Al uw emoties over Forum voor Democratie

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23899
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door refo »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:De technologieën zijn eindeloos en de mensheid kan het niet meer bijbenen. Waarom zouden we technologie en mensheid niet combineren (trans-humanisme)? Ik zou eerder denken dat het trans-humanisme in opmars is, dan dat het WEF aan de touwtjes trekt.
Dit is wel de complotscene die achter elke boom een gevaarlijke gek denkt te zitten. Ik zou eens wat andere bronnen raadplegen. Abonneer je gewoon op een tijdschrift voor technologische ontwikkelingen en een christelijk blad voor filosofie.
Je zou ook kunnen stellen dat achter iedere boom de satan en zijn trawanten schuilgaan. Door deze te hernoemen in 'gevaarlijke gek' zijn deze al behoorlijk geholpen.

Als ik discussies tussen voor- en tegenstanders van abortus lees, lijkt het wel of voorstanders letterlijk ergens van bezeten zijn. Als je oppert dat zo'n ongeboren kind ook zijn gevoel en rechten heeft, ontstaat er een ondoordringbare muur en is elk gevoel voor dat kind afwezig.

Doordat FvD het over 'reptielen' heeft, maken we dat belachelijk. In zekere zin hebben ze misschien toch gelijk. D66 wil een wet veranderen, speciaal om FvD te verbieden. Blijkbaar doet FvD iets wat nu wettelijk wel mag. Logisch ook, want partijen worden gekozen om dingen voor hun kiezers te regelen, indien mogelijk. Nadat FvD dan 'verboden' is, is de volgende stap is de SGP verbieden. Voor je het weet zit je in een democratische dictatuur, die voor minderheden geen plaats heeft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17504
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door huisman »

refo schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:De technologieën zijn eindeloos en de mensheid kan het niet meer bijbenen. Waarom zouden we technologie en mensheid niet combineren (trans-humanisme)? Ik zou eerder denken dat het trans-humanisme in opmars is, dan dat het WEF aan de touwtjes trekt.
Dit is wel de complotscene die achter elke boom een gevaarlijke gek denkt te zitten. Ik zou eens wat andere bronnen raadplegen. Abonneer je gewoon op een tijdschrift voor technologische ontwikkelingen en een christelijk blad voor filosofie.
Je zou ook kunnen stellen dat achter iedere boom de satan en zijn trawanten schuilgaan. Door deze te hernoemen in 'gevaarlijke gek' zijn deze al behoorlijk geholpen.

Als ik discussies tussen voor- en tegenstanders van abortus lees, lijkt het wel of voorstanders letterlijk ergens van bezeten zijn. Als je oppert dat zo'n ongeboren kind ook zijn gevoel en rechten heeft, ontstaat er een ondoordringbare muur en is elk gevoel voor dat kind afwezig.

Doordat FvD het over 'reptielen' heeft, maken we dat belachelijk. In zekere zin hebben ze misschien toch gelijk. D66 wil een wet veranderen, speciaal om FvD te verbieden. Blijkbaar doet FvD iets wat nu wettelijk wel mag. Logisch ook, want partijen worden gekozen om dingen voor hun kiezers te regelen, indien mogelijk. Nadat FvD dan 'verboden' is, is de volgende stap is de SGP verbieden. Voor je het weet zit je in een democratische dictatuur, die voor minderheden geen plaats heeft.
Bedankt voor de nuance in deze discussie. FvD en haar ideeën staan mijlenver bij mij vandaan maar als D66 over het verbieden van een politieke partij begint wordt het pas echt gevaarlijk.
Het Bijbels spreken over gender, abortus enz. is D66 zeer onwelgevallig en ze vinden dat deze uitingen gegrond op de Bijbel strafbaar zouden moeten zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9290
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Bedankt voor de nuance in deze discussie. FvD en haar ideeën staan mijlenver bij mij vandaan maar als D66 over het verbieden van een politieke partij begint wordt het pas echt gevaarlijk.
Het Bijbels spreken over gender, abortus enz. is D66 zeer onwelgevallig en ze vinden dat deze uitingen gegrond op de Bijbel strafbaar zouden moeten zijn.
Hier ben ik het wel mee eens. Partijen om standpunten of principes verbieden gaat te ver. Al vind ik wel dat er wettelijke grenzen kunnen zijn aan wat door een parlementarier gezegd mag worden en hoe hij handelt. Ook binnen het parlement moeten oproepen die aanzetten tot geweld niet kunnen (en ik denk dat dat ook niet kan nu). FvD zit er nu wel heel erg mee te flirten, maar ze weten ook hoever ze kunnen gaan. Daarom zie ik ze zeker als heel gevaarlijk, maar verbieden is in zichzelf een slecht idee en mogelijk nog gevaarlijker.

