Internetverslaving

Lucy

Internetverslaving

Bericht door Lucy »

Hallo allemaal,

Toen ik via google zocht naar het woord 'internetverslaving' kwam ik uit op de volgende site:

http://home.student.utwente.nl/j.vuijk/ ... /menu.html

Ik denk dat het een probleem is dat steeds meer voor komt; internetverslaving.

En hoe zit dat dan met Om Sions Wil? Nu, ik denk dat je ook zeer zeker daar verslaafd aan kunt raken. Als je een nieuwe topic opent, ben je benieuwd naar de reacties, je geeft dan zelf weer een reactie, en zo blijf je aan de gang.

Ik zou hier graag een serieus antwoord op willen hebben, want ik weet zeker dat er ook op OSW mensen zijn die hier last van hebben. En dan kan het geen smoes zijn dat het een goede site is. Sociale contacten vervagen, er treden irritaties op etc., je werk lijdt eronder. Er is op deze site ook een vragenlijst die je in kunt vullen, zodat je kan zien hoe het met jou gesteld is.


Graag een reactie.

Groeten Lucy
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Er kwam bij mij uit de test dat ik een gemiddelde gebruiker ben (score 33). Maar ik weet bijna zeker dat ik het meest van iedereen on-line ben. Zeg maar constant. Ik vind het namelijk ook niet erg, want dit is/wordt mijn werk gewoon.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Mijn score is 29
appie21

Bericht door appie21 »

44
Lucy

Bericht door Lucy »

Waarom gaat niemand hier serieus op in en krijg ik alleen maar aantallen te zien?
appie21

Bericht door appie21 »

Origineel geplaatst door Lucy
Waarom gaat niemand hier serieus op in en krijg ik alleen maar aantallen te zien?
wat wil je weten

ik internet best veel...
Elzi

Bericht door Elzi »

Ha Lucy,

Ik onderschrijf het helemaal. Zelf zie ik het ook dat te veel en te lang internetten van het werk afhoudt, tot frustraties leidt.

Maar vraag ik me af, wat wil je dan precies horen met deze topic? Wat is je doel?



Elzi
Cas777

Bericht door Cas777 »

Bron: Reformatorisch Dagblad
Geplaatst: 9-1-2003 | 14:48

Geneigd tot alle kwaad, juist bij internet

Wie meent dat het meevalt met internet en dat de sleutel voor verantwoord gebruik bij de gebruiker ligt, gaat voorbij aan de „geneigdheid tot alle kwaadâ€
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Lucy, mijn mening heb ik gezegd, daaruit kun je opmaken dat ik mezelf niet verslaafd vind.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Dit is mijn uitslag!

U bent een gemiddeld internetgebruiker. U kunt soms misschien wat te lang op het internet zitten, maar u heeft controle over uw internetgebruik.

Dus ik ben niet verslaafd!!

:bou::o:bou::o:bou:
Jelle

Bericht door Jelle »

30 punten en de zelfde opmerking als Matthijs.
Ik denk dat ik zelfs minder ben gaan internetten, althans posten, verder moet ik zo af en toe hier voor mijn werk wel even rondkijken.
Maar het kan zeker verslavend werken, vooral als je wacht op een antwoord of reactie van anderen.
Maar mijn werkzaamheden laten dit in elk geval niet toe want dan zou ik zeker in grote problemen komen en zou het éé´n en ander in de soep lopen.
Dus ik moet wel sterk zijn en als ik me even ontspannen wil, dan is het wel fijn om hier even wat te praten en te lezen.

Alles met mate en dat geldt niet alleen voor internetten ik denk dat mensen aan vele dingen verslaafd kunnen zijn.
Ik weet zelfs dat er mensen zijn die zo verslaafd zijn aan de wielersport dat ze in de week geen tijd hebben om naar een verjaardag te gaan omdat ze met vrienden moeten gaan fietsen. Dus ook verslaafd en wat kom je zo al niet meer tegen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

en de uitslag verbaast me niks:D:D:D

U bent een gemiddeld internetgebruiker. U kunt soms misschien wat te lang op het internet zitten, maar u heeft controle over uw internetgebruik.


en vooral dat OSW is daar debet aan he!!

:o:D:o:D:o:D
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik ga 'm zo proberen in te vullen dat de hoogste score er uit komt!!! Ben benieuwd wat ze er van zeggen.

Ik heb 92 gehaald!!! Dit is wat ze zeggen: Uw internet gebruik voorzaakt duidelijk problemen in uw leven. Ik adviseer u dringend mijn advies te lezen!

Overigens, wat nou als je verslaafd bent aan tests op internet? Dan schiet dit een beetje z'n doel voorbij, niet?

Verslaving komt altijd neer op het niet je zelf kunnen beheersen. Internet is een potentiele bron van verslaving, zeker waar. Ik heb er niet zo'n last van, hoewel: ik moet voor school vaak online zijn, wat nu? Maar ja, zolang je nog zonder problemen op de uit-knop kunt drukken is er niets aan de hand... :)

O ja, ik heb wel een verslaving, bedenk ik me ineens. Ik kan me zelf niet beheersen als het om ademenen gaat. Ik moet gewoon ademenen, en ik schaam me er af en toe echt voor. Maar ja, zoals met elke verslaving, ik kan gewoon niet stoppen. Zijn hier ook therapiën voor???
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Overigens is het een domme test, want als je overal nooit of zelden invult haal je alsnog 22 punten en krijg je toch nog te horen dat je 'soms wel wat te lang achter internet zit'. En daarnaast, iemand die echt verslaafd is zal zo'n test of niet invullen of oneerlijk.
Alex

Bericht door Alex »

Ik denk dat internet alleen nodig hoeft te zijn als je er iets te zoeken hebt. En dat iedereen maar eens goed bij zichzelf moet nagaan of hij/zij niet vaak nutteloos zit te surfen/internetten, wat tot een verslaving kan leiden.
Plaats reactie