Kleine ergernissen

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Als het om voorspelbaar gaat, denk ik niet dat dat meteen aan het thema ligt.
De geboorte van de Heere Jezus was eenmalig, maar daarna kan er nog weken gepreekt worden over de bezoeken van de herders of van de Wijzen, of over de besnijdenis van Jezus, of over de voorstelling in de tempel.

Na Pasen zijn er een aantal weken in het kerkelijk jaar waarin het met name gaat over de verschijningen, of over 1 Korinthe 15 (daar zou je denk ik ook een jaar over kunnen preken) of ook preken uit Openbaring, bijv. de vrouw en de draak.

Na Pinksteren, tot aan Advent, is er alle ruimte om over andere stof te preken.

En als je wat anders wil in deze tijd, heb ik nog een tip voor je: prekenweb.nl
-
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Geytenbeekje schreef: 29 apr 2023, 15:28
TSD schreef: 29 apr 2023, 15:05
Geytenbeekje schreef: 29 apr 2023, 14:59 Dat 3 weken na dato nog steeds paaspreken worden gehouden.
Handelingen 1:3 ‭Aan welke Hij ook, nadat Hij geleden had, Zichzelven levend vertoond heeft, met vele gewisse kentekenen, veertig dagen lang, zijnde van hen gezien, en sprekende van de dingen, die het Koninkrijk Gods aangaan.‭

40 dagen lang vertoonde Hij zich als de Levende, Opgestane Levensvorst en zou er nu dan geen 3 weken over gepreekt mogen worden?
T zijn vaak van die voorspelbare preken. Heel anders dan een preek uit richteren of 1 samuel of openbaringen bijv. Daarnaast kan ik mij niet heugen dat er 3 weken na kerst nog gepreekt wordt over de geboorte.
Ik vind dat dus na Pasen heel anders. Tussen Kerst en de Lijdensweken liggen in het kerkelijke jaar een paar weken, maar dat beslaat een periode van 33 jaar.

Tussen Pasen en Hemelvaart is het Kerkelijke jaar even lang als destijds de werkelijkheid, 40 dagen.

Daarnaast is het herdenken van de opstanding toch wel het hoogtepunt van het kerkelijke jaar, naar mijn bescheiden mening.

Als preken heel voorspelbaar zijn, ligt dat misschien wel aan wat anders? ;)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Trouwens, leuk dat je er weer eens bent, TSD!
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Wat doe je fout als de hogedrukspuit een heel klein zwabberstraaltje geeft? Kraan staat volledig open, er zit geen knik in de tuinslang, slang zit goed aangesloten op de hogedrukdinges en verder weet ik het niet. Er loopt uit het apparaat wel elders water. Ik ben nu wel compleet nat, doch de groene schutting en de groene tegels zijn droog. Mijn immer starende buren hebben een leuke ochtend gehad, denk ik.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Wellicht zit de fout in het apparaat, en niet bij jou. Dat er water van elders wegvliet, lijkt me daarvoor een aanwijzing.
Laatst gewijzigd door DDD op 03 mei 2023, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Zita schreef: 03 mei 2023, 11:52 Wat doe je fout als de hogedrukspuit een heel klein zwabberstraaltje geeft? Kraan staat volledig open, er zit geen knik in de tuinslang, slang zit goed aangesloten op de hogedrukdinges en verder weet ik het niet. Er loopt uit het apparaat wel elders water. Ik ben nu wel compleet nat, doch de groene schutting en de groene tegels zijn droog. Mijn immer starende buren hebben een leuke ochtend gehad, denk ik.
Dat probleem had ik ooit ook. Toen zat de verkeerde spuit op de hogedrukmotor aangesloten. Je zou eens een andere kunnen kiezen, mocht je daar meerdere van beschikbaar hebben.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mister »

Zita schreef: 03 mei 2023, 11:52 Wat doe je fout als de hogedrukspuit een heel klein zwabberstraaltje geeft? Kraan staat volledig open, er zit geen knik in de tuinslang, slang zit goed aangesloten op de hogedrukdinges en verder weet ik het niet. Er loopt uit het apparaat wel elders water. Ik ben nu wel compleet nat, doch de groene schutting en de groene tegels zijn droog. Mijn immer starende buren hebben een leuke ochtend gehad, denk ik.
Klinkt alsof 'ie geen druk opbouwt. De schakelaar staat aan? Stekker in het stopcontact?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 03 mei 2023, 11:53 Wellicht zit de fout in het apparaat, en niet bij jou. Dat er water van elders wegvliedt, lijkt me daarvoor een aanwijzing.
:haha
Het is me onduidelijk waarom je de tale Kanaäns in dit onderwerp wilt invoegen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Nasrani »

Zita schreef: 03 mei 2023, 11:52 Wat doe je fout als de hogedrukspuit een heel klein zwabberstraaltje geeft? Kraan staat volledig open, er zit geen knik in de tuinslang, slang zit goed aangesloten op de hogedrukdinges en verder weet ik het niet. Er loopt uit het apparaat wel elders water. Ik ben nu wel compleet nat, doch de groene schutting en de groene tegels zijn droog. Mijn immer starende buren hebben een leuke ochtend gehad, denk ik.
Lekker laten staan dat ding... zet het in met groene aanslag verwijderaar. Prima dagen nu om het in te zetten, kan de zon het goed inwerken en het middel doet de rest.
Ook nog eens minder kans op schade aan je hout of steen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

Zita schreef: 03 mei 2023, 11:52 Wat doe je fout als de hogedrukspuit een heel klein zwabberstraaltje geeft? Kraan staat volledig open, er zit geen knik in de tuinslang, slang zit goed aangesloten op de hogedrukdinges en verder weet ik het niet. Er loopt uit het apparaat wel elders water. Ik ben nu wel compleet nat, doch de groene schutting en de groene tegels zijn droog. Mijn immer starende buren hebben een leuke ochtend gehad, denk ik.
Als er op een andere plek wel water uit komt dan kan die lek zijn en daardoor geen druk opbouwen. Even kijken of daar een koppeling zit en die zit dan misschien los, dat zou een snelle oplossing zijn. Bouwt het apparaat wel druk op?
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2023, 12:16
DDD schreef: 03 mei 2023, 11:53 Wellicht zit de fout in het apparaat, en niet bij jou. Dat er water van elders wegvliedt, lijkt me daarvoor een aanwijzing.
:haha
Het is me onduidelijk waarom je de tale Kanaäns in dit onderwerp wilt invoegen.
Maar dat behoorde niet onduidelijk te zijn. Zolang de GBS-editie van de SV nog in gebruik is, is het nuttig om die sprake levend te houden. Anders begrijpt straks niemand er meer iets van.

Ik bedenk opeens dat dit wel raakvlakken heeft met het draadje over raar optredende predikanten. :D
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 03 mei 2023, 12:28
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2023, 12:16
DDD schreef: 03 mei 2023, 11:53 Wellicht zit de fout in het apparaat, en niet bij jou. Dat er water van elders wegvliedt, lijkt me daarvoor een aanwijzing.
:haha
Het is me onduidelijk waarom je de tale Kanaäns in dit onderwerp wilt invoegen.
Maar dat behoorde niet onduidelijk te zijn. Zolang de GBS-editie van de SV nog in gebruik is, is het nuttig om die sprake levend te houden. Anders begrijpt straks niemand er meer iets van.

Ik bedenk opeens dat dit wel raakvlakken heeft met het draadje over raar optredende predikanten. :D
Een raar optredende Refoforummer... :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Dat dus.

Hoewel voor mij het gebruik van de tale Kanaäns niet snel onder 'raar doen' valt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 03 mei 2023, 13:50 Dat dus.

Hoewel voor mij het gebruik van de tale Kanaäns niet snel onder 'raar doen' valt.
Dat doet me deugd. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Het moet overigen zonder d gespeld worden.
Plaats reactie