COVID-19

Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Wat ik wel triest vind, is hoe het mogelijk is dat we in 1 week tijd een verviervoudiging zien van de dagcijfers aan besmettingen (zie het corona dashboard, van iets boven 500 nu naar 2250 besmettingen op dagbasis). Dat betekent een R=2 of iets dergelijks. De daling van 4 weken in juni is in één week bijna helemaal teniet gedaan...

Jammer ook dat ruim een week geleden minister De Jonge van mening was dat jongeren direct na het vaccineren wel een feest konden vieren. Je ziet nu de gevolgen, want veel jongeren hebben dit letterlijk gedaan.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: COVID-19

Bericht door pierre27 »

Valcke schreef:Wat ik wel triest vind, is hoe het mogelijk is dat we in 1 week tijd een verviervoudiging zien van de dagcijfers aan besmettingen (zie het corona dashboard, van iets boven 500 nu naar 2250 besmettingen op dagbasis). Dat betekent een R=2 of iets dergelijks. De daling van 4 weken in juni is in één week bijna helemaal teniet gedaan...

Jammer ook dat ruim een week geleden minister De Jonge van mening was dat jongeren direct na het vaccineren wel een feest konden vieren. Je ziet nu de gevolgen, want veel jongeren hebben dit letterlijk gedaan.
Heel bizar ja, wat ongetwijfeld er weer voor gaat zorgen dat NL voor veel landen als een risicoland gezien gaat worden. Van alle plaatsen waar ik kom is de kerk, waar we al vanaf dat we vorig jaar weer bij elkaar konden komen op afstand blijven. Zelfs met grote aantallen kerkgangers. Een en ander baart me zorgen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ja, dansen met Jansen blijkt toch een keerzijde te hebben. Volgens mij kon je dit van mijlenver zien aankomen, gezien de cijfers in het VK.

Het lijkt wel of De Jonge hardleers is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:Het lijkt wel of De Jonge hardleers is.
Dat is wel heel erg voorzichtig uitgedrukt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef:Ja, dansen met Jansen blijkt toch een keerzijde te hebben. Volgens mij kon je dit van mijlenver zien aankomen, gezien de cijfers in het VK.

Het lijkt wel of De Jonge hardleers is.
Een mavoklantje wellicht.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Ambtenaar schreef:Ja, dansen met Jansen blijkt toch een keerzijde te hebben. Volgens mij kon je dit van mijlenver zien aankomen, gezien de cijfers in het VK.

Het lijkt wel of De Jonge hardleers is.
Een mavoklantje wellicht.
:yahoo
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef: Een mavoklantje wellicht.
:yahoo
Nauwelijks beter, een HAVO-er met aansluitend PABO. Dat is van de regen in de drup.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Och, minister Anker, dat zou wel goed gaan, denk ik. Maar dan zijn we hem hier wel kwijt...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Het aantal besmettingen neemt toe, maar met de ziekenhuisopnames valt het mee.
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:Het aantal besmettingen neemt toe, maar met de ziekenhuisopnames valt het mee.
Dat is lastig te zeggen, die volgen normaliter 1 a 2 weken erna.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef:Och, minister Anker, dat zou wel goed gaan, denk ik. Maar dan zijn we hem hier wel kwijt...
Dan zal refoforum eerder een wervende functie krijgen. Ministers zijn doorgaans heel actief op de sociale media. Ik heb per abuis wat van die mensen aangeklikt om te volgen, maar nu kom ik nier meer van ze af.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

ik vrees ook dat het opengooien ongeveer een maand te vroeg komt. Waarom niet wachten tot echt ieder volwassene gevaccineerd kan zijn, voordat je binnenshuis weer zoveel mensen samen laat komen. Nu is het even afwachten of de ziekenhuisopnames niet weer gaan stijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Och, minister Anker, dat zou wel goed gaan, denk ik. Maar dan zijn we hem hier wel kwijt...
Dan zal refoforum eerder een wervende functie krijgen. Ministers zijn doorgaans heel actief op de sociale media. Ik heb per abuis wat van die mensen aangeklikt om te volgen, maar nu kom ik nier meer van ze af.
:yahoo

Als hij minister wordt, zal ik ook Twitter aanmaken. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Maar ik zie toch het probleem met die extra vastgestelde besmettingen niet zo. Veel van die testresultaten zijn het gevolg van testen voor toegang en zouden anders onder de radar zijn gebleven, vanwege het ontbreken van verschijnselen. Wij weten nog helemaal niet of dit iets zegt over de R-waarde, voor zover ik begreep.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Maar ik zie toch het probleem met die extra vastgestelde besmettingen niet zo. Veel van die testresultaten zijn het gevolg van testen voor toegang en zouden anders onder de radar zijn gebleven, vanwege het ontbreken van verschijnselen. Wij weten nog helemaal niet of dit iets zegt over de R-waarde, voor zover ik begreep.
Volgens mij heb je het niet begrepen. Besmettingen nemen reëel toe onder jongeren. Dat is hoe dan ook een slechte uitgangspositie voor komende tijd. Ook moeten we niet verbaasd zijn wanneer Nederland al heel snel weer op rood komt op de Europese landkaart.
Plaats reactie