Podcast

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Podcast

Bericht door Zita »

Ik ben de wereld van de podcasts nog ietwat aan het ontdekken. Vandaag met veel plezier een paar uur geluisterd naar Leopold 2, van Klara. https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/klara/l/leopold-ii/
Deze duurt tamelijk lang (10 afleveringen van 90-105 minuten per stuk).
Wat zijn aanraders?
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Podcast

Bericht door DDD »

Ik luister graag naar Eerst dit. Ik zag dat de geïnterviewde in het RD van afgelopen zaterdag dat ook aanbeval. Maar er zitten wel vrouwelijke predikanten tussen. Dus daar zal verschillend over gedacht worden.
Janique_
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2022, 19:11

Re: Podcast

Bericht door Janique_ »

Dat ligt er een beetje aan in welke onderwerpen je geïnteresseerd bent. Ik vind zelf De Ongelooflijke Podcast echt een aanrader, dat is een podcast over de invloed van geloof en secularisatie op de samenleving, en ze hebben vaak boeiende en actuele gasten/thema's.
Al langere tijd geleden heb ik ook De Bourgondiërs (ook van Klara) geluisterd, ook heel interessant. Volgens mij heeft Klara nog veel meer van zulke podcasts.
Als je in politiek geïnteresseerd bent, zou ik De Stemming van Vullings en Van der Wulp aanraden, en De Spindoctors. Over kerk/theologie: Niet van de wereld; Dit is de Bijbel; Pauscast.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcast

Bericht door parsifal »

Ik luister "The Rest is History", "Hardcore history", "De ongelooflijke podcast" en zo af en toe Klara (Franse Revolutie, Napoleon, Lodewijk XIV, revolusi , Bourgondiers) en ook soms "in our time" van de BBC. Eigenlijk vooral tijdens woon-werk verkeer en bij het wandelen met de hond.

Soms ook een boek. Nadat ik de podcast over Napoleon geluisterd had, luisterde ik daarna "de graaf van Monte Cristo" en na wat podcasts over de Plantagenets luisterde ik "Ivanhoe".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcast

Bericht door J.C. Philpot »

Actualiteiten:
De dag (NOS)
Vandaag (NRC)

Devotioneel:
Gospel in life (preken Tim Keller)
Crossway podcast
Daily strength (crossway)
Onwankelbare vreugde (geloofstoerusting)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Podcast

Bericht door Job »

Mooie podcasts hier al genoemd. Nog enkele aanvullingen van mijn kant, al wordt in deze allemaal wel de levenskern gemist:

- De zaak ontleed met Saskia Belleman. Rechtszaken in hapklare brokken.
- Amerika in 15 minuten, Raymond Mens. Ook dit is een hapklare brokken-podcast, heel actueel en lekker kort. Trump wordt niet per defintie afgekraakt omdat 't Trump is.
- Long covid en de kwakzalverindustrie. Moet me er nog een eind-oordeel over vormen, maar het uitzoekwerk is top en de inhoud bij vlagen onthutsend.
- De publieke tribune (selectief dan wel). Coen Verbraak is een klasse-interviewer.
- Titanic de podcast. Daalt af tot heel persoonlijke verhalen van opvarenden.
- In de ban van Rian. Het bijna ongelooflijke verhaal van de baas van oa. Centric en Structon, en zijn (inmiddels) echtgenote Rian van Rijbroek. Wel ietwat sensationeel verteld en over Rian van Rijbroek komen we geen positieve kanten te weten.
- De eenzame uitvaart. Helaas maar een paar afleveringen. Geeft een adembenemend kijkje achter voordeuren van vergeten medemensen.
- Frederique vraagt door. Onderzoeksjournalistiek onder de loep.
- Een enkele keer heb ik "Napleiten" beluisterd. Razend interessant voor geïnteresseerden in de rechtspraak, maar jammer genoeg zijn de presentatoren niet vies van vloeken.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Podcast

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: 08 aug 2023, 23:44 Ik ben de wereld van de podcasts nog ietwat aan het ontdekken. Vandaag met veel plezier een paar uur geluisterd naar Leopold 2, van Klara. https://www.vrt.be/vrtmax/podcasts/klara/l/leopold-ii/
Deze duurt tamelijk lang (10 afleveringen van 90-105 minuten per stuk).
Wat zijn aanraders?
Wat zijn je interessegebieden? Er zijn zoveel podscasts.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Podcast

Bericht door helma »

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... bGVk?ep=14

Compelled Podcast is a seasonal show using gripping, immersive storytelling to celebrate the powerful ways God is transforming the lives of Christians around the world.

Christianity isn't a hobby. It's a faith in Jesus Christ that compels us to live for Him.

These Christian stories and testimonies are raw, true, and powerful. Be encouraged and let your faith be strengthened!

More at CompelledPodcast.com.
Plaats reactie