D66 die van bepaalde nog steeds omstreden rechten mensenrechten wil maken, is m.i. ook puur antidemocratisch bezig. Door dat soort dingen te doen verbied je in praktijk ook standpunten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Bijnaam »

Zou de D66 door hebben dat zij zelf een grond vormen waardoor de FvD levensvatbaar is?
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6237
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat zou kunnen dat niet iedereen het daarmee eens is.
Sommige dominees in de WOII waren ook tegen verzet etc. Die veroordeelde ook D-Day en dat soort ondernemingen. Ja sorry, ik ben het daar niet mee eens.

Orban is gewoon democratisch gekozen, er moet niet zo veel gezeurd worden over hem en zijn land.
Ik heb een vraag over je D-Day opmerking. Wie, wat, waar en wanneer? Dat zou ik erg interessant vinden om te weten.

Over Orban. Iemand kan democratisch gekozen zijn, maar de democratisch grondrechten niet respecteren. Dus dat zegt niet zoveel. Het gaat erom hoe de machthebbende meerderheid met de rechten van de minderheid omgaan.
Ik geloof dat ds. Kersten zich niet wilde verzetten tegen de Duitse overheersing.
Je hebt een boek over de houding van sommige tijdens de oorlog.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12166
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Ik geloof dat ds. Kersten zich niet wilde verzetten tegen de Duitse overheersing.
Je hebt een boek over de houding van sommige tijdens de oorlog.
Maar dat is wat anders dan een veroordeling van een mogelijke bevrijding.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6237
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Bijnaam schreef:Zou de D66 door hebben dat zij zelf een grond vormen waardoor de FvD levensvatbaar is?
Mwah, dat vind ik echt te kort door de bocht. FVD is van origine een partij met nationalistische beginselen die vooral conservatief gedachtegoed uiten. Ze willen het Nederland van vroeger terug, vinden de verhalen van de zeehelden prachtig etc. Maar verder zijn ze zo liberaal als het maar kan.

Helaas heeft de coronacrisis ervoor gezorgd dat de conservatief-liberale beginselen ondergesneeuwd zijn en vervangen door complotverhalen. Dat heeft gezorgd voor uitstroom, maar ook weer voor instroom. Er zullen nog steeds leden zijn die FVD supporten en dat blijven doen. Ik vraag me af als de coronacrisis volledig voorbij is, en de oorlog ook, wat voor stokpaardjes er dan tevoorschijn komen?

Terugkomend op jouw berenedering: FVD is in beginsel een conservatief-liberale partij, zo hebben ze zich vanaf het begin geprofileerd. Ik denk niet dat het gedachtegoed van D66 daar invloed op heeft, hoewel ze natuurlijk in gedachtegoed lijnrecht tegenover elkaar staan. Je ziet nu ook hoe weinig zetels ze hebben in de peilingen. Iedereen distantieert zich van de rare verhalen van Baudet en co. Wat mij betreft trappen ze Baudet eruit, en voegen ze zich weer bij Van Haga en JA21 en kan je gewoon weer door met politiek bedrijven.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 17 nov 2022, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6237
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik geloof dat ds. Kersten zich niet wilde verzetten tegen de Duitse overheersing.
Je hebt een boek over de houding van sommige tijdens de oorlog.
Maar dat is wat anders dan een veroordeling van een mogelijke bevrijding.
Dat hoeft inderdaad niet hetzelfde te zijn, ik moet er even dan goed in duiken of dit letterlijk, dan wel indirect, de opvatting was, een erg interessante vraag overigens. In ieder geval is mijn punt dat inderdaad sommige gereformeerde zo antirevolutionair waren dat ze zich totaal onderworpen aan het Duitse regime. Ze zagen het ook als straf van God.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3664
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orban is gewoon democratisch gekozen, er moet niet zo veel gezeurd worden over hem en zijn land.
Orban doet systematisch en gericht de rechtsstaat en democratie geweld aan in Hongarije.
Ik accepteer toch ook dat Kaag in het kabinet zit?
Dat is wat anders. Kaag ondermijnt niet de rechtsstaat en de democratie.
Nee, maar ze krijgt wel op kosten van de belastingbetaler een 'documentaire' (lees een lang reclamespotje) waarbij Kaag het thema mag kiezen en zelfs het ministerie van buitenlandse zaken zich er uitvoerig mee bemoeit.

https://nos.nl/artikel/2387285-d66-en-m ... cumentaire
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik geloof dat ds. Kersten zich niet wilde verzetten tegen de Duitse overheersing.
Je hebt een boek over de houding van sommige tijdens de oorlog.
Maar dat is wat anders dan een veroordeling van een mogelijke bevrijding.
Dat hoeft inderdaad niet hetzelfde te zijn, ik moet er even dan goed in duiken of dit letterlijk, dan wel indirect, de opvatting was, een erg interessante vraag overigens. In ieder geval is mijn punt dat inderdaad sommige gereformeerde zo antirevolutionair waren dat ze zich totaal onderworpen aan het Duitse regime. Ze zagen het ook als straf van God.
Die laatste gedachte vind ik nog niet zo gek, ik zie hem wel los van een mogelijk antirevolutionair zijn van sommige gereformeerden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door elbert »

parsifal schreef:Deels mee eens. Al had eerder constructief beleid hier wel een goed idee geweest. Landen die in het verleden al behoorlijk in groene energie investeerden plukken daar nu de vruchten van. Zweden kon wat meer energie naar Duitsland exporteren. Noorwegen heeft natuurlijk extreme natuurlijke rijkdom nu, maar het is ook wel heel prettig voor ze dat ze voor eigen energie voornamelijk groen kunnen leven.

