Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Posthoorn »

Evangelist schreef: 09 feb 2024, 00:39 Wat ik echt niet begrijp, waarom @Cyrillus zo’n behagen schept in de hetze die hij wil ontketenen tegen de GG? Ik begrijp het gewoon niet.
Werkelijk alles wordt er met de haren bijgesleept om maar te kunnen vasthouden aan de stelling: “dr GA van den Brink ziet de dingen zeer goed en scherp, en dr GWS Mulder is een prutser; dat was hij sowieso al, want hij is predikant in het meest verderfelijke kerkverband op aarde.”
Zo komt het inderdaad over. En stel dat dr. Mulder idd. steken heeft laten vallen en dat dr. Vd Brink gelijk heeft met zijn kritiek daarop, dan nog betekent dat niet automatisch dat dr. Vd Brink in alle andere zaken óók gelijk heeft. Het zijn gewoon zaken die apart van elkaar staan.
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door tja »

Posthoorn schreef: 09 feb 2024, 09:50
Evangelist schreef: 09 feb 2024, 00:39 Wat ik echt niet begrijp, waarom @Cyrillus zo’n behagen schept in de hetze die hij wil ontketenen tegen de GG? Ik begrijp het gewoon niet.
Werkelijk alles wordt er met de haren bijgesleept om maar te kunnen vasthouden aan de stelling: “dr GA van den Brink ziet de dingen zeer goed en scherp, en dr GWS Mulder is een prutser; dat was hij sowieso al, want hij is predikant in het meest verderfelijke kerkverband op aarde.”
Zo komt het inderdaad over. En stel dat dr. Mulder idd. steken heeft laten vallen en dat dr. Vd Brink gelijk heeft met zijn kritiek daarop, dan nog betekent dat niet automatisch dat dr. Vd Brink in alle andere zaken óók gelijk heeft. Het zijn gewoon zaken die apart van elkaar staan.
Zeker zijn het zaken die los staan van elkaar. Ik zou het liever als volgt verwoorden ‘al gaat hij mbt dr Mulder mogelijk te ver, wil dat niet zeggen dat de rest van zijn kritiek op het hypercalvinisme ongegrond is’
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

Evangelist schreef: 09 feb 2024, 00:39 Wat ik echt niet begrijp, waarom @Cyrillus zo’n behagen schept in de hetze die hij wil ontketenen tegen de GG? Ik begrijp het gewoon niet.
Werkelijk alles wordt er met de haren bijgesleept om maar te kunnen vasthouden aan de stelling: “dr GA van den Brink ziet de dingen zeer goed en scherp, en dr GWS Mulder is een prutser; dat was hij sowieso al, want hij is predikant in het meest verderfelijke kerkverband op aarde.”
Dit is best een opmerkelijke reactie. Want niets is minder waar.
1) Een hetze ontketenen is niet mijn doel, dan zou ik dat ook niet op dit kleine platform doen met de enkele 10-tallen actieve deelnemers.
2) Je gelooft het niet, maar ik heb de GG lief. Ik heb grote waardering voor de levensstijl en het respect voor het onverkorte Woord van God. Ik heb inderdaad kritiek, vooral aan de rechterkant. En juist omdat ik vind dat de GG recht heeft op predikanten die het Evangelie onbedekt verkondigen, uit ik die kritiek. De woorden 'het meest verderfelijke kerkverband op aarde' herken ik totaal niet. Wat is dat eigenlijk voor nare opmerking?
3) Ik deel niet alle opvattingen van Van den Brink. Maar wat hij in Hyperdordt naar voren brengt uiteraard grotendeels wel. Ik heb nergens gezegd dat Ds. Mulder een prutser is. Misschien is hij als predikant fantastisch. Maar ik mag wel kritiek hebben op zijn promotieonderzoek.
4) De woorden die ik van de GG zeg gelden ook voor de CGK. Op het forum komen enkele opponenten uit de CGK. En ik kan alleen maar met ze meevoelen als je ziet hoe zusterkerken de kerk kapot maken. Dat gaat mij aan het hart. En zij kunnen mij aan hun zijde vinden bij het bestrijden van dit kwaad.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

HHR schreef: 09 feb 2024, 07:27 Het lijkt inderdaad wel één grote strijd richting de Gereformeerde Gemeenten.
Generaliserend en zonder enige nuance.
Zie mijn reactie van zonet.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

Bertiel schreef: 09 feb 2024, 07:50 hoewel ik het totaal niet eens ben met de inhoud en de opstelling van bovengenoemde, willen jullie hem woorden die hij niet gezegd heeft niet in de mond leggen, dat vind ik echt bijzonder kwalijk!
Dank voor je inbreng hier.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

FlyingEagle schreef: 09 feb 2024, 07:59 Misschien zou Cyrillus eens moeten uitzoeken waar dr. van den Brink zijn promotie heeft gedaan… kuch..
Volgens mij aan de universiteit die opgericht is door iemand die de Veronderstelde Wedergeboorte voorstond. Best wel opmerkelijk dat een GG predikant daar wil promoveren, niet?
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Henk J »

