Joden<>Palestijnen

wpv

Joden<>Palestijnen

Bericht door wpv »

In Israel is het geweld de laatste tijd weer flink opgelaaid. De Palestijnen willen de joden weg, en andersom.

Wie heeft er nu gelijk? Is het niet zo dat Israel het beloofde land is voor de Joden en de Palestijnen er dus uit moeten? En waar lopen eventueel de grenzen van Israel?

Dit is niet mijn mening, maar ik weet het gewoon niet. Misschien een van jullie wel?
Adje

Bericht door Adje »

Deze discussie loopt al een beetje, onder een andere naam. Daar ging het meer om 'het rechtvaardigen van het geweld van Israels kant'. Wat betreft de verdeling van het land, vind ik dat de Palestijnen mogen blijven zitten waar ze zitten. De vluchtelingen hebben pech. Die moeten maar eens behoorlijk opgevangen worden door de landen waar ze nu zitten. Want, zoals L. de Winter in zijn sublieme artikel J'Accuse al zei: ze worden door de andere Arabische landen, die eigenlijk de pest aan hen hebben, gebruikt als stok om de hond (Israel, mi meer een Leeuw) te slaan.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

:cool:
Dat Israel het beloofde land is dat weten wij wel, maar de rest van de wereld wil dat toch niet weten. Ik vind dat de palestijnen recht hebben op een eigen staat, en dat Israel gewoon door mag gaan met de actie's tegen het terrorisme.
En geloof de media ook niet altijd, als het van palestijnse bronnen komt. Want die zijn absoluut niet te vertrouwen. En het is alleen maar tegen Israel, en dat word meestal alleen maar in de kranten gezet. Het RD en de ND kun je nog het best vertrouwen. Bij de actie's tegen de terroristen mag helemaal geen pers bij zijn.


Vriendelijke groet,
Matthijs


(ik hoop dat ik een reactie en geen nieuw onderwerp plaats dit is namelijk mijn eerste keer dat ik hier ben)
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door matthijs019
:cool:
Dat Israel het beloofde land is dat weten wij wel, maar de rest van de wereld wil dat toch niet weten. Ik vind dat de palestijnen recht hebben op een eigen staat, en dat Israel gewoon door mag gaan met de actie's tegen het terrorisme.
En geloof de media ook niet altijd, als het van palestijnse bronnen komt. Want die zijn absoluut niet te vertrouwen. En het is alleen maar tegen Israel, en dat word meestal alleen maar in de kranten gezet. Het RD en de ND kun je nog het best vertrouwen. Bij de actie's tegen de terroristen mag helemaal geen pers bij zijn.


Vriendelijke groet,
Matthijs


(ik hoop dat ik een reactie en geen nieuw onderwerp plaats dit is namelijk mijn eerste keer dat ik hier ben)
Ik ben helemaal met je eens! Een bewijsje? http://www.ahram.org.eg/weekly/2002/582/6inv2.htm

Ondanks Israël ook groffe fouten maakt, is er een grote waarschuwing van de Eeuwige Zelf:
Wie Israël zegent, zegen Ik, wie Israël vervloekt, vervloek Ik´
.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Vandaag weer een zelfmoordterrorist die 16 Israelieers het leven kost.

Billy zucht weer eens hard!!! en heeft nog steeds de wens om een keer naar Jeruzalem te gaan!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door Billy
Vandaag weer een zelfmoordterrorist die 16 Israelieers het leven kost.

Billy zucht weer eens hard!!! en heeft nog steeds de wens om een keer naar Jeruzalem te gaan!
]


Als je gaat Billy bel me dan even op dan ga ik met je mee. Om al dat terroristische ongedierte daar te verdelgen.

Ongelooflijk he. Wat een haat allemaal hier in de wereld. Hier word ik ook niet vrolijk van.:(
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Vreselijk, vreselijk, vreselijk.

Ik hoorde het vanmorgen over het nieuws, 't was net gebeurd. Wat een ellende. En als je het op het nieuws hoort dan komt het zo koud over.

't Bezorgt me steeds weer rillingen. Zoveel mensen een dierbare kwijt en dat door de idiote aktie van zo'n fanatieke Palestijn. Israël had het beter aan moeten pakken pas. Wat een negativiteit in de pers toen terwijl er niks van waar was.

Alleen God kan hier nog ingrijpen, 't blijkt wel dat mensen er niks van kunnen. En misschien gelukkig maar...
Eissenhower

Bericht door Eissenhower »

Daarom lijkt het mij heel erg goed dat men een muur aan het maken is. Dit lijkt mij de enige manier om er voor te zorgen dat er minder aanslagen worden gepleegd
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben blij dat ze nu bezig zijn met die muur en die moet de heleboel dan maar gelijk goed afzetten ook. Zo kan dan iedereen aan zijn eigen kant blijven en behoeven ze ook elkaar niet te zien.
Ik ben alleen verbijsterd dat er nu zo weinig commentaar staat in de krant over al die kinderen die nu weer omgekomen zijn, als dit maar een Palestijns kind was geweest hadden de krant weer volgestaan over die beesten van Israelische soldaten, maar nu er is geen krant die dit asosiaal vindt van de palestijnen het enigste wat je hoort is dat de nieuwsgaring laat horen en zien dat de palestijnen om dit alles feestvieren vanwege de aanslag. het is gewoon walgelijk zo iets en daar doen de westerse journalisten nog aan mee ook. bah.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Waar ik misselijk van word is dat eerst de Israëli´s beschudligd werden van WOII-praktijken, toen zouden zij aan ´apartheid´ doen en nu met de ´muur´ hoorde ik geluiden ALS het ijzerengordijn. Kunnen ze niet goed doen? :sne

Baruch HaSjem! Alleen U kan het oplossen...

Kena
[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Kena, Israël zal altijd een land blijven waar iedereen zijn voet aan stoot. Dat kunnen we ook al in de Bijbel lezen.
Maar het valt mij ook altijd op wat Israël deugt niet en at de palestijnen allemaal overhoop halen dat kan er mee door.
En dan die muur, in mijn vorige stukje schreef ik al dat ik het daar volledig mee eens ben. Als men elkaar niet met rust kan laten en alleen maar aanslagen wil uitvoeren is dat de enigste manier om dergelijke lui buiten de deur te houden.
In mijn ogen is Israël nog steeds te mild met terugslaan, en hoe erg het ook is er zal om hier aan een eind te kunnen maken veel hardere maatregelen genomen moeten worden. Ik denk dat ze er niet onderuit komen om gewoon het hele palestijnse gebied opnieuw te bezetten en bezet te houden. Geen eigen palestijnsbestuur meer want dat kan gewoon niet, er is alleen maar ruimte daar voor een Israëlische bezettingsmacht.
Het is jammer maar Israël zal zijn eigen bevolking moeten bescherming desnoods met zeer harde hand.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Jelle,

Ik schaar me met mijn mening geheel achter jou. En dan te bedenken wat G´d zei: wie Irsaël zegent zal... maar wie Israël vervloekt zal ook...

Vandaag die vlaggen voor de Palestijnen. Vreselijk. En toch voel ik me niet vrij om te vlaggen voor Israël. Als je vlagt voor de Palestijnen kun je hooguit een beetje kritiek krijgen, maar als vlagt voor Israël, moet je maar hopen dat jouw eigendommen nog heel blijft. Zo staan de zaken en de feiten. Ik voel me heel ongemakkelijk in deze situatie zowel als Christen als van Joodse afkomst.

Het enige wat ik kan doen is achter Zijn volk blijven staan en bidden vooor de vijand.

Baruch Yeshua Messiah! Hij zal komen om orde op zaken te stellen. Wij zijn dat niet in staat.

Kena[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Kena ik ben zelf ook twee maal in Israël geweest. Ik mocht zingen bij het binnen komen in Jeruzalem:
Jeruzalem , dat ik bemin, Wij treden uwe poorten in.
Maar ook mochten we zingen met veel instemming:
Bidt, met een algemene stem,
Om vrede voor Jeruzalem.
Het ga hun wel, die u beminnen.

Ik weet nog met welk een ontroering we deze verzen zongen toen we voor de eerste keer Jeruzalem mochten binnenlopen.
En nu, nu ik elf met eigen ogen heb gezien wat daar allemaal gebeurd en gebeurd is, kan ik zo goed begrijpen en zie ik ook hoe eenzijdig de nieuwsgarings is en pro palestijns.
Mensen weten hier vaak niet wat er zich daar allemaal afspeelt.
Maar ik zeg er bij als ik een Israëlische vlag had dat ik die wel buiten zou willen hangen.
En of men dat nu goed vindt of niet, je staat ergens voor en daar ga je voor.
Israël staat bij mij erg hoog aangeschreven en ik voel altijd erg mee als ik alle nare berichten weer zie of hoor of erover lees.
Het doet pijn van binnen als je ziet hoe de wereld aandringt op het uitverkoren volk en het lijkt wel of de ganse wereld struikeld over Israël heen. En ook dat kunnen we lezen in de Bijbel, maar er zal een tijd komen dat gans Israël verlost zal worden.
Maar nu in onze tijd kunnen we alleen maar achter Israël gaan staan en hen steunen op alle mogelijke manieren, want die steun hebben ze echt hard nodig.
En ik heb dan wel geen Israëlische vlag maar als ik die wel had en er moest gevlagt worden dan zou die bij mij zeker uitgaan. We leven hier in een vrij land (nogwel) en er is niemand die mij kan verbieden om een Israëlische vlag uit te hangen.
En met de woorden van Psalm 122 wil ik eidigen en daar moeten we allemaal maar goed rekening mee houden en zeker ook doen.
Bidt, met een algemene stem,
Om vrede voor Jeruzalem
Het ga hun wel, die u beminnen.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Ik vind jou erg dapper, Jelle. Ik ben wat laffer geworden in zulke dingen. Niet in mijn uiten tov Israël, dat niet, want ik schreeuw het van de daken als het moet.

Ik ben wat vergeetachtig en misschien heb ik het al eens eerder verteld, maar ik ben eigenlijk enorm geschrokken met het feit dat ik met een nieuwe grafsteen voor mijn moeder en broer geen Mageen Dawid kan plaatsen.

Ik draag wel mijn sieraden met de Mageen Dawids en toon die ook open en bloot en zal het ook altijd blijven doen.

Ik meen het. Ik wilde dat ik zo dapper was. Ik heb er echt, echt veel verdriet van [/font]
Afbeelding
[font=Georgia]
Baruch HaSjem!

Kena

[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Hoi Kena,

Het is misschien wel heel erg dom van mij maar wat is een Mageen Dawids?
En waarom mag dat niet op de grafsteen van je moeder en je broer?
Is dat verboden door de gemeente?
Kan je daar wat meer over vertellen. Het moet toch mogelijk zijn om jou wensen op het raf van je moeder en je broer vervuld te kunnen zien.
Plaats reactie