Kleine ergernissen

Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Onbekende »

Tiberius schreef:Ik denk vanwege de flitspaal-verklikkers.
Ik navigeer met Flitsmeister simpelweg omdat die wél overweg kan met de GPS van m'n smartphone en Google Maps niet. Is Flitsmeister in Duitsland en Frankrijk dan ook verboden? Heb ooit een stukje Duitsland gedaan en daar werkte het prima.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Onbekende schreef:
Tiberius schreef:Ik denk vanwege de flitspaal-verklikkers.
Ik navigeer met Flitsmeister simpelweg omdat die wél overweg kan met de GPS van m'n smartphone en Google Maps niet. Is Flitsmeister in Duitsland en Frankrijk dan ook verboden? Heb ooit een stukje Duitsland gedaan en daar werkte het prima.

https://www.ad.nl/auto/in-deze-vakantie ... ~aa8e4125/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Onbekende schreef:
Tiberius schreef:Ik denk vanwege de flitspaal-verklikkers.
Ik navigeer met Flitsmeister simpelweg omdat die wél overweg kan met de GPS van m'n smartphone en Google Maps niet. Is Flitsmeister in Duitsland en Frankrijk dan ook verboden? Heb ooit een stukje Duitsland gedaan en daar werkte het prima.

https://www.ad.nl/auto/in-deze-vakantie ... ~aa8e4125/
Wat is jouw advies, Huisman: zullen we ons daaraan houden? Of is dat kadaverdiscipline? ;)
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Waarom zou je je niet gewoon aan de maximale snelheid houden? Dan gebruik je de navigatie waar het voor bedoeld is; de weg wijzen.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Zita schreef:Google maps die denkt dat ik aan het WK veldrijden meedoe, in plaats van dat ik kalmpjes op de fiets in een keurig outfitje een bezoekje 30 km verderop wil gaan afleggen. Hij stuurde me over trappen, over verbodentefietsenwandelpaadjes, roept bij ieder kruispunt 'bij het volgende kruispunt linksaf, vervolgens de eerste weg rechts' als hij bedoelt dat ik rechtdoor moet gaan, wil persé dat ik het fietspad aan de linkerkant van de weg neem in plaats van aan de rechterkant van de weg en blijft dan roepen dat ik om moet keren enz. Tel daar nog wat wegafsluitingen bij op. Ik kwam razend van ergernis aan op de plaats van bestemming. (gelukkig was daar appeltaart met slagroom)

Op de terugweg dacht ik met fiets en al lekker de helft van de tocht met de metro te doen. Fiets paste niet in de lift. Hup, met fiets en al op de roltrap. Dat heb ik wel vaker gedaan. Alleen was de roltrap van de vorige keer minder steil, had ik geen zwaar krat voorop en lette ik wellicht wat beter op hoe ik mij precies positioneerde ten opzichte van fiets en bepakking. Samenvatting: fiets stortte achterover en ik daarbij mee, fiets en ik rolden tien treden naar beneden, en onderweg naar beneden (nou ja, de roltrap ging omhoog, dus ik ging per saldo toch wel omhoog) vloog de inhoud van mijn krat mij voorbij. Maar hoera, boven op het perron aangekomen waren fiets en ik alweer overeind gekrabbeld, kon ik fiets even neerzetten en dankzij de roltrap kwamen mijn bezittingen toen kalmpjes achter mij aan bovenaan en hoefde ik ze alleen nog maar even op te rapen.
O afschuwelijk zita! Stond het huilen jou niet nader dan het lachen?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

merel schreef:Waarom zou je je niet gewoon aan de maximale snelheid houden? Dan gebruik je de navigatie waar het voor bedoeld is; de weg wijzen.
Dat is niet de vraag. Ik houd me altijd aan de maximale snelheid; juist dankzij Waze.
Maar Waze waarschuwt wel tegen flitspalen, mobiele controles, enz. Voor mij hoeft dat niet per se, maar ik vind het wel handig dat het ook alternatieve routes aangeeft in geval van files.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Onbekende schreef:
Tiberius schreef:Ik denk vanwege de flitspaal-verklikkers.
Ik navigeer met Flitsmeister simpelweg omdat die wél overweg kan met de GPS van m'n smartphone en Google Maps niet. Is Flitsmeister in Duitsland en Frankrijk dan ook verboden? Heb ooit een stukje Duitsland gedaan en daar werkte het prima.

https://www.ad.nl/auto/in-deze-vakantie ... ~aa8e4125/
Wat is jouw advies, Huisman: zullen we ons daaraan houden? Of is dat kadaverdiscipline? ;)
Dat laat ik volkomen over aan jouw geweten. Misschien een beetje doen aan risk management. Afweging tussen profijt en pakkans. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik merk aan mijn geweten dat ik al een echte CGK'er wordt. :)
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Dat laat ik volkomen over aan jouw geweten. Misschien een beetje doen aan risk management. Afweging tussen profijt en pakkans. :OO3
Die laatste is toch bijna 0? Ik gebruik Flitsmeister altijd. Die geeft ook dingen weer als 'afval op de weg/stilstaand voertuig' etc. Voor de navigatie altijd de ingebouwde.
Na 19.00 durf ik toch wel wat harder te rijden dan maximaal.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2951
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Je houdt je gemak maar.

Of neem twee weekjes fotumvakantie.
Fotum?
Sorry dat ik jouw bericht hiervoor gebruik, GerefGemeente-lid, want je doet het niet als enige, maar dat steeds herhalen van typfoutjes...ik word er kriegelig van. Spel- en grammaticale fouten vind ik - een enkele keer- misschien nog iets anders, daar kunnen we van leren, al nadert dat ook al snel mijn irritatiezone.
Maar op onze kleine toetsenbordjes en in de vaart der tijd maken we nu eenmaal veel tikfouten. Ik vind het erg kinderachtig om er steeds zout op te leggen. En irritant om te lezen. :sweat
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

Dit onderzoek vanuit 2016 vond ik wel aardig:

"Bewezen: ‘Taalverbeteraars zijn onprettige mensen’"
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ge-mensen/
Mannetje
Berichten: 7737
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Grappige taalfoutjes of woorden die gewoon grappig klinken mogen best even uitgeligd worden, toch?
-
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Grappige taalfoutjes of woorden die gewoon grappig klinken mogen best even uitgeligd worden, toch?
Wat mij betrefd zekur.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik vind het vooral irritant om die fouten te lezen.
Precies.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie