Tweede Kamerverkiezingen 2021

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10487
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: TK 2021

Bericht door Zita »

Ronaldus schreef:Zit ik er naast als ik mijn vragen heb over de betekenis van Lubach voor de politieke werkelijkheid van 2021? Zo ja hoor ik het graag.
Ik vind wel dat iemand met een leidinggevende rol in de kerk, maar ook een doorsnee gemeentelid, enig inzicht in de politieke en maatschappelijke wereld van nut is.
2,3 miljoen kijkers. Dat is best een hoop.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

Zita schreef:
Ronaldus schreef:Zit ik er naast als ik mijn vragen heb over de betekenis van Lubach voor de politieke werkelijkheid van 2021? Zo ja hoor ik het graag.
Ik vind wel dat iemand met een leidinggevende rol in de kerk, maar ook een doorsnee gemeentelid, enig inzicht in de politieke en maatschappelijke wereld van nut is.
2,3 miljoen kijkers. Dat is best een hoop.
Heeft het naast de vele kijkers ook een inhoudelijke bijdrage aan de politiek?
Het zou kunnen. Uit mijn jeugd ken ik het Simplistisch Verbond van Van Kooten en de Bie nog herinneren. Niet zo inhoudelijk, wel veel kijkers, en vooral karikatuur vorming. Kan zijn dat dit anders is.
DDD
Berichten: 28921
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Ik zou zeggen: verdiep je eerst eens in de politiek en in de meningsvorming. :)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD schreef:Ja. Dan heb je echt geen idee hoe politieke beïnvloeding en de ontwikkeling van de publieke opinie werkt, naar mijn mening. Het programma heeft ontzettend veel invloed.
Waaruit merk je die invloed? Op de peilingen of de inhoudelijke bijdragen van politici?
DDD
Berichten: 28921
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Op kamervragen, kamerdebatten, wetsvoorstellen, krantenartikelen. Al is er natuurlijk sprake van wederzijdse beïnvloeding.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD schreef:Ik zou zeggen: verdiep je eerst eens in de politiek en in de meningsvorming. :)
Ok, iets dieper. Is het van belang voor jouw politieke meningsvorming?
Ik zal niet zeggen dat het geen invloed op de stemming heeft, maar draagt het daadwerkelijk bij tot politieke oplossingen in een richting die voor ons als christenen positief te waarderen is?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD schreef:Op kamervragen, kamerdebatten, wetsvoorstellen, krantenartikelen. Al is er natuurlijk sprake van wederzijdse beïnvloeding.
Ok. Dat neem ik van je aan. Dat is mij ontgaan. Dus politici die zijn programma's niet volgen hebben een achterstand wat dat betreft? Ik bedoel dit niet onserieus.
DDD
Berichten: 28921
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Ja, maar die zijn er niet. Ik kan mij dat althans niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD schreef:Ja, maar die zijn er niet. Ik kan mij dat althans niet voorstellen.
Ok, dus een veronderstelling? Dat mag en is ook niet verkeerd zolang we geen tegengeluid horen, ditmaal op TK niveau.
Je vermoedt dus dat politici zijn programma's volgen omdat dat voor jou een logische veronderstelling is.
Misschien iemand op de hoogte of bekend met politici?
Maar om niet af te dwalen van de topic TK2021: welke items zijn leidend deze verkiezingen?
Laatst gewijzigd door Marck op 09 feb 2021, 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD
Berichten: 28921
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Ik spreek regelmatig kamerleden, en die houden de media goed in de gaten. Maar ik spreek ze niet allemaal, en ik kan al helemaal niet voor hen allemaal spreken, natuurlijk. Je kunt er gerust vanuit gaan dat iedere fractie dit programma in de gaten houdt, en veel politici ook zelf belangrijke afleveringen zien of terugkijken.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: TK 2021

Bericht door Marck »

DDD schreef:Ik spreek regelmatig kamerleden, en die houden de media goed in de gaten. Maar ik spreek ze niet allemaal, en ik kan al helemaal niet voor hen allemaal spreken, natuurlijk. Je kunt er gerust vanuit gaan dat iedere fractie dit programma in de gaten houdt, en veel politici ook zelf belangrijke afleveringen zien of terugkijken.
Ok. Die mogelijkheid heb ik momenteel niet meer. Was vroeger betrokken bij de christelijke politiek.

Maar om niet af te dwalen van de topic TK2021: welke items zijn leidend deze verkiezingen?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: TK 2021

Bericht door Marck »

Even wakker door een brokken piloot buiten. Is deze link in de lijn met wat je bedoelt met Lubachs invloed?
https://www.trouw.nl/nieuws/wat-maakt-l ... ~be521c00/
HersteldHervormd
Berichten: 6233
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: TK 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:In het fragment dat ik vanochtend hoorde, was volgens mijnheer Lubach alles de schuld van 10 jaar Rutte.
In feite is VVD ook een rechtse partij hoor, dus dat gaat niet op.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: TK 2021

Bericht door parsifal »

Lubach heeft best veel invloed op de waan van de dag ja en dat leidt ook tot discussie in de Tweede Kamer. Ik weet niet of zijn programmas ook invloed hebben op het denken van een maand later. Het kan zijn dat dan een keer de Star Wars films kijken of Harry Potter lezen belangrijker is (Of bijvoorbeeld "Sapiens" lezen, mogelijk met Christelijke repliek).

Het is zorgwekkend dat veel partijen geen leidende visie meer hebben, buiten stemmen krijgen. Het zou zoveel overzichtelijker zijn als PvdA weer gewoon ongelijkheid als onwenselijk ziet, als CDA een sterk Kuyperiaanse filosofie over de souvereiniteit in eigen kring zou hebben en VVD een kleine overheid voorstaat.

SP en PvdD staan nog wel ergens voor heb ik het idee (al ben ik het er vaak niet mee eens), Hetzelfde geldt voor CU en SGP, maar de andere partijen lijken vooral op de wind te letten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie