Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Profesto schreef: 13 sep 2023, 12:01
Profesto schreef: 12 sep 2023, 23:25 In het programma slaan ze geregeld de plank helemaal mis, o.a. bij Asiel en Migratie. Het hele hoofdstuk gaat over asiel, terwijl dat maar een klein aandeel is van de instroom. Het is een utopie om de instroom te verminderen met de maatregelen die BBB nu voorstelt.

Het recept dus om ontevreden kiezers nog ontevredener te maken. Met dank aan alle mensen die makkelijk meegaan in makkelijke frames.
Ter illustratie even dit twitterdraadje waarin de uitspraken van Mona Keijzer naast de werkelijkheid worden gehouden.
Carolyn is voor goede moed en volgens mij een vriendelijke dame zonder dubbele agenda. Zij wil daadwerkelijk wat voor Nederland doen. Mona is het paard van Troje. Carolyn weet niet niet wat zij daarmee binnen heeft gehaald.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Klavart »

merel schreef: 13 sep 2023, 12:14Carolyn is voor goede moed en volgens mij een vriendelijke dame zonder dubbele agenda. Zij wil daadwerkelijk wat voor Nederland doen. Mona is het paard van Troje. Carolyn weet niet niet wat zij daarmee binnen heeft gehaald.
Hoezo is Mona het paard van Troje?
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

merel schreef: 13 sep 2023, 12:14
Profesto schreef: 13 sep 2023, 12:01
Profesto schreef: 12 sep 2023, 23:25 In het programma slaan ze geregeld de plank helemaal mis, o.a. bij Asiel en Migratie. Het hele hoofdstuk gaat over asiel, terwijl dat maar een klein aandeel is van de instroom. Het is een utopie om de instroom te verminderen met de maatregelen die BBB nu voorstelt.

Het recept dus om ontevreden kiezers nog ontevredener te maken. Met dank aan alle mensen die makkelijk meegaan in makkelijke frames.
Ter illustratie even dit twitterdraadje waarin de uitspraken van Mona Keijzer naast de werkelijkheid worden gehouden.
Carolyn is voor goede moed en volgens mij een vriendelijke dame zonder dubbele agenda. Zij wil daadwerkelijk wat voor Nederland doen. Mona is het paard van Troje. Carolyn weet niet niet wat zij daarmee binnen heeft gehaald.
Dat weet ik niet, Caroline kan er ook wat van qua desinformatie. Ik weet niet of ze daar zelf van op de hoogte is, overigens.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Klavart schreef: 13 sep 2023, 12:30
merel schreef: 13 sep 2023, 12:14Carolyn is voor goede moed en volgens mij een vriendelijke dame zonder dubbele agenda. Zij wil daadwerkelijk wat voor Nederland doen. Mona is het paard van Troje. Carolyn weet niet niet wat zij daarmee binnen heeft gehaald.
Hoezo is Mona het paard van Troje?
Mona ruikt macht. Het is haar bij het CDA meerdere malen niet gelukt en zij probeert het nu via deze weg. Denk dat Carolyn op haar eigen positie moet letten.
Profesto schreef: 13 sep 2023, 12:34
merel schreef: 13 sep 2023, 12:14
Profesto schreef: 13 sep 2023, 12:01
Profesto schreef: 12 sep 2023, 23:25 In het programma slaan ze geregeld de plank helemaal mis, o.a. bij Asiel en Migratie. Het hele hoofdstuk gaat over asiel, terwijl dat maar een klein aandeel is van de instroom. Het is een utopie om de instroom te verminderen met de maatregelen die BBB nu voorstelt.

Het recept dus om ontevreden kiezers nog ontevredener te maken. Met dank aan alle mensen die makkelijk meegaan in makkelijke frames.
Ter illustratie even dit twitterdraadje waarin de uitspraken van Mona Keijzer naast de werkelijkheid worden gehouden.
Carolyn is voor goede moed en volgens mij een vriendelijke dame zonder dubbele agenda. Zij wil daadwerkelijk wat voor Nederland doen. Mona is het paard van Troje. Carolyn weet niet niet wat zij daarmee binnen heeft gehaald.
Dat weet ik niet, Caroline kan er ook wat van qua desinformatie. Ik weet niet of ze daar zelf van op de hoogte is, overigens.
Ik denk het laatste ;)
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Piet Puk »

Piet Puk schreef: 12 sep 2023, 13:20
Bruna schreef: 12 sep 2023, 11:14 Gedoe in de Partij voor de Dieren. Zou er een tweede partij komen en kan het nog lukken om die op te tuigen?
Nee, bestuur gaat opstappen, denk ik. Een groot deel van lokale en regionale besturen keert zich tegen het landelijke bestuur. Dan kun je toch niet anders lijkt me.
En hier de bevestiging dus: https://nos.nl/artikel/2490321-bestuur- ... jsttrekker
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

Piet Puk schreef: 13 sep 2023, 13:16
Piet Puk schreef: 12 sep 2023, 13:20
Bruna schreef: 12 sep 2023, 11:14 Gedoe in de Partij voor de Dieren. Zou er een tweede partij komen en kan het nog lukken om die op te tuigen?
Nee, bestuur gaat opstappen, denk ik. Een groot deel van lokale en regionale besturen keert zich tegen het landelijke bestuur. Dan kun je toch niet anders lijkt me.
En hier de bevestiging dus: https://nos.nl/artikel/2490321-bestuur- ... jsttrekker
Ja, wel nog met een sneer naar Esther Ouwehand. Ik ben benieuwd of die melding over integriteit nou iets serieus was, of dat het een wanhopige move van het bestuur was. En of we daar nog achter gaan komen.
Vera Bergkamp schijnt ook nog een rol te hebben gespeeld, maar wat er nu precies gebeurd is blijft onduidelijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door parsifal »

Ondertussen:
https://www.ad.nl/politiek/christenunie ... ~adc17ba9/

Met plannen om vraag naar abortus terug te dringen. (En de manier is in westerse landen waarschijnlijk effectief). Afschaffen van toeslagen is ook een heel goed idee. Minimumloon omhoog lijkt ook goed, maar ik weet niet hoeveel nodig is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie