Een tijd van verwarring

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:09 Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
Vanaf welke tijd dateert de verwarring eigenlijk? Toen ik erg jong was hoorde ik dit namelijk ook. ‘De tijden zijn donker’ etc. Wanneer was er geen verwarring op het kerkelijk erf eigenlijk? Zelfs de brieven van Paulus schrijven er al over toch?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 09:15
-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:09 Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
Vanaf welke tijd dateert de verwarring eigenlijk? Toen ik erg jong was hoorde ik dit namelijk ook. ‘De tijden zijn donker’ etc. Wanneer was er geen verwarring op het kerkelijk erf eigenlijk? Zelfs de brieven van Paulus schrijven er al over toch?
Deze verwarring kwam al meteen na de zondeval. Toen zijn onze ogen gesloten. Toen is onze mond gesloten. Toen is ons verstand verduisterd.
En dan weten we het wel: Ik zal vijandschap zetten enz. Sindsdien zijn er twee rijken die elkaar bestrijden, en elkaar niet verstaan. Ik bedoel dit beslist niet kwetsend, als iemand dat zo mocht opvatten, maar dit is Schriftuurlijk.
NU ON-TOPIC!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:30
Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 09:15
-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:09 Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
Vanaf welke tijd dateert de verwarring eigenlijk? Toen ik erg jong was hoorde ik dit namelijk ook. ‘De tijden zijn donker’ etc. Wanneer was er geen verwarring op het kerkelijk erf eigenlijk? Zelfs de brieven van Paulus schrijven er al over toch?
Deze verwarring kwam al meteen na de zondeval. Toen zijn onze ogen gesloten. Toen is onze mond gesloten. Toen is ons verstand verduisterd.
En dan weten we het wel: Ik zal vijandschap zetten enz. Sindsdien zijn er twee rijken die elkaar bestrijden, en elkaar niet verstaan. Ik bedoel dit beslist niet kwetsend, als iemand dat zo mocht opvatten, maar dit is Schriftuurlijk.
Ja, dat is inderdaad het moment dat dit is begonnen. Aangrijpend.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 09:32
-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:30
Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 09:15
-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:09 Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
Vanaf welke tijd dateert de verwarring eigenlijk? Toen ik erg jong was hoorde ik dit namelijk ook. ‘De tijden zijn donker’ etc. Wanneer was er geen verwarring op het kerkelijk erf eigenlijk? Zelfs de brieven van Paulus schrijven er al over toch?
Deze verwarring kwam al meteen na de zondeval. Toen zijn onze ogen gesloten. Toen is onze mond gesloten. Toen is ons verstand verduisterd.
En dan weten we het wel: Ik zal vijandschap zetten enz. Sindsdien zijn er twee rijken die elkaar bestrijden, en elkaar niet verstaan. Ik bedoel dit beslist niet kwetsend, als iemand dat zo mocht opvatten, maar dit is Schriftuurlijk.
Ja, dat is inderdaad het moment dat dit is begonnen. Aangrijpend.
Hebben we de preek al beluisterd? Want daar wordt heel veel verklaard over deze tijd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door 2e Hans »

Inderdaad, DIA:

Vanaf de zondeval, maar voor die val had God Zijn plan al klaar. We moeten met 2 woorden spreken (zonde én genade) en we moeten ernstig uitkijken dat we zelf deze verwarring niet erger maken. Een heldere evangelieverkondiging volgens de opdracht van Jezus is nodig (“Gaat dan heen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles wat Ik u geboden heb.”).
Dat voorkomt de verwarring en geneest daarvan.

Waaruit dat bestaat?

Één Naam
Twee wegen
Drie stukken

God heeft Zijn Zoon gegeven: Hij wil niet dat wij verloren gaan. Geen reden voor verwarring:

Alle roem is uitgesloten,
onverdiende zaligheên
heb ik van mijn God genoten,
'k roem in vrije gunst alleen!

Ja, eer ik nog was geboren,
eer Gods hand, die alles schiep,
iets uit niets tot aanzijn riep,
heeft zijn liefde mij verkoren:
God is liefd', o eng'lenstem,
mensentong, verheerlijkt Hem!

PS vanavond zal ik eens luisteren naar jouw tip, ik hoop dan dit Woord te horen, want dat bevrijdt!
Laatst gewijzigd door 2e Hans op 08 aug 2023, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

Nu kan ik weer niet verder...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 08 aug 2023, 10:00 Nu kan ik weer niet verder...
Want?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 08 aug 2023, 10:07
-DIA- schreef: 08 aug 2023, 10:00 Nu kan ik weer niet verder...
Want?
Ik kan gewoon een keer niet meer.
Hebt u gelezen (ander topic) over de warmste julimaand ooit wereldwijd? Ziet overeenkomst met dit topic? Is verwarring onder de mensen niet iets wat met de 'verwarring' in de natuur heeft te maken. Even doordenken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door CvdW »

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... we-ijstijd
Hoewel ik het met het aantal jaren niet eens ben, volg ik wel dat de temperatuur door de jaren heen gestegen is. Het ene jaar meer dan het andere jaar. Welke verwarring moet mij dit geven?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef: 08 aug 2023, 12:15 https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... we-ijstijd
Hoewel ik het met het aantal jaren niet eens ben, volg ik wel dat de temperatuur door de jaren heen gestegen is. Het ene jaar meer dan het andere jaar. Welke verwarring moet mij dit geven?
Het zegt u niets, maar het heeft mij wel wat te zeggen.
knip
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: 08 aug 2023, 12:20
CvdW schreef: 08 aug 2023, 12:15 https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... we-ijstijd
Hoewel ik het met het aantal jaren niet eens ben, volg ik wel dat de temperatuur door de jaren heen gestegen is. Het ene jaar meer dan het andere jaar. Welke verwarring moet mij dit geven?
Het zegt u niets, maar het heeft mij wel wat te zeggen.
knip
Prachtig dat groen, ik wordt er altijd blij van als in het voorjaar het jonge groen aan de bomen uitspruit.
Maar wat, als midden in de zomer het blad bruin wordt, of geel? Dat heeft ons wat te zeggen. Droogte.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door Ad Anker »

Ik heb me gisteren wat verbaasd over de voorpagina van het RD met de kop 'Nat weer maskeert klimaatcrisis'. Het gaat over de vele regenval, wat een gevolg zou zijn van de klimaatverandering. De opwarming van de oceaan zorgt voor veel regen. (Dat zal daarom wat later vallen zeker, want het voorjaar was gortdroog) Meneer van Aalst heeft er zondag (!) iets over gezegd op radio 1, zo meldt de voorpagina. Vervolgens wordt er doorverwezen naar pagina 10 voor verdere info. Daar vind ik een foto van een ingestort Sloveens huis doordat het daar hard geregend had.

Is het raar dat ik me erover verbaas? Wat is het doel van dit nieuws?

Gelukkig op pagina 2 ook een bericht over Sjofar en de Gay Pride. Dat is voor het RD toch wel het echte nieuws! Het oordeel van de eindtijd, waarin het ongewone, het tegennatuurlijke en wat tegen de scheppingsorde ingaat normaal gevonden en gepropageerd moet worden. En geaccepteerd, zo las ik, ook bij christenen. Ik vind dat toch wel veel verontrustender dan de klimaatverandering.
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door MePaul »

-DIA- schreef: 08 aug 2023, 09:09 Ik dacht dat het goed kon zijn om eens te luisteren naar wat wij voorstaan, wat we vanouds hebben geleerd
Met de woorden van de predikant (ds. A.T. Huijser): "Juist in een tijd als deze, waarin zoveel verwarring heerst".
https://www.youtube.com/watch?v=und4aK7Dmuw
Het is inderdaad een tijd vol verwarring, en niet alleen op het kerkelijk erf. We zouden bijna zeggen waar is het nog niet doorgedrongen?

Verstaan wij onze tijd?
Verstaat u onze tijd?
Versta ik onze tijd?
Ik denk wel dat het steeds erger wordt. Zeker het is sinds de zondeval al een verwarrende wereld zonder God. We zien alleen wel dat het er niet beter op wordt en dat de zonde goedgekeurd en genormaliseerd wordt. Denk aan artiesten die rechtstreeks de duivel aanbidden. Het aanbidden van de duivel en demonen wordt genormaliseerd. Pas hoorde ik ergens in een anti-christelijke context een zin als "Father, forgive my sins" en ergens anders "Ik ben mijn eigen goddelijke zelf".

Gelukkig is de Heilige Geest uitgestort en het Koninkrijk van God wordt nog dagelijks uitgebreid. Dwars tegen alles in heeft God alles onder controle en gaat het Woord elke dag en specifiek op zondag open. Dagelijks worden mensen uit het donkere van de wereld en eigen hart gehaald en verzoend met God door de Heere Jezus. Juist in deze tijd wordt het licht en het zout van iedereen die de Heere God toebehoort door het geloof in de Heere Jezus extra zichtbaar.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een tijd van verwarring

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef: 08 aug 2023, 12:39 Ik heb me gisteren wat verbaasd over de voorpagina van het RD met de kop 'Nat weer maskeert klimaatcrisis'. Het gaat over de vele regenval, wat een gevolg zou zijn van de klimaatverandering. De opwarming van de oceaan zorgt voor veel regen. (Dat zal daarom wat later vallen zeker, want het voorjaar was gortdroog) Meneer van Aalst heeft er zondag (!) iets over gezegd op radio 1, zo meldt de voorpagina. Vervolgens wordt er doorverwezen naar pagina 10 voor verdere info. Daar vind ik een foto van een ingestort Sloveens huis doordat het daar hard geregend had.

Is het raar dat ik me erover verbaas? Wat is het doel van dit nieuws?

Gelukkig op pagina 2 ook een bericht over Sjofar en de Gay Pride. Dat is voor het RD toch wel het echte nieuws! Het oordeel van de eindtijd, waarin het ongewone, het tegennatuurlijke en wat tegen de scheppingsorde ingaat normaal gevonden en gepropageerd moet worden. En geaccepteerd, zo las ik, ook bij christenen. Ik vind dat toch wel veel verontrustender dan de klimaatverandering.
Ik zie wel verband hiertussen, zoals ik al opmerkte, maar het wel de vraag of we dat in het algemeen opmerken. De Gay Pride is vreselijk, maar de wereldomspannend gevolgen van wat wij teweeggebracht hebben is ook iets wat heel de wereld en de mensheid raakt. Door ons ingrijpen in de schepping is de wereld in nood.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie