Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Mannetje »

Volgens mij is de eerste plaats waar dit besproken moet worden de binnenkamer.
Daarnaast is het een zaak van gebed in de gemeenten.

Vragen/zorgen/twijfels bij zowel het instituut curatorium als de individuele curatoren horen binnen de diverse kerkelijke vergaderingen besproken te worden. Het openbaar bespreken en bewenen met echte of krokodillentranen dient mijns inziens geen enkel nut.
-
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Bezorgd »

Wel grappig.

Ik vraag me af waarom die zuchtende forummers die dit allemaal onzin vinden, wel dit topic openen.

Het staat zelfs in de titel dat het een discussie topic is.
Als je dat dan niets vindt, negeer het dan.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Erskinees »

Ad Anker schreef:Ik ga het vooralsnog niet doen. Maar het liefst zou ik zo'n topic dichtgooien.
Jammer dat je impliciet dreigt om je rol als moderator zo te ge(mis)bruiken. Dan weet ik al wel hoe het gaat aflopen. Een naderend slotje.

Er wordt hier al jaren ieder jaar over dit onderwerp gediscussieerd. Dit forum heeft een bepaalde achterban. Van de leden is een vrij groot gedeelte lid van de GG. Reformatorische actualiteiten kunnen en mogen besproken worden op een Refoforum. Dan moet je niet raar opkijken dat er ook dit jaar weer over dit onderwerp gediscussieerd word. Heb je daar geen zin in? Dan laat je dit topic gesloten. Zoals andere forummers bepaalde andere topics ongelezen laten. Maar daar opeens verandering in brengen? Let it go.

Ik ben ook niet van plan de rotonde weer op te gaan en deel de binnenkamerredenatie van Mannetje in zijn eerste alinea. Desalniettemin moet een topic als deze gewoon kunnen op een Refoforum.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 20 aug 2020, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:Wel grappig.

Ik vraag me af waarom die zuchtende forummers die dit allemaal onzin vinden, wel dit topic openen.

Het staat zelfs in de titel dat het een discussie topic is.
Als je dat dan niets vindt, negeer het dan.
Net zo irritant zijn de mensen die iets vinden van de samenstelling.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Volgens mij is de eerste plaats waar dit besproken moet worden de binnenkamer.
Daarnaast is het een zaak van gebed in de gemeenten.

Vragen/zorgen/twijfels bij zowel het instituut curatorium als de individuele curatoren horen binnen de diverse kerkelijke vergaderingen besproken te worden. Het openbaar bespreken en bewenen met echte of krokodillentranen dient mijns inziens geen enkel nut.
Van harte mee eens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Ad Anker »

Erskinees schreef:
Ad Anker schreef:Ik ga het vooralsnog niet doen. Maar het liefst zou ik zo'n topic dichtgooien.
Jammer dat je impliciet dreigt om je rol als moderator zo te ge(mis)bruiken. Dan weet ik al wel hoe het gaat aflopen. Een naderend slotje.
Je vooruitziende blik is formidabel. Weet je ook al hoeveel studenten er komen?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Geytenbeekje »

Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:Wel grappig.

Ik vraag me af waarom die zuchtende forummers die dit allemaal onzin vinden, wel dit topic openen.

Het staat zelfs in de titel dat het een discussie topic is.
Als je dat dan niets vindt, negeer het dan.
Net zo irritant zijn de mensen die iets vinden van de samenstelling.
Je mag best inbreken maar dan wel als het uit de hand loopt.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Hollander »

Kunnen jullie ook on-topic gaan?

Ik heb van GG'ers nog geen gezucht, gesteun, geween, geklaag of geschrei in dit topic vernomen over het betreffende onderwerp. Wel berichten die doen alsof er gezucht, gesteun, geween, geklaag of geschrei aan de orde is geweest.
Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Silo »

Een aantal gedachten over het curatorium:
- Ik geloof allereerst in een almachtige Koning, die arbeiders zendt waar en wanneer hij wil.
- Ik vraag me wel af of de Heere zich zo druk maakt om kerkelijke instituten, deputaatschappen en curatoria.
- Het is natuurlijk goed dat er eerst gekeken wordt of iemand wel geschikt is, een roeping heeft en een kind van de Heere is.
- Maar… Wanneer wij als mensen zelf hoge blokkades opwerpen. Maakt de Heere zich dan wel druk? Grijp Hij dan altijd in? Of laat hij het soms allemaal Zijn gang gaan? En bemoeit de Heere zich veel minder met onze kerkelijke instituten dan wij soms denken? En laat hij die blokkades dan maar voor wat ze zijn?
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door -DIA- »

Silo schreef:Een aantal gedachten over het curatorium:
- Ik geloof allereerst in een almachtige Koning, die arbeiders zendt waar en wanneer hij wil.
- Ik vraag me wel af of de Heere zich zo druk maakt om kerkelijke instituten, deputaatschappen en curatoria.
- Het is natuurlijk goed dat er eerst gekeken wordt of iemand wel geschikt is, een roeping heeft en een kind van de Heere is.
- Maar… Wanneer wij als mensen zelf hoge blokkades opwerpen. Maakt de Heere zich dan wel druk? Grijp Hij dan altijd in? Of laat hij het soms allemaal Zijn gang gaan? En bemoeit de Heere zich veel minder met onze kerkelijke instituten dan wij soms denken? En laat hij die blokkades dan maar voor wat ze zijn?
Het grootste oordeel wat een kerk, een land en een volk kan overkomen dat God zwijgt en wij onze gang lijken te kunnen gaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5406
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:
Ad Anker schreef:Ik ga het vooralsnog niet doen. Maar het liefst zou ik zo'n topic dichtgooien.
Jammer dat je impliciet dreigt om je rol als moderator zo te ge(mis)bruiken. Dan weet ik al wel hoe het gaat aflopen. Een naderend slotje.

Er wordt hier al jaren ieder jaar over dit onderwerp gediscussieerd. Dit forum heeft een bepaalde achterban. Van de leden is een vrij groot gedeelte lid van de GG. Reformatorische actualiteiten kunnen en mogen besproken worden op een Refoforum. Dan moet je niet raar opkijken dat er ook dit jaar weer over dit onderwerp gediscussieerd word. Heb je daar geen zin in? Dan laat je dit topic gesloten. Zoals andere forummers bepaalde andere topics ongelezen laten. Maar daar opeens verandering in brengen? Let it go.

Ik ben ook niet van plan de rotonde weer op te gaan en deel de binnenkamerredenatie van Mannetje in zijn eerste alinea. Desalniettemin moet een topic als deze gewoon kunnen op een Refoforum.
Hier heb je een terecht punt. Wellicht kwamen mijn verzuchtingen vooral voort uit eerdere ervaringen. Maar je hebt gelijk. Enfin aan de andere kant hoop ik dat (onverholen) kritiek op het curatorium beperkt kan blijven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Silo »

Tiberius schreef:
Erskinees schreef:
Wie schrijft dit?? Met dubbele uitroeptekens!! En alleen maar clichés!!
Ongetwijfeld de secretaris van het curatorium. Jantje zal wel weten wie dat is.
Ze lezen vast mee hier.. De tekst is gewijzigd en aangepast. Niet qua cliches wel qua uitroeptekens.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Klopt, dat meelezen.
Nu de clichés nog dus.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door -DIA- »

Misschien is het dienstig om hier meer in Saambinder-taal te reageren?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Erskinees schreef:
Ad Anker schreef:Ik ga het vooralsnog niet doen. Maar het liefst zou ik zo'n topic dichtgooien.
Jammer dat je impliciet dreigt om je rol als moderator zo te ge(mis)bruiken. Dan weet ik al wel hoe het gaat aflopen. Een naderend slotje.
Je vooruitziende blik is formidabel. Weet je ook al hoeveel studenten er komen?
Dit is een strikvraag. Als er iemand een getal noemt, sluit je het draadje omdat er gefantaseerd wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten