Re: Bij ons in de Biblebelt
Geplaatst: 08 jul 2019, 14:37
Het was een driekwart, dus die valt sowieso net buiten die discussie.Zeeuw schreef:Of die van de hardlooptenuetjesMara schreef:In die langebroekendiscussie.
Het was een driekwart, dus die valt sowieso net buiten die discussie.Zeeuw schreef:Of die van de hardlooptenuetjesMara schreef:In die langebroekendiscussie.
Ik heb niet de indruk dat Dodo dit bedoelt.Mara schreef:Precies!Dodo schreef:Dat het vooral een geloofsovertuiging is, waar leefgewoontes uit voortvloeien, komt niet zo uit de verf.
Je valt niet onder de noemer als je net iets afwijkt in het uiterlijke.
Terwijl het gaat om het geloofsleven.
Als je dan niet oppast kom je weer in die langebroekendiscussie.
Maar dat is ook maar een veronderstelling. Ik vraag mij af, of het nu werkelijk gaat om het geloofsleven bij heel veel van dit soort dingen.Mara schreef:Deze ontspoorde discussie toont precies aan waarom het afgebrokkeld en versplinterd is.Precies!Dodo schreef:Dat het vooral een geloofsovertuiging is, waar leefgewoontes uit voortvloeien, komt niet zo uit de verf.
Je valt niet onder de noemer als je net iets afwijkt in het uiterlijke.
Terwijl het gaat om het geloofsleven.
Als je dan niet oppast kom je weer in die langebroekendiscussie.
Als ze aan de kinderen in Rijssen vroegen wie zonder zonde was.. zeiden ze .. Arend Baan.-DIA- schreef:Vroeger waren ze meer een bezienswaardigheid, nu is er veel wereldgelijkvormigheid gekomen, en niemand die dat erg lijkt te vinden. Ik zie de vele en grote veranderingen, en kan ze niet positief waarderen, vergeleken bij het eenvoudige vrome volk van eerder.DDD schreef:Zo heel gewoon zijn refo's niet hoor.
Maar vroeger was er meer. Ze waren niet alleen een bezienswaardigheid, er was veel meer respect. Hoewel er altijd een vijandschap tegen deze leer was ging er wel eens zoveel van uit dat men niets durfde te zeggen.
Een bekend voorbeeld was Arend Baan. Hij was ouderling wethouder in R. Als de burgemeester hem van verre zag aankomen liep die graag een straatje om omdat hij wel voelde dat hij niet van dezelfde weg was als Arend Baan, en weerspreken kon hij het niet.
Ander voorbeeld: na het openbaar komen van Ananias en Safíra 'durfde zich niemand bij hen te voegen'. Want men hield de apostelen in grote waarde.
Ik vermoed dat deze het daar zeer mee ineens zou geweest zijn.Desiree schreef:Als ze aan de kinderen in Rijssen vroegen wie zonder zonde was.. zeiden ze .. Arend Baan.-DIA- schreef:Vroeger waren ze meer een bezienswaardigheid, nu is er veel wereldgelijkvormigheid gekomen, en niemand die dat erg lijkt te vinden. Ik zie de vele en grote veranderingen, en kan ze niet positief waarderen, vergeleken bij het eenvoudige vrome volk van eerder.DDD schreef:Zo heel gewoon zijn refo's niet hoor.
Maar vroeger was er meer. Ze waren niet alleen een bezienswaardigheid, er was veel meer respect. Hoewel er altijd een vijandschap tegen deze leer was ging er wel eens zoveel van uit dat men niets durfde te zeggen.
Een bekend voorbeeld was Arend Baan. Hij was ouderling wethouder in R. Als de burgemeester hem van verre zag aankomen liep die graag een straatje om omdat hij wel voelde dat hij niet van dezelfde weg was als Arend Baan, en weerspreken kon hij het niet.
Ander voorbeeld: na het openbaar komen van Ananias en Safíra 'durfde zich niemand bij hen te voegen'. Want men hield de apostelen in grote waarde.
Haha, ik zie het al voor me: Jantje in een damesbroek!Jantje schreef::D Ik moet er niet aan denken...