Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

elbert schreef: 22 mar 2024, 13:44
GGotK schreef: 20 mar 2024, 19:13Caroline van der Plas is toch het levende bewijs dat het niet goed is dat vrouwen in de actieve politiek gaan.
Margaret Thatcher en Golda Meir dachten daar heel anders over. :haha
Margaret Thatcher werd in haar tijd toch ook wel door velen gezien als voorbeeld gezien van waar het fout kan gaan.
Ik zie trouwens vdPlas toch niet helemaal als niveau Thatcher.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

ejvl schreef: 22 mar 2024, 09:39
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 18:51 Zeker te weten wel over de echtscheiding en daarna dan ook weer hertrouwd met Tamar van Ark. Ja dat kan gewoon niet, dat is een openbare zonde. Maar ik reageer alleen op de vraag van HHR waarom de emoticons erbij gezet zijn. Ik heb het niet over hij capabel is voor deze klus. Ik ben ook niet persé voor vrouwen in de politiek, maar twijfel niet aan de kwaliteiten van bijvoorbeeld Mirjam Bikker, Caroline van der Plas, Mona Keijzer en Nicki Pouw.
Volgens mij is er weinig publiek bekend over zijn scheiding, de scheiding van Tamara van Ark en het hertrouwen.
Misschien waren er voor beide scheidingen gegronde redenen dus misschien niet direct veroordelen, alhoewel scheidingen altijd een gevolg van de zonde is.
Scheiden en hertrouwen is bijbels gezien niet mogelijk.
Je beloofd elkaar trouw, totdat de dood scheiding maakt. Daarna ben je vrij om opnieuw te trouwen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef: 22 mar 2024, 14:37

Scheiden en hertrouwen is bijbels gezien niet mogelijk.
Je beloofd elkaar trouw, totdat de dood scheiding maakt. Daarna ben je vrij om opnieuw te trouwen.
Wel als de ander is vreemd gegaan. Degene die dat niet deed zou dan wel weer mogen trouwen.
Christen
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Christen »

Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

Christen schreef: 22 mar 2024, 15:06 Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
Ja, dus persoon A en B hebben een relatie.
Persoon A gaat vreemd met D, dan mag B wel met C trouwen als diegene niet getrouwd is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef: 22 mar 2024, 15:11
Christen schreef: 22 mar 2024, 15:06 Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
Ja, dus persoon A en B hebben een relatie.
Persoon A gaat vreemd met D, dan mag B wel met C trouwen als diegene niet getrouwd is natuurlijk.
Geytenbeekje: hoe zie jij dan 'die de verlatene trouwt, doet ook overspel'? In jouw voorbeeld is B de verlatene. Waar zie jij dan de ruimte voor een huwelijk?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

Zita schreef: 22 mar 2024, 15:16
Geytenbeekje schreef: 22 mar 2024, 15:11
Christen schreef: 22 mar 2024, 15:06 Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
Ja, dus persoon A en B hebben een relatie.
Persoon A gaat vreemd met D, dan mag B wel met C trouwen als diegene niet getrouwd is natuurlijk.
Geytenbeekje: hoe zie jij dan 'die de verlatene trouwt, doet ook overspel'? In jouw voorbeeld is B de verlatene. Waar zie jij dan de ruimte voor een huwelijk?
Diegene is doordat het huwelijk tussen hen niet meer is, ook niet meer de verlatene.
Ook flauw. Kan je niets aan doen doordat je partner is vreemdgegaan, mag je nooit meer trouwen. Ik geloof niet dat dit een Bijbelse interpretatie is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef: 22 mar 2024, 15:18
Zita schreef: 22 mar 2024, 15:16
Geytenbeekje schreef: 22 mar 2024, 15:11
Christen schreef: 22 mar 2024, 15:06 Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
Ja, dus persoon A en B hebben een relatie.
Persoon A gaat vreemd met D, dan mag B wel met C trouwen als diegene niet getrouwd is natuurlijk.
Geytenbeekje: hoe zie jij dan 'die de verlatene trouwt, doet ook overspel'? In jouw voorbeeld is B de verlatene. Waar zie jij dan de ruimte voor een huwelijk?
Diegene is doordat het huwelijk tussen hen niet meer is, ook niet meer de verlatene.
Ook flauw. Kan je niets aan doen doordat je partner is vreemdgegaan, mag je nooit meer trouwen. Ik geloof niet dat dit een Bijbelse interpretatie is.
In Romeinen 7 staat dat een vrouw, die onder den man staat, aan den levende man verbonden is door de wet. Dat is zo bijbels als iets. Jouw argument is meer een gevoelsargument.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Mannetje »

In Mattheüs 19:9 staat: "Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel."

Het "anders dan om hoererij" wordt hier vaak uitgelegd dat een verlatene, die verlaten is voor een ander, wel vrij is om opnieuw te trouwen. Maar volgens mij zijn daar al lange verhandelingen over te vinden op het forum, van Valcke en Lilian.
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3052
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Lilian1975 »

Klopt, ik heb toen verdedigd dat als je iemand trouwt die verlaten is door overspel. Of als je zelf trouwt nadat je verlaten bent door overspel, ook of opnieuw overspel bedrijft. De onderbouwing is uitgebreid in dat draadje te lezen. Het komt er kort op neer. Jezus heeft de Wet volkomen vervuld. Dus Hij kan nooit een wijziging hebben gebracht in het gij zult niet echtbreken. Het huwelijk blijft voor God bestaan ondanks dat de ander weg is. Zondigt door met een ander samen te leven. Allen de dood maak een einde aan het huwelijk. Ook is gesproken waar het huwelijk een afspiegeling van is. En God dat beeld nooit zal afzwakken. Het is weliswaar een lang maar uitgebreid discussie. Waar we het niet eens werden. Maar waar beiden het een en ander heeft willen onderbouwen. Aanbevolen!
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 22 mar 2024, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

Mannetje schreef: 22 mar 2024, 15:29 In Mattheüs 19:9 staat: "Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel."

Het "anders dan om hoererij" wordt hier vaak uitgelegd dat een verlatene, die verlaten is voor een ander, wel vrij is om opnieuw te trouwen. Maar volgens mij zijn daar al lange verhandelingen over te vinden op het forum, van Valcke en Lilian.
die verlaten is voor een ander, wel vrij is om opnieuw te trouwen.
Dus het mag toch wel ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Tiberius »

Lilian1975 schreef: 22 mar 2024, 16:06 Klopt, ik heb toen verdedigd dat als je iemand trouwt die verlaten is door overspel. Of als je zelf trouwt nadat je verlaten bent door overspel, ook of opnieuw overspel bedrijft. De onderbouwing is uitgebreid in dat draadje te lezen. Het komt er kort op neer. Jezus heeft de Wet volkomen vervuld. Dus Hij kan nooit een wijziging hebben gebracht in het gij zult niet echtbreken. Het huwelijk blijft voor God bestaan ondanks dat de ander weg is. Zondigt door met een ander samen te leven. Allen de dood maak een einde aan het huwelijk. Ook is gesproken waar het huwelijk een afspiegeling van is. En God dat beeld nooit zal afzwakken. Het is weliswaar een lang maar uitgebreid discussie. Waar we het niet eens werden. Maar waar beiden het een en ander heeft willen onderbouwen. Aanbevolen!
Ik herinner me dat ik het toen ook al met je eens was. ;)
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 22 mar 2024, 16:45
Lilian1975 schreef: 22 mar 2024, 16:06 Klopt, ik heb toen verdedigd dat als je iemand trouwt die verlaten is door overspel. Of als je zelf trouwt nadat je verlaten bent door overspel, ook of opnieuw overspel bedrijft. De onderbouwing is uitgebreid in dat draadje te lezen. Het komt er kort op neer. Jezus heeft de Wet volkomen vervuld. Dus Hij kan nooit een wijziging hebben gebracht in het gij zult niet echtbreken. Het huwelijk blijft voor God bestaan ondanks dat de ander weg is. Zondigt door met een ander samen te leven. Allen de dood maak een einde aan het huwelijk. Ook is gesproken waar het huwelijk een afspiegeling van is. En God dat beeld nooit zal afzwakken. Het is weliswaar een lang maar uitgebreid discussie. Waar we het niet eens werden. Maar waar beiden het een en ander heeft willen onderbouwen. Aanbevolen!
Ik herinner me dat ik het toen ook al met je eens was. ;)
Was die discussie tijdens de Tweede Kamerverkiezingen 2023? 🤨 Gewoon een geïnteresseerde vraag om on-topic te blijven
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3052
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Lilian1975 »

Piet Puk schreef: 22 mar 2024, 16:51
Tiberius schreef: 22 mar 2024, 16:45
Lilian1975 schreef: 22 mar 2024, 16:06 Klopt, ik heb toen verdedigd dat als je iemand trouwt die verlaten is door overspel. Of als je zelf trouwt nadat je verlaten bent door overspel, ook of opnieuw overspel bedrijft. De onderbouwing is uitgebreid in dat draadje te lezen. Het komt er kort op neer. Jezus heeft de Wet volkomen vervuld. Dus Hij kan nooit een wijziging hebben gebracht in het gij zult niet echtbreken. Het huwelijk blijft voor God bestaan ondanks dat de ander weg is. Zondigt door met een ander samen te leven. Allen de dood maak een einde aan het huwelijk. Ook is gesproken waar het huwelijk een afspiegeling van is. En God dat beeld nooit zal afzwakken. Het is weliswaar een lang maar uitgebreid discussie. Waar we het niet eens werden. Maar waar beiden het een en ander heeft willen onderbouwen. Aanbevolen!
Ik herinner me dat ik het toen ook al met je eens was. ;)
Was die discussie tijdens de Tweede Kamerverkiezingen 2023? 🤨 Gewoon een geïnteresseerde vraag om on-topic te blijven
Daarom ook een verwijzing naar dat topic. Voor als je echt geïnteresseerd bent. En de discussie hier niet opnieuw te voeren. :super
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef: 22 mar 2024, 15:11
Christen schreef: 22 mar 2024, 15:06 Die de verlatene trouwt doet ook overspel... zo staat het in de Bijbel.

Ik laat het aan persoon zelf over. Ik ben ook niet volmaakt.. nog niet...
Ja, dus persoon A en B hebben een relatie.
Persoon A gaat vreemd met D, dan mag B wel met C trouwen als diegene niet getrouwd is natuurlijk.
Hoe kom je hier bij dan Geytenbeekje?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie