Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]

Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]

Bericht door Andre »

Van 's Heeren wegen deel 1

Genade verheerlijkt in zondaarsharten. Dit boek bevat de levensgeschiedenissen van een aantal kinderen des Heeren. Van het leven en de bekering van Pieter Fraanje (1815-1862) werd door een zoon een verslag op schrift gesteld, dat nu voor het eerst volledig in druk verschijnt. Op krachtdadige wijze werd deze man getrokken uit de duisternis tot Gods wonderbaar licht. Pieter Fraanje was de grootvader van ds. J. Fraanje. Vervolgens is opgenomen De leiding Gods in de natuur en in de genade, gehouden met Adriaantje van der Waal, huisvrouw van B. Witvliet, overleden te Middelharnis op 26 januari 1890. Verder bevat het boek: Als een vuurbrand uit het vuur gerukt. Levens- en bekeringsgeschiedenis van Hugo Peters, in leven landarbeider te Waddinxveen en aldaar overleden 22 maart 1894. Door een zoon werd een boekje over het leven en de bekering van Jan Hamelink en Abelina Hamelink-Wolthuis samengesteld, grotendeels uit nagelaten aantekeningen van zijn vader. Beiden waren zij leesbare brieven. Ten slotte bevat dit boek Gedachtenis of een kort verhaal van het leven en de bekering van Adriana Boender, weduwe van H. Stuip, overleden op 3 maart 1935, in de gezegende ouderdom van ruim 86 jaar te Nieuw-Beijerland.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Kaj, van Ronald Westerbeek.

Voor de leeskring.
Leuk boek, zeker als je net als de hoofdpersoon ook een rode lelijke eend rijdt. Die Ronald Westerbeek is duidelijk een eendekenner, grappig om dat te lezen.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

De nieuwe Bijbel Vertaling :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Van 's Heeren wegen deel 1

Genade verheerlijkt in zondaarsharten. Dit boek bevat de levensgeschiedenissen van een aantal kinderen des Heeren. Van het leven en de bekering van Pieter Fraanje (1815-1862) werd door een zoon een verslag op schrift gesteld, dat nu voor het eerst volledig in druk verschijnt. Op krachtdadige wijze werd deze man getrokken uit de duisternis tot Gods wonderbaar licht. Pieter Fraanje was de grootvader van ds. J. Fraanje. Vervolgens is opgenomen De leiding Gods in de natuur en in de genade, gehouden met Adriaantje van der Waal, huisvrouw van B. Witvliet, overleden te Middelharnis op 26 januari 1890. Verder bevat het boek: Als een vuurbrand uit het vuur gerukt. Levens- en bekeringsgeschiedenis van Hugo Peters, in leven landarbeider te Waddinxveen en aldaar overleden 22 maart 1894. Door een zoon werd een boekje over het leven en de bekering van Jan Hamelink en Abelina Hamelink-Wolthuis samengesteld, grotendeels uit nagelaten aantekeningen van zijn vader. Beiden waren zij leesbare brieven. Ten slotte bevat dit boek Gedachtenis of een kort verhaal van het leven en de bekering van Adriana Boender, weduwe van H. Stuip, overleden op 3 maart 1935, in de gezegende ouderdom van ruim 86 jaar te Nieuw-Beijerland.
Het is goed om te leren van anderen, maar er schuilt een gevaar in dit soort boeken. Namelijk dat men zich er aan gaat spiegelen en meent dat men zulke zaken mee moet maken als de beschreven personen.
Daarnaast is het gevaar van het opschrijven van iemands bekering dat deze veridealiseerd wordt.

Maarre... veel zegen met het lezen ervan ;)
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Kaj, van Ronald Westerbeek.

Voor de leeskring.
Leuk boek, zeker als je net als de hoofdpersoon ook een rode lelijke eend rijdt. Die Ronald Westerbeek is duidelijk een eendekenner, grappig om dat te lezen.
Helaas, ik vind er gans en al niks aan. Ik hoop dat iemand op de leeskring onverwachte diepten vindt in dit boek, want ik zie er niks in.
Eendjes zijn wel leuk, idd, maar die obsessie voor zijn zus snap ik niet.
Be yourself, there are plenty of others.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Andre
Van 's Heeren wegen deel 1

Genade verheerlijkt in zondaarsharten. Dit boek bevat de levensgeschiedenissen van een aantal kinderen des Heeren. Van het leven en de bekering van Pieter Fraanje (1815-1862) werd door een zoon een verslag op schrift gesteld, dat nu voor het eerst volledig in druk verschijnt. Op krachtdadige wijze werd deze man getrokken uit de duisternis tot Gods wonderbaar licht. Pieter Fraanje was de grootvader van ds. J. Fraanje. Vervolgens is opgenomen De leiding Gods in de natuur en in de genade, gehouden met Adriaantje van der Waal, huisvrouw van B. Witvliet, overleden te Middelharnis op 26 januari 1890. Verder bevat het boek: Als een vuurbrand uit het vuur gerukt. Levens- en bekeringsgeschiedenis van Hugo Peters, in leven landarbeider te Waddinxveen en aldaar overleden 22 maart 1894. Door een zoon werd een boekje over het leven en de bekering van Jan Hamelink en Abelina Hamelink-Wolthuis samengesteld, grotendeels uit nagelaten aantekeningen van zijn vader. Beiden waren zij leesbare brieven. Ten slotte bevat dit boek Gedachtenis of een kort verhaal van het leven en de bekering van Adriana Boender, weduwe van H. Stuip, overleden op 3 maart 1935, in de gezegende ouderdom van ruim 86 jaar te Nieuw-Beijerland.
Het is goed om te leren van anderen, maar er schuilt een gevaar in dit soort boeken. Namelijk dat men zich er aan gaat spiegelen en meent dat men zulke zaken mee moet maken als de beschreven personen.
Daarnaast is het gevaar van het opschrijven van iemands bekering dat deze veridealiseerd wordt.

Maarre... veel zegen met het lezen ervan ;)
Weet ik Lecram, je moet je hoeden voor zulke gevaren.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik heb deze week het boek gelezen: Het echte leven is nu.
Kent iemand het? Zoja, wat vind je er van?
Be yourself, there are plenty of others.
RvP

Bericht door RvP »

Het huwelijksformulier van Ds. Van Vlastuin.

Afbeelding

mvrgr.

RvP
zwartwit
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:22
Locatie: Aan de lek

Bericht door zwartwit »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik heb deze week het boek gelezen: Het echte leven is nu.
Kent iemand het? Zoja, wat vind je er van?
Zie deze draad. Kun je gelijk de discussie weer on-topic brengen.

De schrijver doet/deed ook mee...
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik heb deze week het boek gelezen: Het echte leven is nu.
Kent iemand het? Zoja, wat vind je er van?
Zie deze draad. Kun je gelijk de discussie weer on-topic brengen.

De schrijver doet/deed ook mee...
tnx
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9328
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Ik lees nu "A heart for God" van Rebecca Pippert, het gaat over het leven van David. Haar boeken zijn zeker het lezen waard.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje

Bericht door Adje »

Ik lees nu "A heart for God" van Rebecca Pippert, het gaat over het leven van David. Haar boeken zijn zeker het lezen waard.
:)
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Afbeelding


D. P. Blok.
26 bijbellezingen waarin het leven van Ruth ons getekend wordt.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik ben begonnen in Thuiskomst, van Randy Alcorn.
Maar het pakt me niet.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

In de verdediging van Patricia Rushford.

Mooi en spannend!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gesloten