Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 21 jul 2023, 09:41
parsifal schreef: 21 jul 2023, 09:18 Wel een interessant artikel over mazelen: https://alasdairmunro.substack.com/p/th ... of-measles

Om eerlijk te zijn maak ik me wel zorgen over het teruglopen van de "standaard"vaccinaties. Mazelen blijft gevaarlijk (zeker gevaarlijker dan Covid voor kinderen) en voor mensen die het later in hun leven krijgen is het extra gevaarlijk omdat het het immuunsysteem kan "resetten" https://asm.org/Articles/2019/May/Measl ... ne-Amnesia en je na herstel en besmetting ook weer veel gevoeliger bent voor andere ziektes.

Bij vaccins die al een tijd meedraaien is het denk ik niet redelijk om ze niet te nemen uit angst voor gezondheidsschade door de vaccins. Dit geldt ook voor HPV vaccinatie, wat een erg goedwerkend vaccin blijkt te zijn
https://news.cancerresearchuk.org/2021/ ... al-cancer/.
Is de HPV vaccinatie nodig als iedereen de Bijbelse lijn volgt? De kans op HPV bestaat altijd, maar wordt sterk vergroot door wisselende seksuele relaties.
Bij dit soort vragen denk ik dat je gezondheid als iets belangrijks moet zien. Gezien het aantal SOAs dat rondgaat heeft RSV zelf denk ik geen enkel effect op het seksuele gedrag van mensen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die denkt: "nu mijn kans op RSV veel minder is, neem ik meer risicos en ik negeer Chlamydia, HIV (en zwangerschap)." De afweging is daarom denk ik hechten we waarde aan de gezondheid van iemand met wisselende seksuele relaties (en hun partners) of niet?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

MGG schreef: 21 jul 2023, 09:41
parsifal schreef: 21 jul 2023, 09:18 Wel een interessant artikel over mazelen: https://alasdairmunro.substack.com/p/th ... of-measles

Om eerlijk te zijn maak ik me wel zorgen over het teruglopen van de "standaard"vaccinaties. Mazelen blijft gevaarlijk (zeker gevaarlijker dan Covid voor kinderen) en voor mensen die het later in hun leven krijgen is het extra gevaarlijk omdat het het immuunsysteem kan "resetten" https://asm.org/Articles/2019/May/Measl ... ne-Amnesia en je na herstel en besmetting ook weer veel gevoeliger bent voor andere ziektes.

Bij vaccins die al een tijd meedraaien is het denk ik niet redelijk om ze niet te nemen uit angst voor gezondheidsschade door de vaccins. Dit geldt ook voor HPV vaccinatie, wat een erg goedwerkend vaccin blijkt te zijn
https://news.cancerresearchuk.org/2021/ ... al-cancer/.
Is de HPV vaccinatie nodig als iedereen de Bijbelse lijn volgt? De kans op HPV bestaat altijd, maar wordt sterk vergroot door wisselende seksuele relaties.
HPV vaccinatie is echt af te wijzen. Verder denk ik dat het vaccinatieprogramma last heeft van de absurde Covid vaccinatie drang en dwang en het voortdurend weer moeten herhalen van deze vaccinatie en daarna toch besmet en ziek worden .

Covid vaccin was gewoon een matig werkend vaccin en dat doet wat met het vertrouwen in andere vaccins. Een Covid vaccin ontwikkelaar zei niet voor niets: Als ik in gewone tijden zo’n vaccin had ontwikkeld was het verwezen naar de prullenmand.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3551
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 21 jul 2023, 09:50
MGG schreef: 21 jul 2023, 09:41
parsifal schreef: 21 jul 2023, 09:18 Wel een interessant artikel over mazelen: https://alasdairmunro.substack.com/p/th ... of-measles

Om eerlijk te zijn maak ik me wel zorgen over het teruglopen van de "standaard"vaccinaties. Mazelen blijft gevaarlijk (zeker gevaarlijker dan Covid voor kinderen) en voor mensen die het later in hun leven krijgen is het extra gevaarlijk omdat het het immuunsysteem kan "resetten" https://asm.org/Articles/2019/May/Measl ... ne-Amnesia en je na herstel en besmetting ook weer veel gevoeliger bent voor andere ziektes.

