Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door KDD »

Maanenschijn schreef: 04 nov 2023, 23:30
Psalm schreef:
Job schreef: 04 nov 2023, 23:12
DDD schreef: 04 nov 2023, 23:08 Ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor het misbruiken daarvan.

Iemand beledigen door een vrouw steeds als man aan te spreken, past een christen mijns inziens niet.
Hoe zou de Schepper dit Kamerlid zien? Als man of als vrouw?
Dat is voor ons lastig te beoordelen. Je hebt daar meer informatie voor nodig. Ik kan moeilijk vaststellen of zij mannelijke of vrouwelijke hersenstructuren heeft. Ook weet ik niet of zij van origine mannelijke of vrouwelijke organen heeft. Dat kun je onmogelijk allemaal gaan uitpluizen als omstander. Dat weet alleen God.

Ik denk dat wij als omstanders duidelijk onze mening mogen geven. Maar het lijkt me wel fatsoenlijk om in het aanspreken af te gaan op wat je ziet en wat de persoon over zichzelf zegt.
Het chromosomen-paar geeft duidelijkheid.
Nu ben je gevoelens aan het kwetsen met feiten. Dat mag niet meer.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door MGG »

Job schreef: 04 nov 2023, 23:12
DDD schreef: 04 nov 2023, 23:08 Ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor het misbruiken daarvan.

Iemand beledigen door een vrouw steeds als man aan te spreken, past een christen mijns inziens niet.
Hoe zou de Schepper dit Kamerlid zien? Als man of als vrouw?
HC 109 van de HC is heel duidelijk.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door MGG »

DDD schreef: 04 nov 2023, 23:28
Job schreef: 04 nov 2023, 23:26
Psalm schreef: 04 nov 2023, 23:18
Job schreef: 04 nov 2023, 23:12

Hoe zou de Schepper dit Kamerlid zien? Als man of als vrouw?
Dat is voor ons lastig te beoordelen. Je hebt daar meer informatie voor nodig. Ik kan moeilijk vaststellen of zij mannelijke of vrouwelijke hersenstructuren heeft. Ook weet ik niet of zij van origine mannelijke of vrouwelijke organen heeft. Dat kun je onmogelijk allemaal gaan uitpluizen als omstander. Dat weet alleen God.

Ik denk dat wij als omstanders duidelijk onze mening mogen geven. Maar het lijkt me wel fatsoenlijk om in het aanspreken af te gaan op wat je ziet en wat de persoon over zichzelf zegt.
Nou, daar is afdoende info over beschikbaar, inclusief foto's van Lisa van Ginneken als man die ook vader is.

Ik geef toe dat het niet eenvoudig is.

Wel is de vraag der vragen Wie/wie het meeste fatsoen toekomt: de Ontwerper en Maker? Of de persoon zelf? Met andere woorden: de pottenbakker of het leem?
Maar zo simpel is het helemaal niet. Want de eerste vraag is dan nog steeds: is het hoofd of het lichaam maatgevend.
De feiten. Het gevoel is ondergeschikt aan Gods schepping en de Bijbel.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door HHR »

Psalm schreef: 04 nov 2023, 22:40
HHR schreef: 04 nov 2023, 22:33 Zo ben ik altijd verbaasd als in het RD de heer van Ginniken (D66) aangeduid wordt als mevrouw.
Het is ook best onfatsoenlijk om mevrouw van Ginneken constant als man aan te blijven spreken.
Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door J.C. Philpot »

HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Heel treffend verwoord.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

Job schreef: 04 nov 2023, 23:12
DDD schreef: 04 nov 2023, 23:08 Ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor het misbruiken daarvan.

Iemand beledigen door een vrouw steeds als man aan te spreken, past een christen mijns inziens niet.
Hoe zou de Schepper dit Kamerlid zien? Als man of als vrouw?
Misschien als mens?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 04 nov 2023, 23:30
Psalm schreef:
Job schreef: 04 nov 2023, 23:12
DDD schreef: 04 nov 2023, 23:08 Ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor het misbruiken daarvan.

Iemand beledigen door een vrouw steeds als man aan te spreken, past een christen mijns inziens niet.
Hoe zou de Schepper dit Kamerlid zien? Als man of als vrouw?
Dat is voor ons lastig te beoordelen. Je hebt daar meer informatie voor nodig. Ik kan moeilijk vaststellen of zij mannelijke of vrouwelijke hersenstructuren heeft. Ook weet ik niet of zij van origine mannelijke of vrouwelijke organen heeft. Dat kun je onmogelijk allemaal gaan uitpluizen als omstander. Dat weet alleen God.

Ik denk dat wij als omstanders duidelijk onze mening mogen geven. Maar het lijkt me wel fatsoenlijk om in het aanspreken af te gaan op wat je ziet en wat de persoon over zichzelf zegt.
Het chromosomen-paar geeft duidelijkheid.
Ook dat ligt niet zo eenvoudig. Niet iedereen heeft een XY of XX chromosoom. Ook daarin zijn varianten te vinden, zoals XXY, XYY en vele andere verkeerde genmutaties.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef: 06 nov 2023, 08:21
HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Heel treffend verwoord.
Totaal niet treffend verwoord. Het gaat buiten de perken van fatsoen. Dat jij zelf op grond van de bijbel vindt dat dat niet kan, betekent niet dat je iemand hoeft te schofferen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 06 nov 2023, 12:57 Ook dat ligt niet zo eenvoudig. Niet iedereen heeft een XY of XX chromosoom. Ook daarin zijn varianten te vinden, zoals XXY, XYY en vele andere verkeerde genmutaties.
En hoe groot is het gedeelte van de bevolking met deze varianten? Veel kleiner dan het aantal mensen dat zich er nu mee identificeert.
De vraag is of de groep met deze varianten nu echt geholpen wordt door de huidige ontwikkelingen in het maatschappelijk debat.

Stel, jij heb een biologische variant en jouw variant wordt vervolgens "gekaapt" door mensen die zich anders voelen, en die vervolgens alle aandacht opeisen. Voel je je dan nog begrepen?
-
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Profesto »

Mannetje schreef: 06 nov 2023, 13:34
merel schreef: 06 nov 2023, 12:57 Ook dat ligt niet zo eenvoudig. Niet iedereen heeft een XY of XX chromosoom. Ook daarin zijn varianten te vinden, zoals XXY, XYY en vele andere verkeerde genmutaties.
En hoe groot is het gedeelte van de bevolking met deze varianten? Veel kleiner dan het aantal mensen dat zich er nu mee identificeert.
De vraag is of de groep met deze varianten nu echt geholpen wordt door de huidige ontwikkelingen in het maatschappelijk debat.

Stel, jij heb een biologische variant en jouw variant wordt vervolgens "gekaapt" door mensen die zich anders voelen, en die vervolgens alle aandacht opeisen. Voel je je dan nog begrepen?
Dat gebeurt volgens mij niet zo snel.
Ik denk dat de aandacht die er is gekomen voor gender deze groep vooral heeft geholpen. Er is eindelijk meer begrip voor hun bestaan. Voorheen was er m.i. vooral taboe op intersekse condities.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Job »

merel schreef: 06 nov 2023, 12:58
J.C. Philpot schreef: 06 nov 2023, 08:21
HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Heel treffend verwoord.
Totaal niet treffend verwoord. Het gaat buiten de perken van fatsoen. Dat jij zelf op grond van de bijbel vindt dat dat niet kan, betekent niet dat je iemand hoeft te schofferen.
Natuurlijk zou Van Ginneken zich geschoffeerd voelen wanneer hij in het RD consequent als man wordt benoemd. Daar mag ook begrip voor zijn. Het is niet eenvoudig, voor betreffende personen niet, maar ook voor christelijke media als het RD niet. Ook de vraag die nu bij de moderators op tafel ligt vind ik bepaald niet eenvoudig.

Maar keer het eens om. Schofferen we allereerst de Maker niet wanneer "we" "iets" wat Hij maakte miskennen?

En nog een vraag. Wanneer mensen zich in de toekomst gaan identificeren als dingen of als dieren, gaan we daar dan ook in mee? Het einde is namelijk echt nog niet bereikt, hoor, van identiteitstwijfel. Dit is nog maar het begin.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Soms, of eigenlijk steeds vaker, dan schrik je. Zo ook in dit topic. Gaan we echt allemaal mee, en blijft er niemand staande? Daar gaat het wel naartoe, maar wanneer... Ik weet het niet. Maar er komt een tijd dat de waarheid en hen die ze belijden niet meer geduld worden. In elk geval voel ik me steeds meer vervreemd van de gedachten die hier uitgesproken worden. Zijn het alleen jongeren? Of gaan we, waar we rekening mee houden, allen mee? In elk geval vervreemd ik steeds meer van dit forum. Moeten we dan al deze gedachten toelaten? Noemen degenen die zo denken zich nog christelijk of reformatorisch? Dat kan toch niet samengaan? Hoe is het modbeleid als er zulke gedachten geponeerd worden? Ik zie soms mensen op het forum komen die mede de mensen van reformatorische huize afschrikken en het forum gaan mijden. Is dat anderen ook opgevallen? Moet ik misschien zeggen: Sorry voor deze opmerking? Nee, dat gaat niet. Als ik aantoonbaar fout ben zeg ik dat wel. Ik ben ook een mens die het wel eens mis heeft, maar we behoren toch, denk ik dan, ons te onderscheiden, zodat de wereld moet opmerken: Die zijn toch anders.

Ik zie een nieuwe post. Daar nog even op ingaan. Ik bedoel niet om mensnen met andere gevoelens of geaardheid te kwetsen, of als minderwaardig te bestempelen. We zijn allen mensen maar bv. van geslacht veranderen kan naar het Woord niet. Immers waarschuwt de Bijbel niet voor niets dat het kleed van een vrouw niet aan man zij.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door refo »

Mannetje schreef: 06 nov 2023, 13:34
merel schreef: 06 nov 2023, 12:57 Ook dat ligt niet zo eenvoudig. Niet iedereen heeft een XY of XX chromosoom. Ook daarin zijn varianten te vinden, zoals XXY, XYY en vele andere verkeerde genmutaties.
En hoe groot is het gedeelte van de bevolking met deze varianten? Veel kleiner dan het aantal mensen dat zich er nu mee identificeert.
De vraag is of de groep met deze varianten nu echt geholpen wordt door de huidige ontwikkelingen in het maatschappelijk debat.

Stel, jij heb een biologische variant en jouw variant wordt vervolgens "gekaapt" door mensen die zich anders voelen, en die vervolgens alle aandacht opeisen. Voel je je dan nog begrepen?
Hoe klein is dat gedeelte van de bevolking?
Ongeveer 1 op de 1.000 personen heeft het XYY syndroom. Klinefelter (XXY syndroom) komt voor bij ongeveer 1 tot 2 op 1.000 mensen.
Best wel veel.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Profesto »

Job schreef: 06 nov 2023, 13:49
merel schreef: 06 nov 2023, 12:58
J.C. Philpot schreef: 06 nov 2023, 08:21
HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Heel treffend verwoord.
Totaal niet treffend verwoord. Het gaat buiten de perken van fatsoen. Dat jij zelf op grond van de bijbel vindt dat dat niet kan, betekent niet dat je iemand hoeft te schofferen.
Natuurlijk zou Van Ginneken zich geschoffeerd voelen wanneer hij in het RD consequent als man wordt benoemd. Daar mag ook begrip voor zijn. Het is niet eenvoudig, voor betreffende personen niet, maar ook voor christelijke media als het RD niet. Ook de vraag die nu bij de moderators op tafel ligt vind ik bepaald niet eenvoudig.
Ik vind het vooral niet eenvoudig wanneer deze zaken zo enorm op de spits gedreven worden.
Job schreef: 06 nov 2023, 13:49Maar keer het eens om. Schofferen we allereerst de Maker niet wanneer "we" "iets" wat Hij maakte miskennen?

En nog een vraag. Wanneer mensen zich in de toekomst gaan identificeren als dingen of als dieren, gaan we daar dan ook in mee? Het einde is namelijk echt nog niet bereikt, hoor, van identiteitstwijfel. Dit is nog maar het begin.
Ik denk dat je met je laatste vraag een beetje doordraaft. Vind je dat zelf ook niet? Hiermee maak je, denk ik, de problemen die mensen ervaren omtrent gender ook wel een beetje belachelijk.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Job »

Profesto schreef: 06 nov 2023, 14:08
Job schreef: 06 nov 2023, 13:49?

En nog een vraag. Wanneer mensen zich in de toekomst gaan identificeren als dingen of als dieren, gaan we daar dan ook in mee? Het einde is namelijk echt nog niet bereikt, hoor, van identiteitstwijfel. Dit is nog maar het begin.
Ik denk dat je met je laatste vraag een beetje doordraaft. Vind je dat zelf ook niet? Hiermee maak je, denk ik, de problemen die mensen ervaren omtrent gender ook wel een beetje belachelijk.
Weleens iets over zgn. otherkin gelezen? Maak je maar geen illusies hoor, het is alleen nog een kwestie van tijd voordat de O ook aan het rijtje van LHB enz. wordt toegevoegd
Laatst gewijzigd door Job op 06 nov 2023, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie