vakantie ga ik proberen leuke foto's te maken met mijn camera, een beetje achter de werking komen. Wat zijn gunstige instellingen, wat heb ik beter kunnen doen. En met die kennis, overweeg ik een dSLR te kopen.

Natuurlijk ook nog het financiele argument. Die lenzen blijven gewoon duur. Nu heb ik nog een complete set.

Ik heb er trouwens wel een externe flitser bij gekocht. Nou, en dat is dus letterlijk een verschil van dag en nacht. Ideaal ding!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik ga denk ik maar voor de Canon.

Nu mijn Finepix 2800 nog verkopen.

Op deze site vindt je meer informatie over deze camera.

Wie biedt?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Kwalitatief is het ook stukken beter. Dat ben ik het ook helemaal met je eens. Maar ik heb op dit moment zoiets van: komende vakantie ga ik proberen leuke foto's te maken met mijn camera, een beetje achter de werking komen. Wat zijn gunstige instellingen, wat heb ik beter kunnen doen. En met die kennis, overweeg ik een dSLR te kopen.

Natuurlijk ook nog het financiele argument. Die lenzen blijven gewoon duur. Nu heb ik nog een complete set.

Ik heb er trouwens wel een externe flitser bij gekocht. Nou, en dat is dus letterlijk een verschil van dag en nacht. Ideaal ding!
Om eerlijk te zijn: al die dingen kun je ook met de dSLR doen. De overstap is echt niet zo groot als je denkt, juist omdat al die functies die je opnoemt ook tot de kenmerken van de dSLR behoren. Het grote voordeel: je hoeft niet twee maal een grote uitgave te doen, en je zit 'safe' voor járen.

Ik heb zelf echter een paar jaar geleden een analoge spiegelreflex gekocht (Nikon) en ben daar nog lang niet op uitgekeken. Wél is het vervelend dat je niet direct de resulaten kan bekijken. Maar ja, om het spul nu weer te verkopen? :#

Gr.,
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Ik ga denk ik maar voor de Canon.

Nu mijn Finepix 2800 nog verkopen.

Op deze site vindt je meer informatie over deze camera.

Wie biedt?
Wordt het de Canon EOS 350D?

Trouwens, in Den Ham zit een goedkope zaak, konijnenberg
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Trouwens, in Den Ham zit een goedkope zaak, konijnenberg
En een goeie heb ik me laten vertellen ;)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Trouwens, in Den Ham zit een goedkope zaak, konijnenberg
En een goeie heb ik me laten vertellen ;)
Zeker! Goeie service, schappelijke prijzen. Mijn Canon G6 komt er ook vandaan, evenals m'n vorige camera. Aanbevolen!
~~Soli Deo Gloria~~
limosa

Bericht door limosa »

Ik heb een Canon 350D gekocht. Met de kitlens 18-55 mm. En een UV-filter, eigenlijk meer om de lens krasvij te houden, gewoon poetsen met je zakdoek of je overhemd. En een CF-kaartje van 1 GB. En een extra accu. Fijn apparaat.
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik heb een Canon 350D gekocht. Met de kitlens 18-55 mm. En een UV-filter, eigenlijk meer om de lens krasvij te houden, gewoon poetsen met je zakdoek of je overhemd. En een CF-kaartje van 1 GB. En een extra accu. Fijn apparaat.
Van harte gefeliciteerd!!! Daar zal je absoluut geen spijt van krijgen!:thu:thu:in:bo:eur:u:u:u:du:D:,:):!:o:bou::bou:
Plaats reactie