Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht dat er een stuk minder jeugdzorg nodig zou zijn als ouders meer tijd met hun kinderen door zou brengen?
Je suggereert iets, zonder enkele onderbouwing. Dat is altijd makkelijk.
Ach, is het jou niet opgevallen dat er sinds dat beide ouders veel meer werken er meer beroep op de jeugdzorg wordt gedaan?
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 1 probleem onlosmakelijk verbonden aan de manier waarop de overheid ziektekosten wil compenseren
Toeslagen krijg je voor meer dan enkel de ziektekosten. En inderdaad, het was een politieke wens om dit zo te regelen.
2 Wordt ook op overheidsniveau geregeld
Klopt, maar nu is de ruimtelijke ordening vooral een taak van de lagere overheden. En dan krijg je dus verrommeling van de ruimte omdat er geen landelijk kader meer is.
3 Zonder vergunning kan je niets bouwen. Wie regelt de vergunningen? De overheid.
De gemeente heeft primair die bevoegdheid.
En de crisis is het geval van teveel geld drukken. En geld drukken mag alleen de overheid.
Dat doet de centrale bank.
Je post is kortom, niet heel sterk.
Als je niet verder komt dan te spreken over de overheid, dan kom je niet veel verder dan wat ongenuanceerde opmerkingen. De overheid bestaat niet. Er zijn verschillende bestuurslagen en organisaties die elk hun eigen mandaat en bevoegdheden hebben. Primair is het aan de politieke organen om besluiten te nemen wat er gebeurt en hoe het gebeurt.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht dat er een stuk minder jeugdzorg nodig zou zijn als ouders meer tijd met hun kinderen door zou brengen?
Je suggereert iets, zonder enkele onderbouwing. Dat is altijd makkelijk.
Ach, is het jou niet opgevallen dat er sinds dat beide ouders veel meer werken er meer beroep op de jeugdzorg wordt gedaan?
Denk eerlijk gezegd dat dat niet met werkende ouders samenhangt, maar meer met andere factoren. Daarnaast is een 'thuisblijvende' moeder meer een luxe van de afgelopen eeuw geweest. Daarvoor waren de vrouwen aan het werk. Mijn eigen oma's werkten trouwens ook gewoon op de boerderij en/of werkhuizen.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Ach, is het jou niet opgevallen dat er sinds dat beide ouders veel meer werken er meer beroep op de jeugdzorg wordt gedaan?
Is er een causaal verband? Dat is namelijk wel wat jij veronderstelt.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Simon0612 »

Ambtenaar schreef:
Simon0612 schreef: Dan snijden ze wat in de klimaat en cultuur potjes. En er zijn nog veel meer onzinnige dingen waar de overheid geld aan besteed.
Simplisme ten top.
En in ambtenaren, kleinere overheid is ook een welkome oplossing. Ik vind het simpel om 35 miljard tegen het klimaat aan te gooien. Dat is maakbaarheidspolitiek. Voordat men de doelstellingen heeft bereikt zal er nog minstens het dubbele naar toe gaan. En in de zorg, defensie en pensioenen maar snijden. Wat mij betreft eerst kritisch kijken naar klimaat gekte, cultuur en onzinnig grote overheid..
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door DDD »

Van enige klimaatgekte merk ik niets. Hooguit bij jou, als ik het zo lees.

De verhoging van de gasprijzen door de oorlog in Europa is qua klimaat een geluk bij een ongeluk.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:Van enige klimaatgekte merk ik niets. Hooguit bij jou, als ik het zo lees.

De verhoging van de gasprijzen door de oorlog in Europa is qua klimaat een geluk bij een ongeluk.
Ik reageerde op een draadje dat zorg en pensioen onbetaalbaar worden. En gaf daarbij aan dat snijden op het ministerie van Klimaat wat mij betreft snel gebeurd. Ik merk niet veel van stijgende gasprijzen, heb er geen last van. Jij wil beweren dat er niet een klimaat hysterie in Nederland gaande is? Laatste tijd het nieuws vermeden?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door DDD »

Nee. Schiphol staat nog vol. Er is mijns inziens eerder te weinig aandacht voor het klimaat dan teveel.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Amstelodamense »

HersteldHervormd schreef:Het is super ongezond zo’n hoog vochtgehalte in je huis.
Dank voor alle tips.

Welke luchtvochtigheid heb je zelf in huis?
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Amstelodamense »

Meten jullie zelf het luchtvochtigheidspercentage?
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Bertiel »

staat op de temperatuur meter die ik heb staan.

Ik heb vochtvreters besteld.
Het was in huis 19.7 vanochtend, dan ga ik geen CV aanzetten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Bourdon16 »

Amstelodamense schreef:Meten jullie zelf het luchtvochtigheidspercentage?
Nou wij hebben hier nog een metertje liggen vanuit de bouw. Normaal gesproken is het dacht ik iets van 55%. Net even gekeken en nu is het 71% op de eerste verdieping.
Heel de dag de ramen opgehad, misschien komt het daardoor. We hebben verder geen last van vocht.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door huisman »

DDD schreef:Nee. Schiphol staat nog vol. Er is mijns inziens eerder te weinig aandacht voor het klimaat dan teveel.
Hé, hé, niet altijd Schiphol bashen. Schiphol is één en al duurzaamheid. Let maar op ze krijgen een flink zak geld uit het klimaatfonds. Wij gaan voor de duurzaamheidsprijs 2023. :super

https://www.schiphol.nl/nl/schiphol-gro ... -toekomst/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Eloesje »

Amstelodamense schreef:Meten jullie zelf het luchtvochtigheidspercentage?
Ja wij hebben zo'n thermometer met luchtvochtigheidsmeting in de woonkamer staan. Als die te hoog wordt, tussen 60-70 zet ik de luchtontvochtiger even in de woonkamer aan. Kost wat energie maar ik gebruik hem regelmatig als ik een was te drogen hang in de waskamer. Is goedkoper (en in mijn beleving beter voor je kleding) tov een droger. En inderdaad, bij ons is het ook zo'n 19/20 graden dus nog geen kachel aan. Sinds we hr++ glas hebben in de hele achterpui ook bijna geen vocht binnen.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht dat er een stuk minder jeugdzorg nodig zou zijn als ouders meer tijd met hun kinderen door zou brengen?
Je suggereert iets, zonder enkele onderbouwing. Dat is altijd makkelijk.
Ach, is het jou niet opgevallen dat er sinds dat beide ouders veel meer werken er meer beroep op de jeugdzorg wordt gedaan?
Eerlijk gezegd heb ik meer het idee dat het komt door het hoge aantal echtscheidingen, samengestelde gezinnen en een slechte opvoeding. Niet dat ouders perse werken, maar ze zijn vaak onbereikbaar voor de kinderen, druk met van alles en nog wat, behalve opvoeden. Maar dat is mijn gevoel en daar mag je je niet door laten leiden...
Plaats reactie