Kachel aan!

Bij welke temperatuur doe ik de kachel aan?

- Helemaal niet
7
11%
- Vanaf 14 graden Celsius
2
3%
- Vanaf 15 graden Celsius
2
3%
- Vanaf 16 graden Celsius
2
3%
- Vanaf 17 graden Celsius
10
16%
- Vanaf 18 graden Celsius
15
25%
- Vanaf 19 graden Celsius
15
25%
- Vanaf 20 graden Celsius
6
10%
- Vanaf 21 graden Celsius
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 61

DDD
Berichten: 28834
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kachel aan!

Bericht door DDD »

Is dat de overheid, of de Autoriteit consument en markt?

Los daarvan: ik begrijp het beleid ook niet helemaal. Het plaatsen van zonnepanelen op huizen wordt minder aangemoedigd en ondertussen komen er wel zonneparken. Ik begrijp daar de logica ook niet van.

Los daarvan: de ontwikkelingen gaan snel. Misschien gaan ze voor nu een beetje te snel, maar zodra er goede opslagmogelijkheden zijn voor elektrische energie en er voor iedere elektrische auto een laadpaal is en laden op afstand kan worden bediend, kan het best snel gaan.
TSD
Berichten: 2127
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kachel aan!

Bericht door TSD »

DDD schreef: 25 apr 2024, 21:59 Is dat de overheid, of de Autoriteit consument en markt?

Los daarvan: ik begrijp het beleid ook niet helemaal. Het plaatsen van zonnepanelen op huizen wordt minder aangemoedigd en ondertussen komen er wel zonneparken. Ik begrijp daar de logica ook niet van.

Los daarvan: de ontwikkelingen gaan snel. Misschien gaan ze voor nu een beetje te snel, maar zodra er goede opslagmogelijkheden zijn voor elektrische energie en er voor iedere elektrische auto een laadpaal is en laden op afstand kan worden bediend, kan het best snel gaan.
Wat bedoel je met je 1e vraag?

De maatregelen in genoemd artikel komen, volgens dit bericht, van demissionair minister Jetten van Klimaat, netbeheerders Stedin en Tennet en de provincie.

Je kan niet burgers eerst vragen iets te doen en dat stimuleren voordat er een oplossing is voor de onderliggende problemen. En alleen goede opslagmogelijkheden gaan de huidige problemen helaas niet oplossen. Al is het wel belangrijk natuurlijk en kan het zeker een substantiële bijdrage leveren om de druk op het energienet te verminderen.
DDD
Berichten: 28834
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kachel aan!

Bericht door DDD »

Het is niet altijd duidelijk hoe snel burgers in beweging komen. De oorlog in Oekraïne was niet in de plannen meegenomen.

Ik vind trouwens ook dat er veel voorzichtiger gepland had moeten worden, met meer overcapaciteit, maar dat staat haaks op de privatiseringsgedachte van de VVD van de laatste jaren.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kachel aan!

Bericht door Delftenaar »

In ieder geval zou de aanleg van een kerncentrale op de Maasvlakte en in de Eemshaven helpen om het energienet stabiel te houden.
Ambtenaar
Berichten: 9271
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kachel aan!

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef: 29 apr 2024, 15:42 In ieder geval zou de aanleg van een kerncentrale op de Maasvlakte en in de Eemshaven helpen om het energienet stabiel te houden.
Nee, dat doet snel regelbaar vermogen. En een kerncentrale is juist allesbehalve snel regelbaar.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kachel aan!

Bericht door Delftenaar »

Die stabiliteit is nodig wegens het grillige karakter van wind- en zonne-energie.
DDD
Berichten: 28834
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kachel aan!

Bericht door DDD »

Dat begrijp ik niet. Als het verbruik constant is maar de productie van de ene bron is grillig, dan moet er toch juist een andere snel schakelbare productie tegenover staan?
Bertiel
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kachel aan!

Bericht door Bertiel »

Is er ook in de vorm van gascentrales. Netwerk wordt met name overbelast door de teruglevering zeggen ze
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28834
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kachel aan!

Bericht door DDD »

Ja, dat begrijp ik. Ik reageerde op Delftenaar.

Zolang ik nog zie dat er hele velden vol met zonnepanele worden volgelegd, vind ik de consternatie over het terugleveren door particulieren tamelijk moeilijk te begrijpen.
Plaats reactie