Cyrillus schreef: 09 feb 2024, 10:06 Dit is best een opmerkelijke reactie. Want niets is minder waar.
2) Je gelooft het niet, maar ik heb de GG lief. Ik heb grote waardering voor de levensstijl en het respect voor het onverkorte Woord van God. Ik heb inderdaad kritiek, vooral aan de rechterkant. En juist omdat ik vind dat de GG recht heeft op predikanten die het Evangelie onbedekt verkondigen, uit ik die kritiek. De woorden 'het meest verderfelijke kerkverband op aarde' herken ik totaal niet. Wat is dat eigenlijk voor nare opmerking?
Je postings wekken een andere indruk Cyrillus, en ik ben echt niet de enige die dat vind. Misschien goed om daar eens over na te denken.
Online
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Bertiel »

of anderen moeten omdenken, dat kan net zo goed
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

Henk J schreef: 09 feb 2024, 10:32
Cyrillus schreef: 09 feb 2024, 10:06 Dit is best een opmerkelijke reactie. Want niets is minder waar.
2) Je gelooft het niet, maar ik heb de GG lief. Ik heb grote waardering voor de levensstijl en het respect voor het onverkorte Woord van God. Ik heb inderdaad kritiek, vooral aan de rechterkant. En juist omdat ik vind dat de GG recht heeft op predikanten die het Evangelie onbedekt verkondigen, uit ik die kritiek. De woorden 'het meest verderfelijke kerkverband op aarde' herken ik totaal niet. Wat is dat eigenlijk voor nare opmerking?
Je postings wekken een andere indruk Cyrillus, en ik ben echt niet de enige die dat vind. Misschien goed om daar eens over na te denken.
Vergelijk het eens met de volgende situatie: je kent een gezin waar een gedeelte van de kinderen wordt mishandeld, ze krijgen niet voldoende voedsel en dan vaak ook nog voedsel dat bedorven is. Zou je dan niet ontzettend boos worden op ouders die hun kinderen zo behandelen? Je bespreekt dat op een forum. En wat is dan de kritiek: je haat het gezin.
Misschien goed om daar eens over na te denken.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Henk J »

Bertiel schreef: 09 feb 2024, 10:41 of anderen moeten omdenken, dat kan net zo goed
Ook waar.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Henk J »

Cyrillus schreef: 09 feb 2024, 10:42 Vergelijk het eens met de volgende situatie: je kent een gezin waar een gedeelte van de kinderen wordt mishandeld, ze krijgen niet voldoende voedsel en dan vaak ook nog voedsel dat bedorven is. Zou je dan niet ontzettend boos worden op ouders die hun kinderen zo behandelen? Je bespreekt dat op een forum. En wat is dan de kritiek: je haat het gezin.
Misschien goed om daar eens over na te denken.
Doe ik, hoop dat jij ook nadenkt over mijn post en hoe het kan dat je continue zo ongeveer het hele forum over je heen krijgt.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door FlyingEagle »

Cyrillus schreef:
FlyingEagle schreef: 09 feb 2024, 07:59 Misschien zou Cyrillus eens moeten uitzoeken waar dr. van den Brink zijn promotie heeft gedaan… kuch..
Volgens mij aan de universiteit die opgericht is door iemand die de Veronderstelde Wedergeboorte voorstond. Best wel opmerkelijk dat een GG predikant daar wil promoveren, niet?
Je zou gewoon op de opmerking in kunnen gaan. Best relevant n.a.v. je opmerkingen over de VU.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

Henk J schreef: 09 feb 2024, 10:50
Cyrillus schreef: 09 feb 2024, 10:42 Vergelijk het eens met de volgende situatie: je kent een gezin waar een gedeelte van de kinderen wordt mishandeld, ze krijgen niet voldoende voedsel en dan vaak ook nog voedsel dat bedorven is. Zou je dan niet ontzettend boos worden op ouders die hun kinderen zo behandelen? Je bespreekt dat op een forum. En wat is dan de kritiek: je haat het gezin.
Misschien goed om daar eens over na te denken.
Doe ik, hoop dat jij ook nadenkt over mijn post en hoe het kan dat je continue zo ongeveer het hele forum over je heen krijgt.
Ik begrijp dat ik dat erg moet vinden om het hele forum over mee heen te krijgen?
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Cyrillus »

FlyingEagle schreef: 09 feb 2024, 10:59
Cyrillus schreef:
FlyingEagle schreef: 09 feb 2024, 07:59 Misschien zou Cyrillus eens moeten uitzoeken waar dr. van den Brink zijn promotie heeft gedaan… kuch..
Volgens mij aan de universiteit die opgericht is door iemand die de Veronderstelde Wedergeboorte voorstond. Best wel opmerkelijk dat een GG predikant daar wil promoveren, niet?
Je zou gewoon op de opmerking in kunnen gaan. Best relevant n.a.v. je opmerkingen over de VU.
Gezien je hoestbui nam ik je reactie niet erg serieus, kuch. Maar als je een serieus antwoord wil: mijn kritiek ligt in het feit dat de VU onmogelijk onbevooroordeeld een dissertatie kan heronderzoeken. Dat geldt ook voor dr. Van den Brink. Dus als jij kritiekpunten hebt op zijn dissertatie, wees vrij om daar een draadje over te beginnen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Posthoorn »

.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 09 feb 2024, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten