Gezin als hoeksteen?

Mara

Gezin als hoeksteen?

Berichtdoor Mara » 12 Jul 2019, 17:23

Kun je dit nog wel zeggen, als er steeds meer samengestelde, regenbooggezinnen komen?

‘Ook regenbooggezinnen zijn gezinnen. Dit laat het belang van doorbreking van stereotypering zien.’ Zo reageerde D66-minister Ingrid van Engelshoven op de petitie van een actiegroep tegen posters met zoenende mannen. Van de stereotypering van Van Engelshoven vind ik op mijn beurt weer wat.

Maar dat gezegd hebbende, is er dan niet nog steeds ruimte om de schoonheid te zien van dat hele ouderwetse gezin, waarin een man en een vrouw elkaar beloven in trouw en liefde samen te leven, en waarin kinderen kunnen opgroeien met hun eigen biologische vader en moeder? Hoe weerbarstig de praktijk ook is, is dat niet iets om zuinig op te zijn?

BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Boertje

Re: Gezin als hoeksteen?

Berichtdoor Boertje » 13 Jul 2019, 23:02

In onze gezindte wel degelijk. Als je kijkt naar het CDA, die hadden dit ooit als verkiezingsleus, maar of ze daar nu nog achter staan.

Toch denk ik dat wij hier pal voor moeten staan. Ook al gaan we tegen de heersende mening in. Vroeg of laat wordt het traditionele gezin weer ontdekt. Er zal wel weer een wetenschappelijk debat ontstaan om te ontdekken wat onze gezindte al eeuwen weet: het traditionele gezin is nodig als hoeksteen van de samenleving.

Terug naar “Actuele zaken”