Gereformeerde Gemeenten

johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door johannes123 »

De Gereformeerde Gemeenten mochten door Gods goede trouw en Zijne zorg groeien met 780 leden!!
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Curatorium »

In heel 2013 zijn er 3 onkerkelijke mensen toegetreden. 301 mensen zijn juist onkerkelijk geworden.
Tsja...
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Hendrik de 3de »

johannes123 schreef:De Gereformeerde Gemeenten mochten door Gods goede trouw en Zijne zorg groeien met 780 leden!!
Ja erg hé ...
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Chrisje72 »

:quoi
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door refo »

claus schreef:Zojuist had ik contact met degene die mij al jarenlang de juiste informatie verschaft, een oud-curatoriumlid daar. Die vindt nog altijd de, zoals hij het noemt 'koudwatervrees' in Nederland om het aantal dat gehoord mag worden, niet meer te vermelden, flauwekul. Vroeger, in de tijd van de vaak geprezen en vaak aangehaalde wijlen ds. G. H. Kersten, stond er altijd in 'De Saambinder' (bijv.): van de 8 personen die gehoord zijn, konden er 2 worden toegelaten tot het volgen van de studie aan de Theol. School.' Neem van mij nou maar aan dat het er 3 zijn. Voor ons (Nederland) komende nacht, zei de oud-ouderling me, worden ze gehoord. Ook stud. E. Maljaars zal examen doen om te zien of hij bevorderd kan worden naar het tweede leerjaar.
Wat iemand alk schreef: D. V. morgen, 15 mei, zal ook het RD ongetwijfeld melding maken van de uitslag.
Maar schreef dominee K. er ook niet bij dat de gemeenten niet zo gemakkelijk een attest moesten geven?
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Hendrik de 3de »

refo schreef:
claus schreef:Zojuist had ik contact met degene die mij al jarenlang de juiste informatie verschaft, een oud-curatoriumlid daar. Die vindt nog altijd de, zoals hij het noemt 'koudwatervrees' in Nederland om het aantal dat gehoord mag worden, niet meer te vermelden, flauwekul. Vroeger, in de tijd van de vaak geprezen en vaak aangehaalde wijlen ds. G. H. Kersten, stond er altijd in 'De Saambinder' (bijv.): van de 8 personen die gehoord zijn, konden er 2 worden toegelaten tot het volgen van de studie aan de Theol. School.' Neem van mij nou maar aan dat het er 3 zijn. Voor ons (Nederland) komende nacht, zei de oud-ouderling me, worden ze gehoord. Ook stud. E. Maljaars zal examen doen om te zien of hij bevorderd kan worden naar het tweede leerjaar.
Wat iemand alk schreef: D. V. morgen, 15 mei, zal ook het RD ongetwijfeld melding maken van de uitslag.
Maar schreef dominee K. er ook niet bij dat de gemeenten niet zo gemakkelijk een attest moesten geven?
Nu gebeurt dat in het desbetreffende kerkverband ook niet erg veel natuurlijk, maar dat even terzijde.
Het ligt eraan welke broeders kerkenraad je denk ik ook treft. De ene kerkenraad is daar "ruimer" in dan de andere.
Maar dit alles doet niks af aan het feit dat het intriest is dat er maar 60 dienstdoende predikanten zijn voor 152 gemeentes.
De vraag die ik me dan afstel: denken ze dan zo klein van de Koning der kerk?
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Bona Fide »

claus schreef:Wie weet of er in Canada/de USA bij de Geref. Gemeenten nog iemand is toegelaten tot het volgen van de studie aan de Theol. School aldaar? Er waren 3 mensen die zich met een attest aangemeld hadden. Maar...de uitslagen van het curatorium weet ik nog niet. Wie wel?
Blijkens dit artikel zijn er 2 aangenomen, verblijdend: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_827346
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Curatorium »

Mooi & jammer voor die derde.
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door claus »

De toegelaten personene zijn Gerald Bron from Fort Macleod and John Witvoet from Lansing Illinois.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door jakobmarin »

Curatorium schreef:Mooi & jammer voor die derde.
Ik hoop en bid dat in NL volgende week ook tenminste 66,7% aangenomen wordt!!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door refo »

Witvoet is een mooie indiaanse naam.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door huisman »

refo schreef:Witvoet is een mooie indiaanse naam.
Dit is hem.

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door johannes123 »

Curatorium schreef:In heel 2013 zijn er 3 onkerkelijke mensen toegetreden. 301 mensen zijn juist onkerkelijk geworden.
Tsja...
Ja maar wees eens positief ingesteld, de Gereformeerde Gemeenten (mogen) nog steeds groeien door Gods trouwe zorg over ons...!
En het is inderdaad wel erg dat er zo weinig onkerkerkelijke mensen lid zijn geworden van dit kerkverband, maar er zijn aan de andere kant ook weer minder jongeren weggegaan.. Natuurlijk blijft die 300 nog steeds veel.
Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de GGiN, mag het kerkverband van de Ger Gem nog steeds groeien
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door refo »

Of het Gods trouwe zorg is is maar de vraag. Waar baseer je dat op?
2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door 2012 »

johannes123 schreef:
Curatorium schreef:In heel 2013 zijn er 3 onkerkelijke mensen toegetreden. 301 mensen zijn juist onkerkelijk geworden.
Tsja...
Ja maar wees eens positief ingesteld, de Gereformeerde Gemeenten (mogen) nog steeds groeien door Gods trouwe zorg over ons...!
En het is inderdaad wel erg dat er zo weinig onkerkerkelijke mensen lid zijn geworden van dit kerkverband, maar er zijn aan de andere kant ook weer minder jongeren weggegaan.. Natuurlijk blijft die 300 nog steeds veel.
Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de GGiN, mag het kerkverband van de Ger Gem nog steeds groeien
Denk dat jij andere krant lees als rd...??
Ggin +27
Ja dat is geen 700 maar ook geen krimp
Bovendien procentueel is de ggin laaste jaren harder gegroeid dan gg.

Dus je opmerking klopt van geen kante
Plaats reactie