Van de wind kunnen leven wat betreft energie is prettig.
Van de wind kunnen leven wat betreft energie zou prettig zijn als dat mogelijk was, maar dat is niet zo. Zowel Zweden als Noorwegen leven niet van de wind, maar van waterkracht (beide landen hebben daar het landschap voor) en kernenergie. Dat zijn beide CO2 arme energiebronnen. Dat is de enige reden waarom beide landen de laagste CO2 uitstoot hebben bij het opwekken van elektriciteit. Landen die inzetten op windenergie (zoals Denemarken en Nederland) komen daar niet bij in de buurt, omdat er altijd perioden zijn waarop het niet waait en je dan een 100% capaciteit moet hebben om het zonder wind te kunnen doen. In ons geval betekent dat dat we dan gas- en kolencentrales vol moeten laten draaien, ofwel in ons land, danwel in het buitenland (import). Het probleem met windenergie en zonneenergie is dat die niet op aanvraag beschikbaar zijn, maar tegelijkertijd worden die energiebronnen wel door de milieubeweging en een aantal politieke partijen als de enige oplossing gezien. Dat is ideologische verblinding op het vlak van techniek waar ik me al jaren over verbaas. Pas nu wordt men een beetje wakker op dit vlak (met name door de oorlog in Oekraine, nu we gebrek aan energie krijgen) en ziet ook het kabinet de noodzaak voor het bouwen van bijv. kerncentrales, maar dat had al minstens 10 jaar eerder gemoeten.

Wat had dit ook alweer met FvD te maken? Hoewel deze partij op dit moment totaal ontspoord is (met bizarre complottheorieen en extreem-rechts gedachtengoed), geef ik ze wel credits voor hun aanvankelijke kritiekpunten op het Nederlandse klimaatbeleid: dat was terecht. Baudet werd uitgelachen toen hij het over tientallen/honderden miljarden voor klimaatbeleid had tegen onmeetbaar klein klimaatresultaat (0,000003 graden), maar op dit punt had hij wel gelijk. Klimaatbeleid is ontzettend duur en levert geen direct meetbare resultaten op. Daar moeten we eerlijk over zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9337
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: Nee, maar ze krijgt wel op kosten van de belastingbetaler een 'documentaire' (lees een lang reclamespotje) waarbij Kaag het thema mag kiezen en zelfs het ministerie van buitenlandse zaken zich er uitvoerig mee bemoeit.

https://nos.nl/artikel/2387285-d66-en-m ... cumentaire
Dat is inderdaad niet kies, maar staat in geen verhouding met het optreden van Orban.
Ambtenaar
Berichten: 9337
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Mwah, dat vind ik echt te kort door de bocht. FVD is van origine een partij met nationalistische beginselen die vooral conservatief gedachtegoed uiten. Ze willen het Nederland van vroeger terug, vinden de verhalen van de zeehelden prachtig etc. Maar verder zijn ze zo liberaal als het maar kan.
Hoor jij wat deze mensen allemaal zeggen? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat ze een liberaal Nederland nastreven?
ZWP
Berichten: 1683
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door ZWP »

elbert schreef: Wat had dit ook alweer met FvD te maken? Hoewel deze partij op dit moment totaal ontspoord is (met bizarre complottheorieen en extreem-rechts gedachtengoed), geef ik ze wel credits voor hun aanvankelijke kritiekpunten op het Nederlandse klimaatbeleid: dat was terecht. Baudet werd uitgelachen toen hij het over tientallen/honderden miljarden voor klimaatbeleid had tegen onmeetbaar klein klimaatresultaat (0,000003 graden), maar op dit punt had hij wel gelijk. Klimaatbeleid is ontzettend duur en levert geen direct meetbare resultaten op. Daar moeten we eerlijk over zijn.
Mijn belastingaangifte is voor mij ook ontzettend duur en zet voor geheel Nederland ook geen zoden aan de dijk (+- 0,00001%). Ik denk dat ik het maar achterwege laat volgend jaar. ;)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Mwah, dat vind ik echt te kort door de bocht. FVD is van origine een partij met nationalistische beginselen die vooral conservatief gedachtegoed uiten. Ze willen het Nederland van vroeger terug, vinden de verhalen van de zeehelden prachtig etc. Maar verder zijn ze zo liberaal als het maar kan.
Hoor jij wat deze mensen allemaal zeggen? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat ze een liberaal Nederland nastreven?
Eens, wat in eerste instantie begon als een beweging met wat prikkelende opvattingen en uitlatingen is inmiddels geworden tot een losgeslagen groep.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie