Kleding

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kleding

Bericht door Ukkie »

grote gerrit schreef:Voor jou was dat misschien niet zo belangrijk, Ukkie. Lijkt me een flinke overgang, van kantoor naar tuinderij. Ben je daar toen chronisch burnout geraakt? Of was dat nog op kantoor? Als je die vraag liever niet beantwoordt, begrijp ik het. Maar omdat je zo open schreef over je chronische burnout en daar een topic over startte, dacht ik dat ik het wel kon vragen.
Het was in de tuinderij maar als ik nog op kantoor had gezeten was het zeker ook fout gegaan.
Als ik ooit weer aan het werk zou kunnen gaat mijn interesse toch uit naar tuinderij e.d.
Bij mij was het zeker niet alleen mijn werk.
Perfectionisme, groot verantwoordelijkheidsgevoel, meegemaakte trauma's, hooggevoeligheid, moeilijk nee kunnen zeggen, e.d.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleding

Bericht door -DIA- »

Ukkie schreef: Perfectionisme, groot verantwoordelijkheidsgevoel, meegemaakte trauma's, hooggevoeligheid, moeilijk nee kunnen zeggen, e.d.
Iemand dit dit herkent zit nu deze regel te typen. Maar laat ik er niet te veel over zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleding

Bericht door Hollander »

grote gerrit schreef:Wel zo fijn voor je collega's, Orchidee, om je netjes te presenteren. Een ander moet er tegen aan kijken.
Ben je weer terug, vriend of vriendin? ;)
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Kleding

Bericht door grote gerrit »

Terug naar het punt waar de discussie voor mijn gevoel uit het spoor raakte: Jeans worden gecombineerd met een overhemd volgens de huidige mode als nette kleding beschouwd. Met een hoodie is het een ander verhaal.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kleding

Bericht door Ukkie »

-DIA- schreef:
Ukkie schreef: Perfectionisme, groot verantwoordelijkheidsgevoel, meegemaakte trauma's, hooggevoeligheid, moeilijk nee kunnen zeggen, e.d.
Iemand dit dit herkent zit nu deze regel te typen. Maar laat ik er niet te veel over zeggen.
Wens je sterkte Dia is niet makkelijk voor je.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

grote gerrit schreef:Terug naar het punt waar de discussie voor mijn gevoel uit het spoor raakte: Jeans worden gecombineerd met een overhemd volgens de huidige mode als nette kleding beschouwd. Met een hoodie is het een ander verhaal.
Dat ligt natuurlijk aan het type overhemd en het type broek en ook nog aan de schoenen.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Kleding

Bericht door Ora et labora »

Blijkbaar als je een net zondags pak aan trekt dan doet dat wel wat in de gedachten van mensen als ze dat zien.
Ik ging ooit een keer ergens naar toe een zekere zendingsdag en toen had ik ook een pak aan.
Maar ineens kreeg ik heel veel mensen die perse met me wilde praten...Ik dacht.. dat wil ik niet eens is :haha
Dus de volgende keer ging ik gewoon in een blouche en een blauwe broek en niemand praatte meer met me fantastisch!
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Ik geloof je gelijk @ora et labora
Bekenden van ons gaan nog echt "op visite" hij in pak, zij op haar "zondags.
Het lijkt héél voornaam en zo komt het ook over.
Vroeger kwamen er ook wel zulke mensen zo bij mijn ouders over de vloer.
En toch kijk je daar anders tegenaan dan iemand in casual kleding.
Op verkopingen vroeger zag ik het ook gebeuren: als je voornaam in pak loopt word je aangesproken en anders behandeld dan het "gewone" volk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleding

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef:Ik geloof je gelijk @ora et laboraAfbeelding
Bekenden van ons gaan nog echt "op visite" hij in pak, zij op haar "zondags.
Het lijkt héél voornaam en zo komt het ook over.
Vroeger kwamen er ook wel zulke mensen zo bij mijn ouders over de vloer.
En toch kijk je daar anders tegenaan dan iemand in casual kleding.
Op verkopingen vroeger zag ik het ook gebeuren: als je voornaam in pak loopt word je aangesproken en anders behandeld dan het "gewone" volkAfbeelding
Behalve als het gewone volk ook ging spreken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleding

Bericht door Mara »

grote gerrit schreef:Terug naar het punt waar de discussie voor mijn gevoel uit het spoor raakte: Jeans worden gecombineerd met een overhemd volgens de huidige mode als nette kleding beschouwd. Met een hoodie is het een ander verhaal.
De oorsprong lijkt toch te liggen bij de christenen, las ik. Het uniform in een klooster. Ik dacht dat dit een pij genoemd werd.
Terwijl ik de hoodie hier voornamelijk zie bij die gasten op snelle scootertjes.
Nette jeans (dus zonder die malle gaten en rafels) worden inderdaad wel geaccepteerd als nette kleding. Gecombineerd met een mooi overhemd, nette schoenen en eventueel een jasje, ziet dat er verzorgd uit.
Mijn zoon draagt een chino naar kantoor, dat zijn katoenen broeken. Dat is net iets eigentijdser en die zijn er in vele kleuren.
Moeten wel gestreken worden i.t.t. jeans. Die hang je na het wassen goed strakgetrokken te drogen en kunnen ze zo de kast in.
Voorheen streek ik ze. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kleding

Bericht door Delftenaar »

Zelf hou ik niet zo van spijkerbroeken en draag ze soms wel, maar vaak ook niet naar kantoor. De meeste mensen hebben een andere smaak en dragen ze wel op kantoor (niets mis mee).
Daardoor bestempelen collega's me wel eens als "kakker".
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Kleding

Bericht door Ora et labora »

Orchidee schreef:Ik geloof je gelijk @ora et laboraAfbeelding
Bekenden van ons gaan nog echt "op visite" hij in pak, zij op haar "zondags.
Het lijkt héél voornaam en zo komt het ook over.
Vroeger kwamen er ook wel zulke mensen zo bij mijn ouders over de vloer.
En toch kijk je daar anders tegenaan dan iemand in casual kleding.
Op verkopingen vroeger zag ik het ook gebeuren: als je voornaam in pak loopt word je aangesproken en anders behandeld dan het "gewone" volkAfbeelding
Een zondags pak hoort zo denk ik. Daar doe ik niks van af.
Maar mijn geweten zegt kleed je gewoon netjes zonder dat zwarte pak.
Het ligt zeker ook wel aan de status iemand met een amt draagt een net pak/kostuum.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleding

Bericht door Geytenbeekje »

Ora et labora schreef:
Orchidee schreef:Ik geloof je gelijk @ora et laboraAfbeelding
Bekenden van ons gaan nog echt "op visite" hij in pak, zij op haar "zondags.
Het lijkt héél voornaam en zo komt het ook over.
Vroeger kwamen er ook wel zulke mensen zo bij mijn ouders over de vloer.
En toch kijk je daar anders tegenaan dan iemand in casual kleding.
Op verkopingen vroeger zag ik het ook gebeuren: als je voornaam in pak loopt word je aangesproken en anders behandeld dan het "gewone" volkAfbeelding
Een zondags pak hoort zo denk ik. Daar doe ik niks van af.
Maar mijn geweten zegt kleed je gewoon netjes zonder dat zwarte pak.
Het ligt zeker ook wel aan de status iemand met een amt draagt een net pak/kostuum.
Ik draag naar kerk niet een pak aan hoor.
Ik vind dat zo naar zitten. Wel netjes gekleed maar er staat niet in de Bijbel iets over pakken in de zin van kleding :haha
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Maar niet in zijn vrije tijd toch?
Ik zie een politieagent ook niet met zijn uniform bij mij op bezoek of als hij/zij boodschappen doet.
Mijn man draagt nooit een pak...
Ik kijk uit naar die ene dag dit jaar wanneer het wél het geval zal zijn
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleding

Bericht door Zita »

Wat gepast is voor de zondag hangt ook wel af van wat je doordeweeks draagt. Wie in de bouw werkt, vindt een overhemd al hevig aangekleed. Anderzijds: wie een baan heeft waarbij hij dagelijks in pak met das moet verschijnen, doet dat liever niet aan op zondag omdat het dan net is alsof je weer naar je werk gaat.
Zolang het eerbaar en kuis is, kun je er volgens mij weinig bezwaren tegen hebben.
Plaats reactie