Beroepingswerk discussie [7]

deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door deschpin »

Ad Anker schreef: 23 mar 2023, 09:14
FlyingEagle schreef: 23 mar 2023, 08:47 Waarom hier wel over doorpraten en audio bestanden delen via whatsapp maar van andere aangenomen beroepen niet? Ik vat dit niet zo eerlijk gezegd
Mensverheerlijking. Anders niet.
Het moest verboden worden. Het is in stand houden van een mystieke cultuur. Ik hoop dat deze dominee bewaard wordt voor een hele heisa rond dit beroep.
Ik hoorde pas een preek van ds. Doornenbal over Rachab in Jericho. (te vinden op youtube, gelijk aan te bevelen!)
Rachab moest zwijgen, leven uit de belofte en zien op het teken. Dat was genoeg.

Ga niets over de predikant zeggen want ik ken hem niet, alleen een keer een interview gelezen in lokale sufferdje.

Ik kom wel eens op verjaardagen met groot gedeelte gergem en daar gaat het binnen no-time over de dominees en mensen in de kerk. Ik verbaas me dan ook wat voor details men allemaal weet. Bij wijze van spreken hoe de opgevouwen zakdoeken in de kast liggen.

Andersom zit ik ook met mensen die oprecht geinteresseerd zijn in andere kerken en ervaring. Zonder direct op praten over mensen uit te komen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 24 mar 2023, 22:24 Er komt nieuws... blijf online 😉
Ik zit al 18 minuten op F5 te drukken hier en op gergeminfo.nl/beroepingswerk. Kan ik gaan slapen of word het toch morgenochtend?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 24 mar 2023, 22:44
Mannetje schreef: 24 mar 2023, 22:24 Er komt nieuws... blijf online 😉
Ik zit al 18 minuten op F5 te drukken hier en op gergeminfo.nl/beroepingswerk. Kan ik gaan slapen of word het toch morgenochtend?
Ga heerlijk slapen. Zo bijzonder is een nieuwtje over beroepingswerk niet. De beheerder van gg info ligt mogelijk ook al op een oor.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

MGG schreef: 24 mar 2023, 22:44
Bezorgd schreef: 24 mar 2023, 22:31 Die gaat afbouwen ;) van 1600 leden naar 300.
Maar mooi voor die gemeente.
Praten we zo over Gods weg met Zijn knechten? Filippus ging naar een man toe. Niet om af te bouwen, maar omdat God hem riep om mee te bouwen aan Zijn koninkrijk.
Beetje nuchter hoor.
Je ziet het steeds vaker. Op oudere leeftijd krijgen ze nog een kleinere gemeente.
Mooi. Ja ook Gods leiding. Maar ook de wens van het hart.

Ik heb heel wat predikanten gesproken over beroepen, maar die spreken veel nuchterder over beroepingswerk, dan hier vaak klinkt.
Alles staat onder Gods leiding. Maar menselijke gedachten zijn er ook en spelen ook mee.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 24 mar 2023, 22:48
Piet Puk schreef: 24 mar 2023, 22:44
Mannetje schreef: 24 mar 2023, 22:24 Er komt nieuws... blijf online 😉
Ik zit al 18 minuten op F5 te drukken hier en op gergeminfo.nl/beroepingswerk. Kan ik gaan slapen of word het toch morgenochtend?
Ga heerlijk slapen. Zo bijzonder is een nieuwtje over beroepingswerk niet. De beheerder van gg info ligt mogelijk ook al op een oor.
Die is dan mogelijk wakker gebeld
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Welnee. Van 't Zelfde ligt nooit vroeg op bed. Hij is niet voor niets beheerder van de website. En hij weet ook heus wel dat de meeste beroepen 's avonds worden uitgebracht en 's avonds worden aangenomen.

Overigens is het voor Ooltgensplaat wel een beetje wrang. Ze beriepen nu twee keer achter elkaar elkaar dominee die een beroep aannam, maar telkens naar een andere gemeente die, evenals hun, nog nooit een eigen dominee had.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 24 mar 2023, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

Het moge leden van andere al lang vergeefs beroepende gemeenten tot bemoediging zijn 🙏🏼
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door DDD »

Ik ben er wel blij mee. Vroeger dacht ik dat het goed was voor dominees als ze vroeg met emeritaat gaan en dan veel preken in veel gemeenten, maar ik vind de optie om nog zo lang dat kan een kleine gemeente te dienen, ook wel een goed idee. Nog beter zou zijn als de Emerituskas daaraan zou meebetalen. Het scheelt de Emerituskas geld, dus dat zou prima kunnen. Zo zouden gemeenten als Opperdoes en Arnhem ook kunnen beroepen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Bezorgd schreef: 24 mar 2023, 22:48
MGG schreef: 24 mar 2023, 22:44
Bezorgd schreef: 24 mar 2023, 22:31 Die gaat afbouwen ;) van 1600 leden naar 300.
Maar mooi voor die gemeente.
Praten we zo over Gods weg met Zijn knechten? Filippus ging naar een man toe. Niet om af te bouwen, maar omdat God hem riep om mee te bouwen aan Zijn koninkrijk.
Beetje nuchter hoor.
Je ziet het steeds vaker. Op oudere leeftijd krijgen ze nog een kleinere gemeente.
Mooi. Ja ook Gods leiding. Maar ook de wens van het hart.

Ik heb heel wat predikanten gesproken over beroepen, maar die spreken veel nuchterder over beroepingswerk, dan hier vaak klinkt.
Alles staat onder Gods leiding. Maar menselijke gedachten zijn er ook en spelen ook mee.
Dat je hoort dat er zo mee word omgegaan, wil nog niet zeggen dat dit juist is(dat er zo meer word omgegaan).....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zita »

Uit dit topic heb ik een reeks offtopicberichten verwijderd. Houd het ontopic en vriendelijk, aub.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Posthoorn »

Daarmee heb je het nieuws over ds. Sonneveld ook verwijderd. :)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Posthoorn schreef: 25 mar 2023, 09:29 Daarmee heb je het nieuws over ds. Sonneveld ook verwijderd. :)
Je bent meestal nog wel van de taal, het is ds. Sonnevelt. :)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef: 25 mar 2023, 09:38
Posthoorn schreef: 25 mar 2023, 09:29 Daarmee heb je het nieuws over ds. Sonneveld ook verwijderd. :)
Je bent meestal nog wel van de taal, het is ds. Sonnevelt. :)
:yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door 2e Hans »

Zita schreef: 25 mar 2023, 07:12 Uit dit topic heb ik een reeks offtopicberichten verwijderd. Houd het ontopic en vriendelijk, aub.
Fijn, Zita.
Zo kunnen we weer verder.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door rian »

Erg jammer,
We hadden zo gehoopt dat ds. Sonnevelt naar onze gemeente zou komen!!
Maar de gemeente van Poederoijen wordt het ook gegund!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Plaats reactie