Bij vaccins die al een tijd meedraaien is het denk ik niet redelijk om ze niet te nemen uit angst voor gezondheidsschade door de vaccins. Dit geldt ook voor HPV vaccinatie, wat een erg goedwerkend vaccin blijkt te zijn
https://news.cancerresearchuk.org/2021/ ... al-cancer/.
Is de HPV vaccinatie nodig als iedereen de Bijbelse lijn volgt? De kans op HPV bestaat altijd, maar wordt sterk vergroot door wisselende seksuele relaties.
Bij dit soort vragen denk ik dat je gezondheid als iets belangrijks moet zien. Gezien het aantal SOAs dat rondgaat heeft RSV zelf denk ik geen enkel effect op het seksuele gedrag van mensen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die denkt: "nu mijn kans op RSV veel minder is, neem ik meer risicos en ik negeer Chlamydia, HIV (en zwangerschap)." De afweging is daarom denk ik hechten we waarde aan de gezondheid van iemand met wisselende seksuele relaties (en hun partners) of niet?
Eens, maar voor mijzelf is het een extra reden om zo'n vaccinatie niet te nemen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 21 jul 2023, 10:01
MGG schreef: 21 jul 2023, 09:41
parsifal schreef: 21 jul 2023, 09:18 Wel een interessant artikel over mazelen: https://alasdairmunro.substack.com/p/th ... of-measles

Om eerlijk te zijn maak ik me wel zorgen over het teruglopen van de "standaard"vaccinaties. Mazelen blijft gevaarlijk (zeker gevaarlijker dan Covid voor kinderen) en voor mensen die het later in hun leven krijgen is het extra gevaarlijk omdat het het immuunsysteem kan "resetten" https://asm.org/Articles/2019/May/Measl ... ne-Amnesia en je na herstel en besmetting ook weer veel gevoeliger bent voor andere ziektes.

Bij vaccins die al een tijd meedraaien is het denk ik niet redelijk om ze niet te nemen uit angst voor gezondheidsschade door de vaccins. Dit geldt ook voor HPV vaccinatie, wat een erg goedwerkend vaccin blijkt te zijn
https://news.cancerresearchuk.org/2021/ ... al-cancer/.
Is de HPV vaccinatie nodig als iedereen de Bijbelse lijn volgt? De kans op HPV bestaat altijd, maar wordt sterk vergroot door wisselende seksuele relaties.
HPV vaccinatie is echt af te wijzen. Verder denk ik dat het vaccinatieprogramma last heeft van de absurde Covid vaccinatie drang en dwang en het voortdurend weer moeten herhalen van deze vaccinatie en daarna toch besmet en ziek worden .

Covid vaccin was gewoon een matig werkend vaccin en dat doet wat met het vertrouwen in andere vaccins. Een Covid vaccin ontwikkelaar zei niet voor niets: Als ik in gewone tijden zo’n vaccin had ontwikkeld was het verwezen naar de prullenmand.
Ik zie echt geen enkele reden om HPV vaccin af te wijzen. Zoals ik al zei: het risico op HPV is geen reden om gedrag aan te passen aangezien er zoveel andere SOAs zijn waar mensen banger voor zijn. De gezondheid van degenen met een (al dan niet openbare) vrijere seksuele moraal (en hun partners) is belangrijk.

De manier waarop met Covid vaccins is omgegaan is wel vervelend. Zelfs bij mazelenvaccins werkt dwang en drang averechts.

Nu is het ook weer niet zo dat Covid vaccins waardeloos zijn. Er zijn genoeg aanwijzingen dat echt miljoenen levens er door verlengd zijn. Ze werken niet zoals een mazelenvaccin en zeker ouderen kunnen beter regelmatig een booster nemen. Hoeveel effect Covidvaccins voor kinderen hebben (zeker als ze eerder besmet zijn) is ook maar de vraag.
Covidvaccins matig-werkende vaccins noemen lijkt me vooral wijzen op veel te hoge verwachtingen (en deze verwachtingen zijn gevoed door overheid en wetenschappers, en dat was fout).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door merel »

Wij hebben onze kinderen juist afgelopen jaar allemaal laten vaccineren tegen HPV. Zelfs onze 9 jarige kreeg een oproep. Het uitgangspunt van deze vaccinatie is niet dat ze daarmee erop los kunnen leven. Dat hebben we ook met hem besproken.

De illusie dat christelijke jeugd seksueel rein blijven tot het huwelijk heb al al lang losgelaten. Dus ook al blijven ze zelf 'rein' tot aan het huwelijk, is het geen garantie dat hun partner dat ook is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

merel schreef: 22 jul 2023, 23:41 Wij hebben onze kinderen juist afgelopen jaar allemaal laten vaccineren tegen HPV. Zelfs onze 9 jarige kreeg een oproep. Het uitgangspunt van deze vaccinatie is niet dat ze daarmee erop los kunnen leven. Dat hebben we ook met hem besproken.

De illusie dat christelijke jeugd seksueel rein blijven tot het huwelijk heb al al lang losgelaten. Dus ook al blijven ze zelf 'rein' tot aan het huwelijk, is het geen garantie dat hun partner dat ook is.
Dus bereidt je kinderen voor op de werken van de duisternis ? Vraag mij af of je daar ook een Bijbels argument voor hebt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 22 jul 2023, 23:54 Dus bereidt je kinderen voor op de werken van de duisternis ? Vraag mij af of je daar ook een Bijbels argument voor hebt.
Wat een vreemde vraag. Juist een heel realistisch uitgangspunt lijkt me, uitgaan van het menszijn. Maar wellicht waren jouw kinderen zonder zonde?
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Psalm »


merel schreef:De illusie dat christelijke jeugd seksueel rein blijven tot het huwelijk heb al al lang losgelaten. Dus ook al blijven ze zelf 'rein' tot aan het huwelijk, is het geen garantie dat hun partner dat ook is.
Maar denk je niet dat je de normen verlaagt als je deze "illusie" loslaat? Ik snap dat de praktijk van het Christelijke leven weerbarstiger is dan het ideaal. Maar het gevaar is dat door deze houding de normen toch verlaagd worden en het dus impliciet goedgekeurd wordt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 24 jul 2023, 08:07
huisman schreef: 22 jul 2023, 23:54 Dus bereidt je kinderen voor op de werken van de duisternis ? Vraag mij af of je daar ook een Bijbels argument voor hebt.
Wat een vreemde vraag. Juist een heel realistisch uitgangspunt lijkt me, uitgaan van het menszijn. Maar wellicht waren jouw kinderen zonder zonde?
Helemaal geen vreemde vraag. Of ben jij ook een voorstander om dochters vanaf hun 15de de pil te laten slikken. Ook zo’n realistisch uitgangspunt. Of willen we ze opvoeden zoals wij beloofd hebben bij de doop?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door parsifal »

Psalm schreef: 24 jul 2023, 09:27
merel schreef:De illusie dat christelijke jeugd seksueel rein blijven tot het huwelijk heb al al lang losgelaten. Dus ook al blijven ze zelf 'rein' tot aan het huwelijk, is het geen garantie dat hun partner dat ook is.
Maar denk je niet dat je de normen verlaagt als je deze "illusie" loslaat? Ik snap dat de praktijk van het Christelijke leven weerbarstiger is dan het ideaal. Maar het gevaar is dat door deze houding de normen toch verlaagd worden en het dus impliciet goedgekeurd wordt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Ik denk dat dit gevaar zeker aanwezig is. Echter dit soort gevaar is inherent aan het hele Christendom. Extra wetten om illusie in stand te houden zijn niet echt goed.

Ik denk dat de effectiviteit van dit vaccin en de hoeveelheid levens die er mee gered kunnen worden wel van zo'n belang zijn dat het goed is om er positief over te zijn, ook naar onze eigen kinderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door DDD »

huisman schreef: 24 jul 2023, 09:30
Ambtenaar schreef: 24 jul 2023, 08:07
huisman schreef: 22 jul 2023, 23:54 Dus bereidt je kinderen voor op de werken van de duisternis ? Vraag mij af of je daar ook een Bijbels argument voor hebt.
Wat een vreemde vraag. Juist een heel realistisch uitgangspunt lijkt me, uitgaan van het menszijn. Maar wellicht waren jouw kinderen zonder zonde?
Helemaal geen vreemde vraag. Of ben jij ook een voorstander om dochters vanaf hun 15de de pil te laten slikken. Ook zo’n realistisch uitgangspunt. Of willen we ze opvoeden zoals wij beloofd hebben bij de doop?
Als je weet dat ze zwanger zouden kunnen worden, is dat toch geen gekke beslissing? Je kunt daarin immers maar beperkt sturen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 24 jul 2023, 09:30 Helemaal geen vreemde vraag. Of ben jij ook een voorstander om dochters vanaf hun 15de de pil te laten slikken. Ook zo’n realistisch uitgangspunt. Of willen we ze opvoeden zoals wij beloofd hebben bij de doop?
Ik leef niet in de veronderstelling dat je als ouders kunt voorkomen dat jongeren seksueel actief worden. En als ze seksueel actief zijn, heb ik liever dat ze gebruik maken van middelen om te voorkomen dat ze een soa oplopen of ongewenst zwanger worden.

Dus nee, een dochter hoeft niet vanaf haar vijftiende de pil te slikken. Maar als ik een dochter gehad zou hebben had ik graag gezien dat ze voorbehoedsmiddelen zou zijn gaan gebruiken bij het seksueel actief worden.
MGG
Berichten: 3551
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door MGG »

DDD schreef: 24 jul 2023, 09:43
huisman schreef: 24 jul 2023, 09:30
Ambtenaar schreef: 24 jul 2023, 08:07
huisman schreef: 22 jul 2023, 23:54 Dus bereidt je kinderen voor op de werken van de duisternis ? Vraag mij af of je daar ook een Bijbels argument voor hebt.
Wat een vreemde vraag. Juist een heel realistisch uitgangspunt lijkt me, uitgaan van het menszijn. Maar wellicht waren jouw kinderen zonder zonde?
Helemaal geen vreemde vraag. Of ben jij ook een voorstander om dochters vanaf hun 15de de pil te laten slikken. Ook zo’n realistisch uitgangspunt. Of willen we ze opvoeden zoals wij beloofd hebben bij de doop?
Als je weet dat ze zwanger zouden kunnen worden, is dat toch geen gekke beslissing? Je kunt daarin immers maar beperkt sturen.
Je weet neem ik aan dat de pil een abortieve werking kan hebben?
Overigens kan een dochter van 15 prima de pil slikken om menstruatiepijn te verminderen.
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door DDD »

Dat heb ik wel eens gelezen, maar in dat geval zijn er in de natuur ook vele spontane abortussen.

Ik heb mij er nooit in verdiept, aangezien ik er niet echt mee te maken heb. Wat mij betreft, gaat het er in het gesprek nu om hoe je omgaat met de gebrokenheid van het leven.

Als er sprake is van gebrokenheid, dan is er niets mis mee om de schade daarvan te beperken. huisman lijkt te vinden dat dat niet mag als je daarmee de drempel om te zondigen verlaagt.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Maanenschijn »

In de praktijk is het best een lastige discussie, ook in huize Maanenschijn met een aantal dochters. Als eerste, vanaf 14 jaar kunnen kinderen zonder toestemming of medeweten van hun ouders terecht bij de huisarts voor de pil.

Daarnaast, bij (ernstige) menstruatiepijn is de pil een goed middel. En niks mis mee. Maar bij het krijgen van verkering is het zeker wel drempel verlagend.

Als er geen intrinsieke motivatie is om Gods wijze instellingen te houden, is wel of niet vaccineren of wel of geen gebruik van de pil geen reden om wel of niet seksueel actief te zijn. Hoogstens drempelverlagend en risico verlagend.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie