Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

Heb je ook nog bronnen? Want ik heb geen idee waar het over gaat, behalve misschien over de groepsimmuniteit, en gezien het knullige optreden van zowel RIVM als kabinet aan het begin van de coronaperiode zou ik mij er nog niet eens over verbazen als Rutte inderdaad geen idee had wat hij eigenlijk zei. Anders dan Jaap van Dissel, die prima wist wat hij zei, maar teruggefloten is.

Over dat onderwerp is natuurlijk een afzonderlijk draadje.

Ik ben benieuwd naar de bewijzen van nummer twee en drie, en ik merk op voorhand op dat je nu drie dingen noemt over een vrij lange periode. Trump liegt binnen drie uur evenveel als Rutte volgens jou, dus laten we zeggen: mogelijk, binnen drie jaar.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

DDD schreef:Heb je ook nog bronnen? Want ik heb geen idee waar het over gaat, behalve misschien over de groepsimmuniteit, en gezien het knullige optreden van zowel RIVM als kabinet aan het begin van de coronaperiode zou ik mij er nog niet eens over verbazen als Rutte inderdaad geen idee had wat hij eigenlijk zei. Anders dan Jaap van Dissel, die prima wist wat hij zei, maar teruggefloten is.

Over dat onderwerp is natuurlijk een afzonderlijk draadje.

Ik ben benieuwd naar de bewijzen van nummer twee en drie, en ik merk op voorhand op dat je nu drie dingen noemt over een vrij lange periode. Trump liegt binnen drie uur evenveel als Rutte volgens jou, dus laten we zeggen: mogelijk, binnen drie jaar.
Ik zou zeggen, kom zelf eens met een aantal leugens van Trump inclusief bronnen...
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Delftenaar »

artistiek schreef:Trump is er niet in de eerste plaats om de wereld te dienen maar zijn eigen volk, daar heeft Amerika wat aan.
Eerst het eigen volk, daarna de wereld!!
En wat hebben wij als Europeanen daaraan?
Europa is immers geen Amerika, hoewel in jouw ogen misschien wel.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
DDD schreef: Noem eens twee leugens van Rutte dan?
Geen kennis van (aantal) omgekomen burger-slachtoffers in Irak > leugen!
Geen toespraak over groepsimmuniteit > leugen!
Geen kennis van toeslagen-affaire > leugen!

We moeten hem wel nageven dat hij z'n leugens op meesterlijke wijze weet te verhullen, aan welbespraaktheid ontbreekt het niet.
Wat heb je zelf hier allemaal geschreven over het Coronavirus? Hoewel ik in dit geval wel geloof dat je daadwerkelijk geen kennis van zaken hebt.

Maar om wat leugens van Trump aan te halen: https://www.theatlantic.com/politics/ar ... us/608647/
Een deel van de uitspraken zijn een verkeerde inschatting. Maar veel van de uitspraken waren op het moment dat ze gedaan werden duidelijk onwaar en wijzen op leugens of volledig gebrek aan kennis. Dat laatste is kwalijk voor een ziekte die nu per week ongeveer drie keer zoveel slachtoffers maakt dan 9/11.
En nee, het gaat nu niet om de bron, de uitspraken zijn na te trekken.

Wat betreft groepsimmuniteit. Er is nogal wat over te zeggen, hier had ik het zelf ook mis trouwens. Wat veel mensen die aan infectieziekten werken (waaronder ik) dachten is dat in vrijwel alle landen die niet gigantische geografische voordelen hebben de ziekte uiteindelijk een groot deel van de bevolking zou besmetten. Dan is (tijdelijke) groepsimmuniteit een uitkomst, niet een doel. Net als sterven niet een doel van het leven is, maar het wel goed is om er van uit te gaan dat we eens zullen sterven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door KDD »

