Kleine ergernissen

Zeeuw
Berichten: 11653
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 19 apr 2024, 18:10
Zeeuw schreef:
Ararat schreef: 19 apr 2024, 14:56
Profesto schreef: 19 apr 2024, 14:03
Creatief, maar voor gezangen geldt wat mij betreft hetzelfde.
Ai. Dan blijven alleen de liederen over voor de brullers. Dat kan gewetensproblemen opleveren.

In de studentenwereld noemt men dit overigens brallen. Ook passend: mannenbralzangavond
Wie weet. Laten we wat meer blij zijn dat de psalmen (en evt liederen) nog zo gezongen worden en niet zoveel vinden van de manier waarop.
Zo kun je alles wel plat slaan.

Jezus was niet blij met de drukte in de tempel, toen dat ook een ontheiliging was door de koophandel.

De intentie en manier waarop doen er toe.
Dat klopt. Maar ik lees vooral gedachten over andermans intenties. Als ik in een Urker mannenkoor van die jonge gasten vol overtuiging Lichtstad zie/hoor zingen, ben ik daar blij mee. Is het hard? Ja. Is het niet perfect gezongen? Vast wel. Maar ik ben blij dat ze dit zingen en geen hand in hand kameraden.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4103
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Maanenschijn schreef: 19 apr 2024, 18:10
Zeeuw schreef:
Ararat schreef: 19 apr 2024, 14:56 Ai. Dan blijven alleen de liederen over voor de brullers. Dat kan gewetensproblemen opleveren.

In de studentenwereld noemt men dit overigens brallen. Ook passend: mannenbralzangavond
Wie weet. Laten we wat meer blij zijn dat de psalmen (en evt liederen) nog zo gezongen worden en niet zoveel vinden van de manier waarop.
Zo kun je alles wel plat slaan.

Jezus was niet blij met de drukte in de tempel, toen dat ook een ontheiliging was door de koophandel.

De intentie en manier waarop doen er toe.
Dat klopt. Maar ik lees vooral gedachten over andermans intenties. Als ik in een Urker mannenkoor van die jonge gasten vol overtuiging Lichtstad zie/hoor zingen, ben ik daar blij mee. Is het hard? Ja. Is het niet perfect gezongen? Vast wel. Maar ik ben blij dat ze dit zingen en geen hand in hand kameraden.
Zeker, daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
ejvl
Berichten: 5755
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kleine ergernissen

Bericht door ejvl »

Henk J schreef:De wildgroei de laatste tijd aan mannenzangavonden is wel opvallend. Ook opvallend dat ze lang niet allemaal stijf uitverkocht zijn zoals Katwijk dus ik denk dat er vanzelf wel weer wat verdwijnen, volgens mij zijn naast Katwijk alleen de mannenzangavond met Nieuwkoop in Dordrecht en die in Rijssen echt groot geweest, de rest valt wel mee. Wat ik ook opvallend vind is dat er nogal wat mannenzangavonden zijn waar Psalmen en gezangen gezongen worden, hoeveel 'gewone' zangavonden zijn er die niet alleen bestaan uit niet ritmische Psalmzang met bovenstem? Volgens mij zijn dat er niet zoveel maar misschien zit ik mis?
Verder zal een mannenzang altijd wel hard zijn. Degenen die naar zo'n avond gaan zijn fanatieke zangers die zin hebben om een avond stevig te zingen.
Ik ben juist blij dat er vaak gewoon ouderwets ritmisch wordt gezongen in plaats van nieuwerwets niet-ritmisch.

Gisteren via YouTube live naar Katwijk gekeken en wellicht schort er muzikaal nog wel wat aan maar ik vind het prachtig. Ook de woorden van Bert en de dominee waren indrukwekkend waarheen steeds verwezen werd.
Ik vond het in ieder geval vele malen waardiger dan Nieuwkoop in Delft.
DDD
Berichten: 28799
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik krijg al binnen vijf minuten de kriebels van die toespraken. Maar dat zal vast aan mij liggen. Dus ik heb het maar weer snel uitgezet.
Zeeuw
Berichten: 11653
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 20 apr 2024, 10:18 Ik krijg al binnen vijf minuten de kriebels van die toespraken. Maar dat zal vast aan mij liggen. Dus ik heb het maar weer snel uitgezet.
Klopt.
DDD
Berichten: 28799
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

:D Dat is natuurlijk ook volkomen duidelijk. Anders zat het daar niet vol met mensen. :)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Energiebemiddelingsbedrijf belt mij ongevraagd. Dat was al ergernis 1. Bovendien hadden ze al tig keer eerder gebeld. Maar goed, ik was lopend onderweg en kon ze nu een keer te woord staan. 'Bij welke energiemaatschappij bent u nu aangesloten?' Ik noem de maatschappij. Mevrouw schreeuwt met walging in haar stem: 'Maar de eigenaren, dat zijn twee Marokkanen! Daar wilt u toch niet bij zitten?' Ik vraag of ze beseft dat ze racistische uitspraken doet. 'Als u intypt op google eigenaar energiemaatschappij x' komt daar echt te staan dat het Marokkanen zijn. Dus dat is een feit en dus niet racistisch. Bovendien ben ik zelf half Koerdisch, dus ik kan helemaal niet racistisch zijn.'
Dat werd verder een kort gesprek. :hum
HersteldHervormd
Berichten: 6127
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Zita schreef: 24 apr 2024, 15:26 Energiebemiddelingsbedrijf belt mij ongevraagd. Dat was al ergernis 1. Bovendien hadden ze al tig keer eerder gebeld. Maar goed, ik was lopend onderweg en kon ze nu een keer te woord staan. 'Bij welke energiemaatschappij bent u nu aangesloten?' Ik noem de maatschappij. Mevrouw schreeuwt met walging in haar stem: 'Maar de eigenaren, dat zijn twee Marokkanen! Daar wilt u toch niet bij zitten?' Ik vraag of ze beseft dat ze racistische uitspraken doet. 'Als u intypt op google eigenaar energiemaatschappij x' komt daar echt te staan dat het Marokkanen zijn. Dus dat is een feit en dus niet racistisch. Bovendien ben ik zelf half Koerdisch, dus ik kan helemaal niet racistisch zijn.'
Dat werd verder een kort gesprek. :hum
Ongelofelijk dom en hilarisch.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4103
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:Energiebemiddelingsbedrijf belt mij ongevraagd. Dat was al ergernis 1. Bovendien hadden ze al tig keer eerder gebeld. Maar goed, ik was lopend onderweg en kon ze nu een keer te woord staan. 'Bij welke energiemaatschappij bent u nu aangesloten?' Ik noem de maatschappij. Mevrouw schreeuwt met walging in haar stem: 'Maar de eigenaren, dat zijn twee Marokkanen! Daar wilt u toch niet bij zitten?' Ik vraag of ze beseft dat ze racistische uitspraken doet. 'Als u intypt op google eigenaar energiemaatschappij x' komt daar echt te staan dat het Marokkanen zijn. Dus dat is een feit en dus niet racistisch. Bovendien ben ik zelf half Koerdisch, dus ik kan helemaal niet racistisch zijn.'
Dat werd verder een kort gesprek. :hum
‘T is dat ik je op je woord geloof, maar het is bijna te gek om te geloven dat dit zo gaat.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Zita schreef: 24 apr 2024, 15:26 Energiebemiddelingsbedrijf belt mij ongevraagd. Dat was al ergernis 1. Bovendien hadden ze al tig keer eerder gebeld. Maar goed, ik was lopend onderweg en kon ze nu een keer te woord staan. 'Bij welke energiemaatschappij bent u nu aangesloten?' Ik noem de maatschappij. Mevrouw schreeuwt met walging in haar stem: 'Maar de eigenaren, dat zijn twee Marokkanen! Daar wilt u toch niet bij zitten?' Ik vraag of ze beseft dat ze racistische uitspraken doet. 'Als u intypt op google eigenaar energiemaatschappij x' komt daar echt te staan dat het Marokkanen zijn. Dus dat is een feit en dus niet racistisch. Bovendien ben ik zelf half Koerdisch, dus ik kan helemaal niet racistisch zijn.'
Dat werd verder een kort gesprek. :hum
“Daar wilt u toch niet bij zitten” koppelen aan de afkomst van de eigenaren is toch echt wel racistisch, ook al kloppen de feiten. :oO Bizar gesprek
DDD
Berichten: 28799
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Er is helaas geen draadje voor grote ergernissen. Ik zou haast een nieuw draadje openen: Samsung en grote ergernissen.

Ik had een uitstekende telefoon, een Samsung S10. Die is al heel wat jaren oud en met reparaties werkte hij nog prima. Samsung is echter gestopt om deze telefoon behoorlijk te onderhouden. Daarom wordt hij onveilig, zo erg zelfs dat de ABN-AMRO weigert om deze telefoon te accepteren voor zijn bankapp.

Dus kocht ik een nieuwe telefoon. Een die zeven jaar garanties op updates geeft en eenvoudig over te zetten zou zijn. En het zou een goed model zijn, een Samsung S24. Dat mag ook wel voor ongeveer 900 euro.

Het is een behoorlijke miskoop. Op mijn S10 kon ik gewoon in het Nederlands tegen de telefoon praten en daar maakte hij dan teksten van. Deze nieuwe telefoon kan dat (nog?) niet. Ik vind het ongelofelijk dat je een zo duur nieuw model telefoon koopt en hij zoiets simpels als teksten dicteren niet meer kan. Het zou prettig zijn als het model eerst af is, en pas dan verkocht wordt.

Als ik er al niet zo ontzettend veel tijd in had gestopt om alle tekortkomingen van Samsung Switch te herstellen, dan had ik hem zeker teruggebracht. Niet alleen slaat hij de wachtwoorden niet op, maar erger nog, ik krijg ineens rare geluiden bij WhatsAppgroepen, en alle downloads van Kerkomroep zijn ook verdwenen.

Dat je hier en daar nog iets handmatig moet aanpassen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar ik ben zwaar ontevreden dat zoiets essentieels als de Nederlandse taal niet op zo'n apparaat beschikbaar is. Dan koop je een telefoon van ongeveer 900 euro in Nederland en dan kan hij alleen Engels verstaan, terwijl een telefoon uit 2013 dat zonder problemen kan. Ik vind het onbegrijpelijk en slordig.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17410
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 18:52 Er is helaas geen draadje voor grote ergernissen. Ik zou haast een nieuw draadje openen: Samsung en grote ergernissen.

Ik had een uitstekende telefoon, een Samsung S10. Die is al heel wat jaren oud en met reparaties werkte hij nog prima. Samsung is echter gestopt om deze telefoon behoorlijk te onderhouden. Daarom wordt hij onveilig, zo erg zelfs dat de ABN-AMRO weigert om deze telefoon te accepteren voor zijn bankapp.

Dus kocht ik een nieuwe telefoon. Een die zeven jaar garanties op updates geeft en eenvoudig over te zetten zou zijn. En het zou een goed model zijn, een Samsung S24. Dat mag ook wel voor ongeveer 900 euro.

Het is een behoorlijke miskoop. Op mijn S10 kon ik gewoon in het Nederlands tegen de telefoon praten en daar maakte hij dan teksten van. Deze nieuwe telefoon kan dat (nog?) niet. Ik vind het ongelofelijk dat je een zo duur nieuw model telefoon koopt en hij zoiets simpels als teksten dicteren niet meer kan. Het zou prettig zijn als het model eerst af is, en pas dan verkocht wordt.

Als ik er al niet zo ontzettend veel tijd in had gestopt om alle tekortkomingen van Samsung Switch te herstellen, dan had ik hem zeker teruggebracht. Niet alleen slaat hij de wachtwoorden niet op, maar erger nog, ik krijg ineens rare geluiden bij WhatsAppgroepen, en alle downloads van Kerkomroep zijn ook verdwenen.

Dat je hier en daar nog iets handmatig moet aanpassen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar ik ben zwaar ontevreden dat zoiets essentieels als de Nederlandse taal niet op zo'n apparaat beschikbaar is. Dan koop je een telefoon van ongeveer 900 euro in Nederland en dan kan hij alleen Engels verstaan, terwijl een telefoon uit 2013 dat zonder problemen kan. Ik vind het onbegrijpelijk en slordig.
Ik heb ook een S10 met ABN-AMRO app. Gaat prima. Waarom bij jou niet?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28799
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Hij geeft bij mij een foutmelding, dat hij vanaf 23 juni a.s. niet meer werkt vanwege gebrekkig softwareonderhoud.

Samsung geeft geen nieuwe beveiligingsupdates.

Wat gek dat dat bij jou geen probleem is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12074
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Dat heeft meer met de ouderdom van je telefoonsoftware te maken dan met het model.
Ik had dat een tijd terug ook met de Rabobank app. Dat vond ik ook een ergernis in de categorie: koop maar een nieuwe auto want de banden zijn versleten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17410
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 20:06 Hij geeft bij mij een foutmelding, dat hij vanaf 23 juni a.s. niet meer werkt vanwege gebrekkig softwareonderhoud.

Samsung geeft geen nieuwe beveiligingsupdates.

Wat gek dat dat bij jou geen probleem is.
Nog niet iig. Zie bij ABN-AMRO alleen minimale besturingseisen en daar voldoet de S10 ruim aan. Misschien verschil tussen zakelijk en particulier? Ik heb alleen particuliere rekeningen bij ABN-AMRO.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie