Verkiezingen Tweede Kamer 2023

GerefGemeente-lid
Berichten: 6707
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 08:32
GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:28
Overigens wordt haar naam genoemd als minister. Het lijkt me een uitstekende kandidaat voor minister van Zorg.
Wat heeft zij gepresteerd dan als bestuurder dat jij haar een uitstekende kandidaat vindt?
Dat is niet ter zake doende. De politieke kleur vind ik belangrijk en daarom geef ik haar een kans.

En haar opvatting over de Coronacrisis was ook de mijne.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:38 Dat is niet ter zake doende. De politieke kleur vind ik belangrijk en daarom geef ik haar een kans.

En haar opvatting over de Coronacrisis was ook de mijne.
Ik heb liever iemand met kwaliteit. Standpunten zijn wat mij betreft ondergeschikt aan bestuurlijke kwaliteiten.
merel
Berichten: 9994
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:38
Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 08:32
GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:28
Overigens wordt haar naam genoemd als minister. Het lijkt me een uitstekende kandidaat voor minister van Zorg.
Wat heeft zij gepresteerd dan als bestuurder dat jij haar een uitstekende kandidaat vindt?
Dat is niet ter zake doende. De politieke kleur vind ik belangrijk en daarom geef ik haar een kans.

En haar opvatting over de Coronacrisis was ook de mijne.
Natuurlijk is dat wel ter zake doende. Jij presenteert haar als 'uitstekende kandidaat'.
Henk J
Berichten: 2634
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 08:32 Wat heeft zij gepresteerd dan als bestuurder dat jij haar een uitstekende kandidaat vindt?
Ze is een tijdje staatssecretaris geweest dus enige ervaring heeft ze wel.
Maar ik zou haar ook niet als premier willen zien, beetje oude wijn in nieuwe zakken. Heb sowieso niet echt een idee wie een goede opvolger van Rutte zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Er zijn gewoon weinig mensen die breed genoeg respect hebben om premier te zijn. Putters, Remkes, Aboetaleb, misschien Arib (al is die beschadigd). Als je dan toch bij PVV zoekt, alleen Bosma eigenlijk. Er zit vast nog wel wat bij NSC met genoeg ervaring, maar het blijft onbekend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:38
Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 08:32
GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 08:28
Overigens wordt haar naam genoemd als minister. Het lijkt me een uitstekende kandidaat voor minister van Zorg.
Wat heeft zij gepresteerd dan als bestuurder dat jij haar een uitstekende kandidaat vindt?
Dat is niet ter zake doende. De politieke kleur vind ik belangrijk en daarom geef ik haar een kans.

En haar opvatting over de Coronacrisis was ook de mijne.
Volgens mij was jij best wel pro corona regels toch? Ik weet het niet meer precies zeker, het is gelukkig al weer een aantal jaar geleden.

Het is voor mij niet duidelijk waarom jij überhaupt een vrouw ziet als uitstekende kandidaat voor een ministerpost, laat staat MP.
Ik vind Fred Teeven een goede MP. Stevig rechts, maar toch van de VVD, een bak aan politieke ervaring.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Fred Teeven lijkt mij wel de minst geschikte van allemaal. In Elsevier noemde iemand deze of vorige week ook Mona als geschikte kandidaat.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6707
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 08:52 Er zijn gewoon weinig mensen die breed genoeg respect hebben om premier te zijn. Putters, Remkes, Aboetaleb, misschien Arib (al is die beschadigd). Als je dan toch bij PVV zoekt, alleen Bosma eigenlijk. Er zit vast nog wel wat bij NSC met genoeg ervaring, maar het blijft onbekend.
Aboutaleb en Wilders, dat is natuurlijk op dag 1 al water en vuur. Het idee alleen al vind ik behoorlijk onrealistisch.

Dit wordt een uitgesproken rechts kabinet in Nederland, daar heb je toch echt een rechtse politicus voor nodig en niet zo'n linkse rakker als Aboutaleb, die de honneurs kan waarnemen.

Putters lijkt me dan beter geschikt. Al zal hij dan wel geroyeerd worden bij zijn eigen partij.
merel
Berichten: 9994
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom bejaarden genoemd worden als kandidaat voor mp. Remkes is 72, Teeven is 65 jaar. Daarmee worden we net zo clownesk als de VS. Alsof er geen jongere kandidaten meer zijn. Balkenende was indertijd midden 40 en Rutte ook rond die leeftijd en Kok was midden 50. Dat is toch veel beter?
Laatst gewijzigd door merel op 06 mei 2024, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9994
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef: 06 mei 2024, 09:33
parsifal schreef: 06 mei 2024, 08:52 Er zijn gewoon weinig mensen die breed genoeg respect hebben om premier te zijn. Putters, Remkes, Aboetaleb, misschien Arib (al is die beschadigd). Als je dan toch bij PVV zoekt, alleen Bosma eigenlijk. Er zit vast nog wel wat bij NSC met genoeg ervaring, maar het blijft onbekend.
Aboutaleb en Wilders, dat is natuurlijk op dag 1 al water en vuur. Het idee alleen al vind ik behoorlijk onrealistisch.

Dit wordt een uitgesproken rechts kabinet in Nederland, daar heb je toch echt een rechtse politicus voor nodig en niet zo'n linkse rakker als Aboutaleb, die de honneurs kan waarnemen.

Putters lijkt me dan beter geschikt. Al zal hij dan wel geroyeerd worden bij zijn eigen partij.
Op welk vlak is Aboutaleb dan uitermate links?
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 06 mei 2024, 09:27 In Elsevier noemde iemand deze of vorige week ook Mona als geschikte kandidaat.
Dan heeft die iemand uit Elsevier van deze of vorige week weinig gelet op haar prestaties.
merel
Berichten: 9994
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Volkomen mee eens.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

merel schreef: 06 mei 2024, 09:34 Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom bejaarden genoemd worden als kandidaat voor mp. Remkes is 72, Teeven is 65 jaar. Daarmee worden we net zo clownesk als de VS. Alsof er geen jongere kandidaten meer zijn. Balkenende was indertijd midden 40 en Rutte ook rond die leeftijd. Dat is toch veel beter?
Omdat we op het moment in een zwaar gepolariseerde samenleving leven is iemand met breed respect belangrijk. En dat zijn niet zoveel mensen. Ja Henri Bontenbal, maar die heeft geen mandaat gekregen van de kiezers, terwijl hij wel op de lijst stond. Dijkhoff zou kunnen (maar ik heb grote problemen met zijn standpunten) er zijn gewoon weinig jongere politici die breed genoeg waardering krijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 09:52
Omdat we op het moment in een zwaar gepolariseerde samenleving leven is iemand met breed respect belangrijk. En dat zijn niet zoveel mensen. Ja Henri Bontenbal, maar die heeft geen mandaat gekregen van de kiezers, terwijl hij wel op de lijst stond. Dijkhoff zou kunnen (maar ik heb grote problemen met zijn standpunten) er zijn gewoon weinig jongere politici die breed genoeg waardering krijgen.
Dijkhof is een liberaal, net als Teeven en Remkes. Hun ideeën verschillen niet zo veel.

Ik vind ook dat we geen oude mensen als minister-president zouden moeten willen. Een frisse veertiger zou meer dan welkom zijn. En de waardering voor iemand komt vanzelf.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 09:59
parsifal schreef: 06 mei 2024, 09:52
Omdat we op het moment in een zwaar gepolariseerde samenleving leven is iemand met breed respect belangrijk. En dat zijn niet zoveel mensen. Ja Henri Bontenbal, maar die heeft geen mandaat gekregen van de kiezers, terwijl hij wel op de lijst stond. Dijkhoff zou kunnen (maar ik heb grote problemen met zijn standpunten) er zijn gewoon weinig jongere politici die breed genoeg waardering krijgen.
Dijkhof is een liberaal, net als Teeven en Remkes. Hun ideeën verschillen niet zo veel.

Ik vind ook dat we geen oude mensen als minister-president zouden moeten willen. Een frisse veertiger zou meer dan welkom zijn. En de waardering voor iemand komt vanzelf.
Teeven is wel een ander soort liberaal natuurlijk (met een verleden). Dijkhoff heeft mijn inziens in het verleden zwaar voor zijn beurt gesproken met het suggereren van de mogelijkheid van vaccinatiemandaten voor kinderdagverblijven. Buiten dat dit medische privacy schendt is het vanuit volksgezondheidsoogpunt echt een stupide idee, wat goed scoort vanuit populistisch oogpunt, maar uitbraken van kinderziektes juist kan vergroten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie