Kleine ergernissen

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:Was een aantal dagen in Duitsland. Overal waar ik daar binnenkwam was het ongelooflijk warm. In Duitsland blijkbaar geen energiecrisis.
Waar was je precies?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Waar was je precies?
Noordrijn-Westfalen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Van die twitterde medechristenen die verontwaardigd ageren tegen de pakketdienst, of de (semi)overheid, of andere openbare voorzieningen, omdat ze niet helemaal 100% naar hun zin geholpen zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:Van die twitterde medechristenen die verontwaardigd ageren tegen de pakketdienst, of de (semi)overheid, of andere openbare voorzieningen, omdat ze niet helemaal 100% naar hun zin geholpen zijn.
Over P+R automaten?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:
Herman schreef:Van die twitterde medechristenen die verontwaardigd ageren tegen de pakketdienst, of de (semi)overheid, of andere openbare voorzieningen, omdat ze niet helemaal 100% naar hun zin geholpen zijn.
Over P+R automaten?
Die, onder andere. :D Er is er ook eentje met Eneco in de slag. :D Eind vorige week iemand die zijn pakketjes laat bezorgen als zij niet thuis is en dan verbaast is dat die dingen dan kwijt raken. :D
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Was een aantal dagen in Duitsland. Overal waar ik daar binnenkwam was het ongelooflijk warm. In Duitsland blijkbaar geen energiecrisis.
Ik heb het idee dat in Nederland ook overal de verwarming weer voluit open is gedraaid. Het zweet breekt mij met regelmaat uit.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:Was een aantal dagen in Duitsland. Overal waar ik daar binnenkwam was het ongelooflijk warm. In Duitsland blijkbaar geen energiecrisis.
Ik heb het idee dat in Nederland ook overal de verwarming weer voluit open is gedraaid. Het zweet breekt mij met regelmaat uit.
Hier op de RUG valt het hard tegen. Extra vestje is wel prettig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

parsifal schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:Was een aantal dagen in Duitsland. Overal waar ik daar binnenkwam was het ongelooflijk warm. In Duitsland blijkbaar geen energiecrisis.
Ik heb het idee dat in Nederland ook overal de verwarming weer voluit open is gedraaid. Het zweet breekt mij met regelmaat uit.
Hier op de RUG valt het hard tegen. Extra vestje is wel prettig.
Paddepoel of academie?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Pas was er een bezorger van de droger bij ons. Hij vroeg zo netjes of hij naar het toilet mocht dat ik het gevoel kreeg dat het bij andere mensen soms ook weleens niet mag. En dat heb ik vaker meegemaakt met mensen die bij ons over de vloer kwamen.
Maar het is toch niet meer dan normaal dat iemand die even bij jou in huis wat doet van je toilet gebruik mag maken?

Ik schaam mij dan haast voor de medeklanten die het niet normaal (b)lijken te vinden dat iemand die werk voor je doet van je toilet gebruik maakt.

De ergernis lag dus niet bij de bezorger, maar bij mijn medeklanten!
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Totdat je een keer iemand op het toilet gehad hebt die géén hygiëneregels heeft
Dan word je toch wat huiverig.
Ik heb weleens gewenst dat ik een Dixie had in de tuin.

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Totdat je een keer iemand op het toilet gehad hebt die géén hygiëneregels heeftAfbeeldingAfbeelding
Dan word je toch wat huiverig.
Ik heb weleens gewenst dat ik een Dixie had in de tuin.

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Op mijn vrijwilligerswerk komen regelmatig mensen vragen of ze naar het toilet mogen. In het begin vonden we dat geen probleem. Totdat we twee keer binnen de eerste maand dat we open waren de ontstoppingsdienst erbij hadden, omdat er van alles door het toilet was gespoeld. Vervolgens vroegen we €0,50. Maar blijkbaar vonden mensen het dan niet meer nodig om in het toilet hun behoefte te doen, en kon het er ook gewoon naast. Als je met allemaal vrijwilligers werkt, kijk je elkaar wel een poosje aan wie dit nu weer mag gaan opruimen.
En nu dus geen toilet meer, behalve voor de vrijwilligers zelf. Het is naar dat het zo moet. Regelmatig vragen keurige mensen of ze even gebruik mogen maken van het toilet, maar we doen het niet meer.
Thuis gebeurt het niet zo vaak. Ik had een vrouwelijke hovenier (samen met wat kerels) aan de gang, maar die zei dat ze het prima de hele dag kon ophouden. Kwestie van training, zei ze. Maar ze kreeg uiteraard wel de sleutel, zodat ze als het nodig was wel naar binnen kon als ik er niet was.
Of ik iedere willekeurige postbode zou binnenlaten, weet ik niet. Maar een bezorger die dingen aansluit enz: tuurlijk. Als hij me een kopje kleiner had willen maken, had hij daar toch al alle gelegenheid voor.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Ik geef ook wél toestemming alleen houd altijd mijn hart vast

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Dit doet me denken aan dochterlief. Ze woont in een oud en wat sjofel studentenhuis met wat andere (in jargon) 'Leidse maagden'. Onlangs waren er 'klusmannen' een aantal weken bezig om het huis minder bouwvallig te maken. Dochter en medestudenten blij!

Er was ook een keerzijde. Volgens dochter zijn de dames-studenten als ouderejaars behoorlijk wat gewend. Toch had 'het manvolk' in de ogen van de dames behoorlijk afwijkende standaarden mbt opruimen van 'persoonlijke zaken' op allerlei vlak. Ook waren er voortdurend in bepaalde ruimtes overvloedig resultaten van geklater en gespetter zichtbaar. Bovendien was er - naast radio 538 - ook voortdurend blootstelling aan allerhande buitensporige geluiden rondom de spijsvertering.
Ze hebben het die weken maar geïncasseerd als horend bij de investering. Een helpende gedachte was, dat dit niet altijd zou duren.

Het resultaat (van de verbouwing) was overigens boven alle verwachting! Vaklui!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Ararat schreef:Dit doet me denken aan dochterlief. Ze woont in een oud en wat sjofel studentenhuis met wat andere (in jargon) 'Leidse maagden'. Onlangs waren er 'klusmannen' een aantal weken bezig om het huis minder bouwvallig te maken. Dochter en medestudenten blij!

Er was ook een keerzijde. Volgens dochter zijn de dames-studenten als ouderejaars behoorlijk wat gewend. Toch had 'het manvolk' in de ogen van de dames behoorlijk afwijkende standaarden mbt opruimen van 'persoonlijke zaken' op allerlei vlak. Ook waren er voortdurend in bepaalde ruimtes overvloedig resultaten van geklater en gespetter zichtbaar. Bovendien was er - naast radio 538 - ook voortdurend blootstelling aan allerhande buitensporige geluiden rondom de spijsvertering.
Ze hebben het die weken maar geïncasseerd als horend bij de investering. Een helpende gedachte was, dat dit niet altijd zou duren.

Het resultaat (van de verbouwing) was overigens boven alle verwachting! Vaklui!
:) Je bent een beeldend verteller.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Eloesje »

Orchidee schreef:Ik geef ook wél toestemming alleen houd altijd mijn hart vast Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Ik ook, soms kun je de tegels vanaf de grond tot een meter hoogte schoon maken :? Ik zeg tegenwoordig, ja hoor dat mag uiteraard, als je hem schoon achter laat :D
Plaats reactie