COVID-19

DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: COVID-19

Bericht door Ora et labora »

merel schreef:
Ora et labora schreef:
merel schreef:
Ora et labora schreef:Velen gaan er automatisch vanuit als je je laat vaccineren dan ben je onaantastbaar voor die besmetting.
Maar uiteindelijk gaat die vlieger niet perse op. Je kan nog steeds vatbaar zijn voor kwalen enz.
Als je allergisch ben voor bepaalde vaccinaties dan ben je...als het verkeerd uitpakt zeer slecht af.
Dan hebben velen niet zo goed opgelet. Vanaf het begin is gecommuniceerd dat je zeker nog wel besmet kan worden. Wel daalt het risico op ziekenhuisopname en overlijden fors.

Welke allergieën zijn er na vaccinaties en hoezo loopt het dan zeer slecht af?
Nou als mensen zich vol vertrouwen op het vaccin willen zetten. Dan is dat hun keuze.
Het kan zijn dat je lichaam er slecht op reageert. Logisch als er ineens een stof in je bloed komt.
Het is in het algemeen bekend dat er trombose door vaccinaties kunnen optreden.
Er zijn zelfs in het verleden overlijdens door geweest. (Dan heb ik het nu over allerlei soorten vaccinaties niet alleen die tegen corona)
Die vraagtekens zijn wel overbodig
Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke allergieën je het hebt.

Natuurlijk overlijden mensen wel eens NA vaccinatie. Vaak is niet aantoonbaar dat het DOOR vaccinatie komt en daarnaast overlijden er statistisch meer mensen door de kwaal dan door vaccinatie.
Het RIVM vermeld de mensen altijd ik citeer
Als je ooit een ernstige allergische reactie hebt gehad of ademhalingsproblemen na een vaccinatie, meld dit altijd aan de arts op de priklocatie. Na vaccinatie blijft iedereen vijftien minuten langer op de priklocatie aanwezig zodat eventuele allergische reacties direct behandeld kunnen worden.

Dat heeft toch geen uitleg meer nodig merel.
Nou dat laatste van u dat is ook erg twijfelbaar.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Voor sommige mensen is alles twijfelbaar. Maar het overgrote deel van de deskundigen denkt daar anders over.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door JvW »

parsifal schreef:
DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
Zeker nog niet! En al zeker geen twee weken geleden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

O, ik dacht dat we al op 40 procent twee maal ingeent zitten, en meer dan 70 procent éénmaal. Maar goed, we zullen het afwachten. Ik vind het in ieder geval terecht dat jongeren weer gewoon een feestje mogen vieren. Dat is al heel erg lang niet toegestaan en dat is niet gezond.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

JvW schreef:
parsifal schreef:
DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
Zeker nog niet! En al zeker geen twee weken geleden.
Dat dacht ik, Zweden ligt iets achter op Nederland en ik kon pas vier weken geleden gevaccineerd worden als veertigplusser.

Egoïstisch gezien hoop ik dat Nederland niet op rood komt en mijn volledig gevaccineerde ouders over een paar weken gewoon in Zweden op bezoek kunnen komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

parsifal schreef:
DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
Nee, zeker niet. De 50ers krijgen deze week hun 2e vaccinatie. De komende weken de 40 ers.
De 60-65 jarigen krijgen rond augustus hun tweede AZ vaccinatie.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

DDD schreef:O, ik dacht dat we al op 40 procent twee maal ingeent zitten, en meer dan 70 procent éénmaal. Maar goed, we zullen het afwachten. Ik vind het in ieder geval terecht dat jongeren weer gewoon een feestje mogen vieren. Dat is al heel erg lang niet toegestaan en dat is niet gezond.
Alsof die niet gewoon zijn doorgegaan met feesten. Alleen de schaal is anders.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

merel schreef:
parsifal schreef:
DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
Nee, zeker niet. De 50ers krijgen deze week hun 2e vaccinatie. De komende weken de 40 ers.
De 60-65 jarigen krijgen rond augustus hun tweede AZ vaccinatie.
Ik weet toch verschillende vrienden van 50 die al twee keer zijn ingeënt, via de normale cohorten. Ik denk niet dat dit klopt. Ik ben zelf nog geen 50, en ik had ook al twee keer ingeënt kunnen zijn, ware het niet dat ik in verband met mijn werkplanning dat wat heb uitgesteld.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

DDD schreef:
merel schreef:
parsifal schreef:
DDD schreef:De vraag blijft dan of dat een probleem is. Bijna iedereen die wil, is nu toch ingeënt? Natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen, maar de druk op de zorg zal niet zo snel meer heel groot worden.
Het lijkt me toch nog iets te vroeg. Zijn alle veertigers al twee keer aan de beurt geweest?
Nee, zeker niet. De 50ers krijgen deze week hun 2e vaccinatie. De komende weken de 40 ers.
De 60-65 jarigen krijgen rond augustus hun tweede AZ vaccinatie.
Ik weet toch verschillende vrienden van 50 die al twee keer zijn ingeënt, via de normale cohorten. Ik denk niet dat dit klopt. Ik ben zelf nog geen 50, en ik had ook al twee keer ingeënt kunnen zijn, ware het niet dat ik in verband met mijn werkplanning dat wat heb uitgesteld.
En ondertussen zijn er ook boven de 50 die nog weken moeten wachten op de tweede prik. Hangt heel sterk af van het tijdstip waarop je je afspraak hebt gemaakt en de regio waar je woont. Laat staan dat alle 40-ers al voor de tweede keer aan de beurt geweest zouden zijn.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

In ieder geval heeft 70 procent van de Nederlanders zijn eerste prik gehad. De kans op heel ernstige complicaties is daarmee sterk verminderd ten opzichte van de periode dat er nog geen vaccin was.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

De groep 60-64 (via huisartsen) krijgt gedeeltelijk deze maand ook nog de tweede vaccinatie, ook wanneer gereageerd is op de eerste mogelijkheid voor vaccinatie.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Aha. Dan haalt de GGD hen snel in, want toen ik (door eigen keuze zeer vertraagd) mijn eerste vaccinatie kreeg, zag ik allerlei mensen van rond de 25 rondlopen. Dus ik ging er in mijn onnozelheid vanuit dat de mensen boven de 50 dan wel op zijn minst volledig gevaccineerd zouden zijn. Dat is dus niet zo, omdat via de huisartsen het wat langzamer verloopt, als ik het goed begrijp. Misschien kunnen ze dan daarmee beginnen, in plaats van pubers uit te nodigen. Maar dat geheel terzijde.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

DDD schreef:Aha. Dan haalt de GGD hen snel in, want toen ik (door eigen keuze zeer vertraagd) mijn eerste vaccinatie kreeg, zag ik allerlei mensen van rond de 25 rondlopen. Dus ik ging er in mijn onnozelheid vanuit dat de mensen boven de 50 dan wel op zijn minst volledig gevaccineerd zouden zijn. Dat is dus niet zo, omdat via de huisartsen het wat langzamer verloopt, als ik het goed begrijp. Misschien kunnen ze dan daarmee beginnen, in plaats van pubers uit te nodigen. Maar dat geheel terzijde.
Ik had het over de GGD.
Plaats reactie