Als ik Amerikaan was had Trump mijn stem gekregen. Maar het is zijn eigen domme schuld dat hij verloren heeft. Hoe hij een grote show maakte van zijn eigen covid 19 ziekte was gewoon erg - vooral als zoveel van zijn eigen mensen ervan gestorven zijn. Hoe hij John McCain verschillende keren een trap graf na zijn dood was ook niet normaal - dan hoef je niet raar op te kijken dat je Arizona niet wint. Achteraf denk ik dat hij niet verwacht heeft dat ie nog zoveel stemmen zou krijgen en dat ie een kans had om te winnen. Net als in 2016 - toen had hij ook niet verwacht dat ie zou winnen. Ik vind het jammer for my conservative friends dat Biden gewonnen heeft.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:
DDD schreef:Heb je ook nog bronnen? Want ik heb geen idee waar het over gaat, behalve misschien over de groepsimmuniteit, en gezien het knullige optreden van zowel RIVM als kabinet aan het begin van de coronaperiode zou ik mij er nog niet eens over verbazen als Rutte inderdaad geen idee had wat hij eigenlijk zei. Anders dan Jaap van Dissel, die prima wist wat hij zei, maar teruggefloten is.

Over dat onderwerp is natuurlijk een afzonderlijk draadje.

Ik ben benieuwd naar de bewijzen van nummer twee en drie, en ik merk op voorhand op dat je nu drie dingen noemt over een vrij lange periode. Trump liegt binnen drie uur evenveel als Rutte volgens jou, dus laten we zeggen: mogelijk, binnen drie jaar.
Ik zou zeggen, kom zelf eens met een aantal leugens van Trump inclusief bronnen...
https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_ ... nald_Trump
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

Dank voor het antwoord.

Maar iemand die vraagt om bronnen dat Trump liegt, is niet goed bij zijn hoofd. Dat is niet erg, maar het lijkt me goed om dat duidelijk te zeggen. Dan spoort er iets niet bij je, en het is goed om daar zelf ook rekening mee te houden. Je zou er goed aan doen verstandige mensen om je heen te zoeken en in therapie te gaan. Al zul je ongetwijfeld menen dat ik naïef ben en jij het juiste zicht op de wereld hebt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jantje »

Trump heeft heel veel gelogen. Het is beter om te vragen om bewijzen dat hij dat nooit heeft gedaan, dan om bewijzen dat hij wél zou hebben gelogen. Want daarover staat het hele wereldwijde web vol met voorbeelden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door KDD »

Jantje schreef:Trump heeft heel veel gelogen. Het is beter om te vragen om bewijzen dat hij dat nooit heeft gedaan, dan om bewijzen dat hij wél zou hebben gelogen. Want daarover staat het hele wereldwijde web vol met voorbeelden.
zie liegen allemaal ... Je word geen president of premier omdat je niet liegt of omdat je zo eerlijk gehandeld heb ...
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

KDD schreef:
Jantje schreef:Trump heeft heel veel gelogen. Het is beter om te vragen om bewijzen dat hij dat nooit heeft gedaan, dan om bewijzen dat hij wél zou hebben gelogen. Want daarover staat het hele wereldwijde web vol met voorbeelden.
zie liegen allemaal ... Je word geen president of premier omdat je niet liegt of omdat je zo eerlijk gehandeld heb ...
Dat lijkt mij onjuist. Veel mensen waarderen eerlijkheid bij politici.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door KDD »

DDD schreef:
KDD schreef:
Jantje schreef:Trump heeft heel veel gelogen. Het is beter om te vragen om bewijzen dat hij dat nooit heeft gedaan, dan om bewijzen dat hij wél zou hebben gelogen. Want daarover staat het hele wereldwijde web vol met voorbeelden.
zie liegen allemaal ... Je word geen president of premier omdat je niet liegt of omdat je zo eerlijk gehandeld heb ...
Dat lijkt mij onjuist. Veel mensen waarderen eerlijkheid bij politici.
dat is wel zo. Eerlijk politici zijn er maar als je de daden van de presidenten in de laatste 40 jaar gevolgd heeft dan weet je wel dat er geen een is die een eerlijkheid prijs zou krijgen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door merel »

artistiek schreef:Trump is er niet in de eerste plaats om de wereld te dienen maar zijn eigen volk, daar heeft Amerika wat aan.
Eerst het eigen volk, daarna de wereld!!
Eigen volk eerst! Dat lijkt mij ook helemaal volgens bijbelse normen. Omzien naar de naaste houdt buiten de landsgrenzen op. :nonnon
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door merel »

KDD schreef:
DDD schreef:
KDD schreef:
Jantje schreef:Trump heeft heel veel gelogen. Het is beter om te vragen om bewijzen dat hij dat nooit heeft gedaan, dan om bewijzen dat hij wél zou hebben gelogen. Want daarover staat het hele wereldwijde web vol met voorbeelden.
zie liegen allemaal ... Je word geen president of premier omdat je niet liegt of omdat je zo eerlijk gehandeld heb ...
Dat lijkt mij onjuist. Veel mensen waarderen eerlijkheid bij politici.
dat is wel zo. Eerlijk politici zijn er maar als je de daden van de presidenten in de laatste 40 jaar gevolgd heeft dan weet je wel dat er geen een is die een eerlijkheid prijs zou krijgen.
zoals?
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

DDD schreef:Dank voor het antwoord.

Maar iemand die vraagt om bronnen dat Trump liegt, is niet goed bij zijn hoofd. Dat is niet erg, maar het lijkt me goed om dat duidelijk te zeggen. Dan spoort er iets niet bij je, en het is goed om daar zelf ook rekening mee te houden. Je zou er goed aan doen verstandige mensen om je heen te zoeken en in therapie te gaan. Al zul je ongetwijfeld menen dat ik naïef ben en jij het juiste zicht op de wereld hebt.
Beetje jammer om mij zo op nogal abjecte manier weg te zetten, maar goed dat is jouw keus.
Kennelijk, als je tegen de stroom in roeit wordt je als niet ter zake kundig of zelfs als onvolwaardig aangezien... dat zie je ook in de Corona-discussie.

Ik ontken nergens dat Trump liegt, daar zullen zeker bewijzen voor te vinden zijn.
Maar veel van die vermeende leugens zijn gestoeld op verkeerde interpretaties van Trump's opvattingen.
Of het altijd verstandig is dat hij ongebreideld z'n mening geeft weet ik niet, dat hij lak heeft aan politieke correctheid is duidelijk.
Dat is ook de reden van de grote Trump-haat van de Democraten die dit op grote schaal voeden in de MSM.

Waar het mij om gaat is of de vermeende leugens aantoonbaar (grote) schadelijke gevolgen hebben voor het land, de gezondheid of economie.
Dat is niet zo. Anders zou hij ook (niet meer dan rechtvaardig) allang uit het ambt zijn gezet. Dan had hij bij deze verkiezing zéker ook niet zoveel stemmen gekregen.
Maar klaarblijkelijk zijn ruim 73.000.000 Amerikanen te dom om in te zien dat Trump ongeschikt is voor deze positie...
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

Je ontkent het niet, maar je vraagt om bronnen. Dat is toch absurd?

Misschien zou je twee van die vermeende leugens kunnen toelichten, al geef ik onmiddellijk toe dat ik niet de persoon ben om dat goed te kunnen beoordelen.

De vraag bij een bestuurder is niet alleen of zijn beleid gevolgen heeft voor de gezondheid (dat is bij Trump overduidelijk wel zo, overigens) of de economie. De vraag is of het beleid uit een goede wortel voortkomt. De geldgierigheid is de wortel van alle kwaad, en de duivel is de Vader van de leugens. Alleen al die beide bijbelse hoofdthema's maken Trump mijns inziens ongeschikt als bestuurder.

En dat veel wanhopige witte mensen op Trump hebben gestemd, zegt niets over de vraag of dat ook in hun belang is. Dat is meer een wensen dan daadwerkelijk geloven.

Overigens denk ik niet dat Trump slim is, maar hij is ook zeker niet dom. Hij heeft een goed managersverstand en wat vroeger wel genoemd werd boerenslimheid.
Plaats reactie