Koren/Zingen

Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Raike »

Denk ik niet, pingpongbal.
Jij bent zeker een jubilant? Daar ken ik niemand van. Maar 't is wel grappig.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ja dat klopt, ik ben een Jubilaat (zo noemen wij dat). Ik ken er van Da Capo wel een paar. Ik zit al jaren op dat koor, jij ook?
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Da Capo, Jubilate. Wat zijn dat voor koren? Wat is het niveau van de stukken? Ik ga straks denk ik ook wel op een Gouds o.i.d. koor, waar repeteren deze koren (voorzover ik ze op 1 hoop mag gooien)?

Pingpongbal: Ik zing bas. Als de bas een vers niets te doen heeft zing ik de tenor mee. Trouwens ik zong ook een 'bariton'solo. Laten we het er dan maar op houden dat ik een basbariton ben...;);)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Da Capo en Jubilate zijn twee jngerenkoren, alletwee sinds kort onder leiding van Patrick van der Linden.
Het nivo van de stukken????? Heb ik geen verstand van dus kan ik niet beoordelen. De repetities van Da Capo zijn volgens mij in altijd in de Driestar???
Oja, als je het nivo wil weten kan je natuurlijk ook even de CD's beluisteren. Allebei de koren hebben al een aantal keer aan een CD meegewerkt.
Lise

Bericht door Lise »

[quote]Origineel geplaatst door Zoeker
Ik ga straks denk ik ook wel op een Gouds o.i.d. koor, waar repeteren deze koren (voorzover ik ze op 1 hoop mag gooien)?


Ga je naar de Pabo??? Dan is er natuurlijk ook altijd nog het schoolkoor. Dat is verplicht :) Maar het is best wel leuk. 11 Juni is er weer een uitvoering.
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Hoi Lise,

Ja zsekers wel ga ik naar de pabo! Als ze me daar willen hebben tenminste...
Voor de veiligheid ga ik er waarschijnlijk ook nog een andere studie bijdoen, dan zit ik niet gelijk ontheemd. Je... weet maar nooit... :D:D:D

He, een kooruitvoering van de pabo, dat vind ik mega interessant. Vertel er eens iets meer over? Hoe laat e.d. Zit je zelf op dat koor ofzo? :cool:
Wie weet kom ik ook. Lijkt me heel tof hoor!! Misschien is het dan wel de 1e en laatste keer dat ik er als [c]luisteraar[/c] zit... :thu
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Lise
Origineel geplaatst door Zoeker
Ik ga straks denk ik ook wel op een Gouds o.i.d. koor, waar repeteren deze koren (voorzover ik ze op 1 hoop mag gooien)?

Ga je naar de Pabo??? Dan is er natuurlijk ook altijd nog het schoolkoor. Dat is verplicht :) Maar het is best wel leuk. 11 Juni is er weer een uitvoering.
\
He, Lache... wie heb je voor koorzang? Wij hadden in onze jonge jaren Kramp :) Leuk manneke, tikkeltje chaotisch, maar och.. Hij zei een keer tegen ons: begin maar bij maat 2,3,4 ofzo....
Heb je wat aan he. Maar t was wel oergezellig.
Calvo

Bericht door Calvo »

Leuk, over twee jaar ga ik ook naar de Pabo. Is daar echt een leuk koor?? Wat zingen ze?? Please tell me something erover!!

Calvo
Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Raike »

Da Capo repeteert in het pabogebouw van ongeveer januari tot juni op woensdagavond. Het niveau van de stukken is volgens mij best redelijk, maar ik heb er niet veel verstand van en het ligt er natuurlijk aan wat jouw niveau is!

Dit seizoen zingen we bijvoorbeeld psalmbewerkingen van Koos Bons, Goudimel, Gerrit Koele, een stuk van Händel en een paar Engelse hymns. Vorig jaar zongen we wat meer klassiek, zoals 'Verleih uns Frieden' van Mendelssohn, twee stukken van John Rutter en het gebed van Fauré.
Lise

Bericht door Lise »

Wij hebben ook Kramp!!! Voor het tweede jaar dus zijn er al wat aan gewend :%

We zingen altijd een klassiek stuk, nu een stuk van Mendelson volgens mij, en gewoon een paar liedjes in het engels of duits. Het is meestal wel leuk. De eerste 2 jaar is het verplicht dus iedereen krijgt het!

11 juni begint het om half 8 en het is in de St. Jan in Gouda. Er is ook een orkest bij.
Tja, Zoeker of ze je toelaten is altijd een verassing :,

Raike, misschien zie 'k je straks nog wel. Want ik ben nog op school.
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Hoi Lise,

Even een vraagje! Ik zou heel graag komen luisteren 11 juni 's avonds, met enkele vrienden. Kan dat zomaar of moet ik daarvoor kaartjes reserveren o.i.d.??

Groetjes,

Zoeker
Lise

Bericht door Lise »

Leuk zeg. Je hoeft niets te doen, want de toegang is gratis!!!!
Vooral het koor van P2 is erg leuk :D dus het zal wel een leuke avond worden!!
bloob

Bericht door bloob »

Heeft P2 geen stage deze week toevallig?
anne

Bericht door anne »

Als ik het goed heb, dan hebben P1 en P2 stage.
Lise

Bericht door Lise »

Ja, het is voor allebei de laatste week.
Gelukkig hebben wij (P2) nu bij de kleuters, dus een leuke afsluiting.
Plaats reactie