Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Deze bestaat ook al jaren: https://leespreken.nl/
Dat is voor een normaal meelevende GG-er allang bekend natuurlijk. :slurp

De sites die ik noemde niet.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Gisteren ging evangelist Krijgsman voor in Bodegraven. Is zoiets kerkrechtelijk eigenlijk wel mogelijk?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28742
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Waarom niet? Hij mag toch een stichtelijk woord spreken? Of is dat een tijdelijk fenomeen, of alleen beperkt tot een evangelisatiepost?

Hij heeft wel eens in een interview laten vallen dat hij best wat meer wilde doen na zijn pensioen, dus misschien dacht de kerkenraad: dat is dan mooi geregeld.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2884
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

Hij verzorgt ook regelmatig meditaties op de Reformatorische Omroep.
Ik zou er een groot voorstander van zijn dat evangelisten die met pensioen zijn zondags in de gemeenten een stichtelijk woord spreken, studenten doen dat ook en die zijn ook nooit officieel daarvoor bevestigd ofzo.
DDD
Berichten: 28742
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik zie ook het probleem niet, maar misschien vallen evangelisten officieel onder de oefenaars. Die zijn helaas afgeschaft.
GGotK
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

GerefGemeente-lid schreef:Gisteren ging evangelist Krijgsman voor in Bodegraven. Is zoiets kerkrechtelijk eigenlijk wel mogelijk?
Dat zal vast wel, anders zou evangelist Krijgsman en de gemeente Bodegraven dat uiteraard niet doen. Bovendien was het niet de eerste keer.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Kerkrechtelijk is dat zeker mogelijk, namelijk op basis van artikel 8 van de DKO. Er ligt dan wel een classisbesluit aan ten grondslag.
GGotK
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

Weet iemand of er een soort van verslag van de begrafenis van ds Nekwek in het RD heeft gestaan? Of was dit praktisch niet mogelijk, zelfs niet indirect via de GJRP?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

GGotK schreef:Weet iemand of er een soort van verslag van de begrafenis van ds Nekwek in het RD heeft gestaan? Of was dit praktisch niet mogelijk, zelfs niet indirect via de GJRP?
Niet van de begrafenis; er is wel een soort levensbeschrijving gepubliceerd toen hij net overleden was.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
GGotK schreef:Weet iemand of er een soort van verslag van de begrafenis van ds Nekwek in het RD heeft gestaan? Of was dit praktisch niet mogelijk, zelfs niet indirect via de GJRP?
Niet van de begrafenis; er is wel een soort levensbeschrijving gepubliceerd toen hij net overleden was.
In de laatste Paulus, die ik gisteren ontving, wordt het nog niet genoemd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28742
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Wel jammer dat de website van ds. Meeuwse niet eindigt op .nl. Ik snap wel dat ook uitgevers commercieel zijn, maar een website van een predikant met de extensie .com doet toch wel een beetje pijn aan mijn ogen.

Ik hoop dat het ooit nog eens .nl wordt.

Of wellicht kan iemand de stichting die domeinnamen beheert, nog eens zover krijgen dat er een .refo extensie komt. Wat zou het een gekibbel geven om te bepalen wie daar wel en niet voor in aanmerking komen. :)
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door newton »

DDD schreef:Wel jammer dat de website van ds. Meeuwse niet eindigt op .nl. Ik snap wel dat ook uitgevers commercieel zijn, maar een website van een predikant met de extensie .com doet toch wel een beetje pijn aan mijn ogen.

Ik hoop dat het ooit nog eens .nl wordt.

Of wellicht kan iemand de stichting die domeinnamen beheert, nog eens zover krijgen dat er een .refo extensie komt. Wat zou het een gekibbel geven om te bepalen wie daar wel en niet voor in aanmerking komen. :)
Voor initieel USD 185.000,- kun je je eigen tld (Top Level Domain) registreren. De hermandad gooit ook al jarenlang veel geld weg voor .politie zonder het verder te gebruiken. Misschien dat de Stichting Reformatorische Publicatie wel brood ziet in een .refo tld.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Wel jammer dat de website van ds. Meeuwse niet eindigt op .nl. Ik snap wel dat ook uitgevers commercieel zijn, maar een website van een predikant met de extensie .com doet toch wel een beetje pijn aan mijn ogen.

Ik hoop dat het ooit nog eens .nl wordt.

Of wellicht kan iemand de stichting die domeinnamen beheert, nog eens zover krijgen dat er een .refo extensie komt. Wat zou het een gekibbel geven om te bepalen wie daar wel en niet voor in aanmerking komen. :)
Wel jammer dat je de naam van de dominee fout schrijft. :langue
Dat doet toch wel een beetje pijn aan mijn ogen. :humhihi
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28742
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Nou inderdaad. En dat is al de tweede keer vandaag. Excuses!
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Arja »

gallio schreef:
-DIA- schreef:Het is niet door menselijke wetenschap onder woorden te brengen. Het kan alleen bevonden worden door de bevinding, die alleen een levend gemaakt mens kent. Wel is waar dat een onbekeerd mens, die vaak van jongs af aan de getuigenissen van het bevindelijk leven heeft heeft gehoord, dit leven soms kan onderscheiden, .....

... een natuurlijk mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn
Je spreekt hier jezelf dus tegen.

Een natuurlijk mens begrijpt niet de weg die God houdt met een gelovige, laat staan dat een natuurlijk mens inzage krijgt wie wel en wie niet ware gelovigen zijn.
Iemand die niet gered is door het bloed van Christus kan dit niet onderscheiden. Ook niet soms. Want dit onderscheiden is een gave die door God is bekrachtigd door de Heilige Geest en alleen beschikbaar zijn voor degenen die in Christus zijn. Paulus is daar duidelijk over.
Plaats reactie