Merkteken op hand en voorhoofd.

Lies
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 aug 2023, 12:48

Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Lies »

We leven in een interessante tijd, waarbij zoveel in vervulling gaat.
Ik lees graag en veel. Altijd al zo geweest. En nu heb ik helemaal de tijd. Ik ben 73 en alleen.
Ik heb me een beetje verdiept in:

‘En een andere engel, een derde, volgde hen, zeggende met luider stem: Indien iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt,’
‭‭Openbaring‬ ‭14‬:‭9‬ ‭NBG51‬

Het is al een aantal jaren geleden dat ik er een artikel over las, hoe dichtbij dit al is. Het is nu al zo dat mensen, vooral veel in Zweden, al een chip in hun hand hebben om de deur van hun huis of auto te kunnen openen. Ik las in het artikel dat ze ook uitgevonden hebben dat de hand en het voorhoofd de beste plek is, door de bloedsomloop daar, wat de beste plek is om de chip op te laden.

En nu vond ik opnieuw zo’n artikel. Bijzonder om deze ontwikkeling voor onze ogen te zien gebeuren.

https://www.bijbelarchief.nl/?menu=5e02 ... 271b4&ref=

Ik heb er een stukje uitgeknipt.

Het doel was een heel klein plastic chipje te bouwen dat in de naald van een injectiespuit past. Dit chipje werd uitgetest op een hele reeks dieren. Tijdens het onderzoek is er een grote hoeveelheid proefdieren gebruikt en er zijn miljoenen dollars uitgegeven om te weten te komen wat de juiste plaats in het menselijk lichaam is voor zo’n chip. Er ontstond een probleem met de voeding, d.w.z. met het opladen van dit minuscule platte chipje. Voor het opladen ervan is namelijk een temperatuurverandering van het organisme nodig. Er werd anderhalf miljoen dollar besteed aan het zoeken naar een plek in het menselijk lichaam die aan snelle temperatuurveranderingen onderhevig is. Moeders weten dat dit het voorhoofd van een kind is. Er werden twee plekken vastgesteld: het voorhoofd en de rechterhand van een mens. Maar u moet wel goed begrijpen dat de ingenieurs die aan het project werkten, niet het hele project in handen hadden. Er werd namelijk in allerlei richtingen gewerkt en daar waren vele mensen bij betrokken. En de een wist niet waar de ander aan werkte. Ik werkte aan de voedingsbron van de batterij, d.w.z. het laden en herhalen van de chip. In die tijd waarschuwde God me en begon ik de Heilige Schrift te onderzoeken. Openbaring 13:16 zegt: ’En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd.’

De tijd gaat nu zo snel wat de ontwikkelingen betreft. Vooral door de Corona. We weten nog te weinig van wat er allemaal op de achtergrond speelt. Als ik bedenk dat er een wereldregering komt. Enz. Zo langzaam zien we zoveel in vervulling gaan. We zijn wel in de eindtijd. Dat zien we ook aan Israël. Alle Joden die “uit hun graven komen”. Meestal graven van winkels of andere dingen waar ze een gave voor hebben. Dat is moeilijk voor ze om op te geven. Maar God heeft alles onder controle en zorgt ook voor ons. Staat er niet ergens in de bijbel dat, als er één brood in de stad is, is die voor de rechtvaardige? We hoeven du niet bezorgd te zijn.

‘Daarom zeg Ik u: Weest niet bezorgd over uw leven, wat gij zult eten [of drinken], of over uw lichaam, waarmede gij het zult kleden. Is het leven niet meer dan het voedsel en het lichaam meer dan de kleding? Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien niet en maaien niet en brengen niet bijeen in schuren, en toch voedt uw hemelse Vader die; gaat gij ze niet verre te boven? Wie van u kan door bezorgd te zijn één el aan zijn lengte toevoegen? En wat zijt gij bezorgd over kleding? Let op de leliën des velds, hoe zij groeien: zij arbeiden niet en spinnen niet; en Ik zeg u, dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet bekleed was als een van deze.

Indien nu God het gras des velds, dat er heden is en morgen in de oven geworpen wordt, zó bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, kleingelovigen? Maakt u dan niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden? Want naar al deze dingen gaat het zoeken der heidenen uit. Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft.

“Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.”

Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.’
‭‭Matteüs‬ ‭6‬:‭25‬-‭34‬ ‭NBG51‬‬

Ik heb een ruime ervaring met, in een andere vertaling staat: “Voor alle dingen Gods koninkrijk zoeken. We hebben een moeilijke tijd gehad in de jaren 80. De rente ging van 7 naar 13%. De helft van de straat moest het huis verkopen. We hebben 5 jaar elk dubbeltje om moeten draaien om rond te komen. Maar in die tijd heeft God zo voor ons gezorgd dat we overvloed hadden wat betreft dingen die we nodig hadden. Op dat moment hadden we een zoon en vier dochters. We kregen alle kleren van nieuwe achterburen voor drie kinderen. Iemand kreeg een nieuwe badkamer en deed alle mooie handdoeken en gastendoekjes weg. Er stond een autostoeltje naast de container die ik zo graag wilde. We hadden een auto van 100 gulden.
Op een gegeven moment kocht ik schoentjes voor de jongste. Ze kwam er moeilijk in. Maar het paste verder goed. Ik dacht even dat een schoenlepeltje wel handig zou zijn. Ik bracht vuilnis naar de container. (Grote grijze met een klep hadden we toen gezamenlijk. En bovenop lag een klein roze schoenlepeltje. Het was een wonderlijke tijd. Ik heb toen een lijst gemaakt van alle gekregen spullen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door GerefGemeente-lid »

In Zweden is dat helemaal niet het geval hoor.

Hoe kom je daar nu toch bij?

En verder zou ik me van zulke websites maar verre houden. Zulke complotten zijn niet echt betrouwbaar.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door -DIA- »

Als die profetie wordt vervult zal het klaar worden.
We moeten niet gissen of fantaseren, maar lezen wat er staat en dan is het de vraag of we het verstaan.
Maar wat beter kunnen doen dan speculeren over onvervulde profetieën is opmerken.
Dan zien we dat er inderdaad heel veel gebeurt.
We zien tekenen: Oorlogen, geruchten van oorlogen, honger, vluchtelingen, het ene volk dat opstaat tegen het andere volk, de zoon staat op tegen de moeder, de dochter tegen zijn moeder, en de vijanden van een man zij zijn huisgenoten. (De vrede wordt van de aarde genomen).
Verder horen en zien we tekenen in de natuur, waar we van ongekende stormen, hitte, droogte, overstromingen, en aardbevingen horen.
Maar wij weten niet de tijd wanneer het einde zal zijn.
Noach preekte meer dan honderd jaar de voleinding van de eerste wereld,
En als na 100 jaren preken een kind aan zijn vader vroeg: Wat doet die Noach toch?
Dan zou die vader zomaar kunnen zeggen: wat die man doet weet ik ook niet, hij zat 100 jaar geleden al met datzelfde verhaal...

Maar God is getrouw, en zijn plannen (en oordelen) falen niet.

God is getrouw, Zijn plannen falen niet,
Hij kiest de zijnen uit, Hij roept die allen.
Die 't heden kent, de toekomst overziet,
laat van Zijn woorden geen ter aarde vallen;
en 't werk der eeuwen, dat Zijn Geest omspant,
volvoert Zijn hand.

De Heer' regeert! Zijn koninkrijk staat vast,
Zijn heerschappij omvat de loop der tijden;
een sterke hand, die nooit heeft misgetast,
blijft met het heilig zwaard des Geestes strijden;
de adem Zijner lippen overmant
de tegenstand.

De Heil'ge Geest, Die haar de toekomst spelt,
doet aan Gods kerk Zijn heilgeheimen weten;
Hij, die haar leidt en in de waarheid stelt,
heeft Zijn bestek met wijsheid uitgemeten;
Hij trekt met heel Zijn kerk van land tot land
als Gods gezant.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Floppy »

Mooi dat je Gods hand hebt opgemerkt in de kleine dingen, Lies! Er is eerder een gebrek aan vertrouwen bij ons in de voorzienigheid van God, en hoe meer we ons eigen leven willen vormgeven, hoe minder we zien van Zijn leiding.

Wat de technologische ontwikkelingen betreft: daar zit zeker een gevaar in voor de mensheid. Het verhaal van de website is echter niet te verifieren en zou ik met een flinke korrel zout nemen. Dat doe ik tenminste zelf altijd als het mij niet helder is wat de bron is van een verhaal. Zelfs al zou de geciteerde man hebben bestaan en zou hij het daadwerkelijk in 1993 hierover hebben gehad, dan nog kan hij een fantast zijn (geweest).
Lies
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 aug 2023, 12:48

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Lies »

https://www.businessinsider.nl/duizende ... et-pasjes/

Misschien ben ik naïef en is het nep. Maar er is ook een filmpje. Dan weten jullie waar ik het vandaan heb.
Lies
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 aug 2023, 12:48

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Lies »

Ik vind het wel heel boeiend om te zien hoe de wereld zich ontwikkeld, hoe profetieën in vervulling gaat. Onder Trump is het consulaat van Amerika naar Jeruzalem verhuisd, wat ook de bedoeling is. De nieuwe tempel is al jaren klaar om in Jeruzalem geplaatst te worden. Het wachten is op Gods tijd en God is barmhartig over ons en geeft ons tijd om onze godsvrucht te vermeerderen. Zodat er nog meer vriendelijkheid, goedheid en geduld enz. kan groeien. Daarom ben ik dankbaar dat ik nog mag leven. Mijn 11 kleinkinderen zijn een goed materiaal om mee te oefenen. ☺️
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door -DIA- »

Lies schreef: 24 aug 2023, 09:24 Ik vind het wel heel boeiend om te zien hoe de wereld zich ontwikkeld, hoe profetieën in vervulling gaat. Onder Trump is het consulaat van Amerika naar Jeruzalem verhuisd, wat ook de bedoeling is. De nieuwe tempel is al jaren klaar om in Jeruzalem geplaatst te worden. Het wachten is op Gods tijd en God is barmhartig over ons en geeft ons tijd om onze godsvrucht te vermeerderen. Zodat er nog meer vriendelijkheid, goedheid en geduld enz. kan groeien. Daarom ben ik dankbaar dat ik nog mag leven. Mijn 11 kleinkinderen zijn een goed materiaal om mee te oefenen. ☺️
Het is ook duidelijk zichtbaar, maar niet iedereen ziet het of kan dit zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door vriend-en-metgezel »

Ik ben altijd erg voorzichtig met zulke speculaties. Enerzijds omdat het Bijbelboek Openbaring apocalyptiek betreft en dit genre voorzichtigheid vraagt t.a.v. de interpretatie. Anderzijds omdat, ook vanuit volstrekt seculiere argumenten, het niet heel waarschijnlijk is dat heel de Westerse samenleving zich binnen afzienbare tijd (vrijwillig) laat chippen. Volgens de huidige privacywetgeving kan het ook helemaal niet. Wel zou het kunnen dat christenen zware tijden krijgen, maar dan mogen we terugvallen op Gods beloften dat Hij over Zijn Kerk waakt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door GerefGemeente-lid »

vriend-en-metgezel schreef: 24 aug 2023, 09:51 Ik ben altijd erg voorzichtig met zulke speculaties. Enerzijds omdat het Bijbelboek Openbaring apocalyptiek betreft en dit genre voorzichtigheid vraagt t.a.v. de interpretatie. Anderzijds omdat, ook vanuit volstrekt seculiere argumenten, het niet heel waarschijnlijk is dat heel de Westerse samenleving zich binnen afzienbare tijd (vrijwillig) laat chippen. Volgens de huidige privacywetgeving kan het ook helemaal niet. Wel zou het kunnen dat christenen zware tijden krijgen, maar dan mogen we terugvallen op Gods beloften dat Hij over Zijn Kerk waakt.
Eens.

Je hoort nu ook niemand meer over de barcodes.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door HersteldHervormd »

Lies schreef: 23 aug 2023, 23:04 https://www.businessinsider.nl/duizende ... et-pasjes/

Misschien ben ik naïef en is het nep. Maar er is ook een filmpje. Dan weten jullie waar ik het vandaan heb.
Dit is wel 5 jaar oud. Als dit meer toegepast gaat worden belanden we gegarandeerd in een dystopie. Dan emigreer ik wel naar Oost Siberie :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Lies
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 aug 2023, 12:48

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Lies »

Ik was aan het zappen op mijn tv en kwam op www.family7.nl
En op dat moment begon er precies een uitzending over een profeet. Ik denk Daniël.
Gert van de Weerd werd geïnterviewd over deze profeet. Hij had 32 jaar gestudeerd op de profeten en alles vertaald vanuit de meest oorspronkelijke vertaling. Ik heb dit eerste stukje van een half uur geluisterd en vond het indrukwekkend. Want zo hoorde ik dingen zo duidelijk uitgelegd, vooral over de eindtijd. Ik weet er heel veel van, maar hij bevestigde dit zoveel duidelijker.

Ik wilde geen week wachten tot de volgende uitzending. Ik heb me geabonneerd voor €3 in de maand. ik kan het mooi op mijn iPad luisteren. En toen bleek dat hij meerdere profeten vertaald had en er boeken over heeft geschreven.

https://www.bijbelverklaring.com/

Ik heb er nu vijf van gehoord. En het is indrukwekkend om te zien dat al deze profeten in een verschillende tijd hebben geleefd en dat er zoveel gelijkenis tussen hen is en uiteindelijk komen ze samen tot hetzelfde. Hij beschrijft bijv. ook de levensomstandigheden van Daniël, waarom hij gekozen is om in het paleis te komen. Hij was een intelligente student.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Mannetje »

Volgens mij schreef je dit elders ook al...
-
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door MePaul »

GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 10:10
vriend-en-metgezel schreef: 24 aug 2023, 09:51 Ik ben altijd erg voorzichtig met zulke speculaties. Enerzijds omdat het Bijbelboek Openbaring apocalyptiek betreft en dit genre voorzichtigheid vraagt t.a.v. de interpretatie. Anderzijds omdat, ook vanuit volstrekt seculiere argumenten, het niet heel waarschijnlijk is dat heel de Westerse samenleving zich binnen afzienbare tijd (vrijwillig) laat chippen. Volgens de huidige privacywetgeving kan het ook helemaal niet. Wel zou het kunnen dat christenen zware tijden krijgen, maar dan mogen we terugvallen op Gods beloften dat Hij over Zijn Kerk waakt.
Eens.

Je hoort nu ook niemand meer over de barcodes.
Alle coronamaatregelen werden ook geaccepteerd terwijl dat ook heel ver ging, dus het kan in de westerse samenleving ontzettend snel gaan. Het is waar dat veel ontwikkelingen werden gezien als iets van de eindtijd en ook niet altijd onterecht. We moeten wel eerlijk zeggen dat ontwikkelingen wel echt een bepaalde kant opgaan. Denk aan de natuurlijke liefde die verkilt, de gesprekken over de digitale euro (digitale valuta in het algemeen), het aanbidden van de satan en zijn rijk wat genormaliseerd wordt en microchips die je in je hand of arm kan laten zetten. Nu is het vrijwillig bij bijvoorbeeld bepaalde bedrijven en wordt het door een klein aantal mensen vrijwillig gedaan. Nee ook een chip in je hand is zelfs nog niet het teken van het beest, want het teken van het beest gaat verder dan dat. Als dat zover is wordt je gedwongen om bepaalde voorwaarden te accepteren voordat je mee kan doen met het systeem. Het kan echt nog jaren gaan duren, maar we moeten wel erkennen dat de tijd heel erg hard gaat en dat het voor het eerst in de geschiedenis mogelijk is om mensen stelselmatig uit te sluiten van de maatschappij. Eeuwenlang begreep men niet hoe dat vormgegeven kon worden, maar nu is het erg makkelijk om een systeem op te zetten waar kinderen van God geweerd kunnen worden. Ben ik daar heel bang voor? Nee, want God houdt alles in Zijn hand en daarom mogen we de onbekende toekomst in de handen leggen van God die zich bekend maakt als de Levende en de Almachtige!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Lies schreef: 23 aug 2023, 23:04 https://www.businessinsider.nl/duizende ... et-pasjes/

Misschien ben ik naïef en is het nep. Maar er is ook een filmpje. Dan weten jullie waar ik het vandaan heb.
Dit is wel 5 jaar oud. Als dit meer toegepast gaat worden belanden we gegarandeerd in een dystopie. Dan emigreer ik wel naar Oost Siberie :D
Ik heb daar wel een contactpersoon voor je. Wel back to basic en doen wat de Tsaar wil.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merkteken op hand en voorhoofd.

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: 24 aug 2023, 12:56
HersteldHervormd schreef:
Lies schreef: 23 aug 2023, 23:04 https://www.businessinsider.nl/duizende ... et-pasjes/

Misschien ben ik naïef en is het nep. Maar er is ook een filmpje. Dan weten jullie waar ik het vandaan heb.
Dit is wel 5 jaar oud. Als dit meer toegepast gaat worden belanden we gegarandeerd in een dystopie. Dan emigreer ik wel naar Oost Siberie :D
Ik heb daar wel een contactpersoon voor je. Wel back to basic en doen wat de Tsaar wil.
Oost Siberie is een metafoor in deze ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie