Kleine ergernissen

Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Edelweiss schreef: 12 feb 2024, 17:14 Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Met de nadruk op 'waren'
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Edelweiss schreef: 12 feb 2024, 17:14 Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Voor goede refoforumvrinden wordt vast een uitzondering gemaakt. Wat ik nog wel grappig vond is dat toen jij begon met posten ik het idee had dat jij een vrouw op leeftijd was:). Een oud vrouwtje op een berg zo stelde ik het me voor. Later heb in het beeld weer bijgesteld.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »


Terri schreef:
Edelweiss schreef: 12 feb 2024, 17:14 Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Het lijkt het scenario van een familiefilm waar bijna altijd dit soort personages ook in voor komen.
Ik begrijp dat het een ergernis is, maar ik vind het zo zot, dat het bijna komisch is.
In dat geval staan ze al voor de deur Afbeelding
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Edelweiss schreef: 12 feb 2024, 17:14 Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Sommige mensen zijn zeer asociaal; echt belachelijk dom.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Kleine ergernissen

Bericht door KDD »

Vergeet de herbergzaamheid niet; want hierdoor hebben sommigen onwetend engelen geherbergd.
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Gezang »

40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;

41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.


Edelweiss moet toch z'n huis uit en in tentje bivakkeren. Lees bovenstaande versen maar eens.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Gezang schreef: 12 feb 2024, 22:13 40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;

41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.


Edelweiss moet toch z'n huis uit en in tentje bivakkeren. Lees bovenstaande versen maar eens.
:bobo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

KDD schreef: 12 feb 2024, 22:10 Vergeet de herbergzaamheid niet; want hierdoor hebben sommigen onwetend engelen geherbergd.
Nog nooit engelen gekoppeld aan vakanties :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Henk J schreef: 12 feb 2024, 23:41 Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Volgens mij hebben @hoopvol en ik een onderbouwde poging gedaan. Maar bij sommige forummers mag je alle preken verpulveren maar onderbouwde milde kritiek op een preek van dr vd Brink is not done. Dan ben je een vijand van de waarheid.

Iets van de pot en de ketel?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Edelweiss »

Goed om te lezen dat jullie net zo van mijn kleine ergernis genoten hebben als ik, want toen de ergernis weggezakt was, hebben we er hier hartelijk om kunnen lachen. Maar brutaal is het zeker! Er is hier altijd plek indien nodig maar om even het huis voor twee weken over te willen nemen met 6 personen ging me toch wat ver. Afijn, het woord 'vage' kennissen heeft in elk geval een andere betekenis gekregen.
Maar lieve forumvrienden, mochten we ooit in de verhuur- of vakantiebusiness gaan, dan krijgen jullie zeker korting!
Bourdon16 schreef: 12 feb 2024, 19:34 Voor goede refoforumvrinden wordt vast een uitzondering gemaakt. Wat ik nog wel grappig vond is dat toen jij begon met posten ik het idee had dat jij een vrouw op leeftijd was:). Een oud vrouwtje op een berg zo stelde ik het me voor. Later heb in het beeld weer bijgesteld.
Haha, wat grappig :). Ik zit nog voor de 40, maar er zijn dagen dat ik mij oud voel, daar zal het vast mee te maken hebben ;-)
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Kleine ergernissen

Bericht door tja »

Henk J schreef: 12 feb 2024, 23:41 Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Ik zou daar graag aan meedoen. (Bespreken, dus niet de steekpartij) maar ik zie ook niet veel kans. (En dat ligt niet alleen aan Cyrillus in mijn optiek)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

tja schreef: 13 feb 2024, 08:31
Henk J schreef: 12 feb 2024, 23:41 Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Ik zou daar graag aan meedoen. (Bespreken, dus niet de steekpartij) maar ik zie ook niet veel kans. (En dat ligt niet alleen aan Cyrillus in mijn optiek)
Ik verbaas mij wel hierover. Dr vd Brink gebruikt zeer harde woorden als hij preken of dissertaties van collega’s bespreekt. Als je dan kritiek hebt op een exegese in zijn preek die sterk afwijkt van betrouwbare Bijbelverklaarders (o.a.Luther, Calvijn,Henry en Ryle) dan is het opeens een steekpartij.
Hoe noem je dan de woordkeuze van dr vd Brink in zijn lezing en boekjes?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

huisman schreef: 13 feb 2024, 00:16
Henk J schreef: 12 feb 2024, 23:41 Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Volgens mij hebben @hoopvol en ik een onderbouwde poging gedaan. Maar bij sommige forummers mag je alle preken verpulveren maar onderbouwde milde kritiek op een preek van dr vd Brink is not done. Dan ben je een vijand van de waarheid.

Iets van de pot en de ketel?
Mee eens, in eerste instantie ging het ook goed maar toch ontspoorde het daarna en dat blijf ik jammer vinden. Is ook niet de eerste keer dat het rondom dit onderwerp of rondom dr. Van den Brink ontspoort.
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Kleine ergernissen

Bericht door tja »

huisman schreef: 13 feb 2024, 10:57
tja schreef: 13 feb 2024, 08:31
Henk J schreef: 12 feb 2024, 23:41 Had de hoop inhoudelijk de preek van ds. Van den Brink in Valburg te kunnen bespreken. Helaas, dat topic blijft toch hypergevoelig. Er is een goede aanzet gedaan door een aantal forummers en toch ontaard het in een steekpartij, hoe dat nou elke keer kan :quoi
Ik zou daar graag aan meedoen. (Bespreken, dus niet de steekpartij) maar ik zie ook niet veel kans. (En dat ligt niet alleen aan Cyrillus in mijn optiek)
Ik verbaas mij wel hierover. Dr vd Brink gebruikt zeer harde woorden als hij preken of dissertaties van collega’s bespreekt. Als je dan kritiek hebt op een exegese in zijn preek die sterk afwijkt van betrouwbare Bijbelverklaarders (o.a.Luther, Calvijn,Henry en Ryle) dan is het opeens een steekpartij.
Hoe noem je dan de woordkeuze van dr vd Brink in zijn lezing en boekjes?
Het woord steekpartij haalde ik uit de reactie van HenkJ. Ik herhaalde het enkel om duidelijk te maken waar ik graag wel en niet aan meedoe.
Ik heb er zelf geen moeite mee als iemand harde woorden gebruikt in een gesprek richting mij. Maar ik vind het zeker niet wijs om te doen. Zeker niet in een gesprek dat digitaal plaats vindt.

Ten tweede wil ik zeggen dat ik jou kritiek en die van @Hoopvol op de preek van dr vd Brink niet als een probleem zie. Ik waardeer het dat jullie de moeite nemen om die te beluisteren. ik zou daar graag het gesprek over aan willen gaan, maar het lijkt haast ondoenlijk om dat te doen.

Ten derde sta ik zeker niet altijd achter de bewoordingen die dr vd Brink gebruikt. Ook het hele gebeuren rondom dr Mulder vindt ik onverstandig. Zeker gezien de controverse rondom zijn persoon. Slim zijn en wijs zijn zijn verschillende zaken kun je wel concluderen.

Vervolgens blijft voor mij wel als een paal boven water staan dat de problematiek die hij aansnijd reëel en herkenbaar is voor veel mensen. (En zeker niet alleen voor jongeren)
Ik heb er moeite mee dat er mensen zijn die ten koste van alles het probleem onder tafel proberen te schuiven zonder er open het gesprek over aan te gaan.

Ongeacht de toon van de boodschap vind ik dat er een verantwoordelijkheid bij de ontvanger ligt om de kern van boodschap te vinden. Zeker daar waar het om volwassen mensen gaat. En Huisman, het spijt me het te moeten zeggen, maar ook bij jou reacties kost het me best wel eens moeite om de kern te vinden.

Ik zie ook dat Cyrillus vaak nogal fel reageert en ik vind dat niet wijs. Maar hij onderbouwd wel vaak zijn bijdragen.

Ik weet dat ik daar ook altijd voor moet oppassen me niet te laten meeslepen bij zaken die me echt raken.
Plaats reactie