relithrillers

Plaats reactie
Em.

relithrillers

Bericht door Em. »

wat vinden jullie van Frank Peretti, Randy Alcorn, Sigmund Brouwer, Tim Lahaye (van de serie: laatste bazuin) ed???
Loïs

Bericht door Loïs »

Ik vind ze allemaal te Amerikaans. Beetje mcDonaldsachtig enzo.

Alles in 't groot en hap-slik-weg.. nee niks voor mij.

Maar over smaak valt niet te twisten. :eur

groetjes van Loïs.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik hou er wel van hoor. Ik heb thuis dan ook een verzameling Peretti/Alcorn/Laatste bazuin staan. Qua theologie ben ik er soms/vaak niet mee eens, maar de boeken zijn dan ook niet bedoeld als theologische werken. Ze zijn bedoeld als bewustwording en natuurlijk om te lezen!
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Van Sigmund Brouwer heb ik wel eens een heel mooi boek gelezen over Simon van Cyrene!
Em.

Bericht door Em. »

Ik houd er wel van, maar ik ben het er lang niet altijd mee eens. Je wordt wel aan het denken gezet is mijn ervaring.

tja, amerikaans, da's wel een beetje zo ja.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

"De Eed" van Frank Peretti vind ik erg mooi. (hoewel af en toe een beetje onsmakelijk).

Het beeldt heel mooi uit hoe openbare zonden tot (letterlijk) de ondergang leiden en er alleen na schuldbelijdenis en geloof ontkoming mogelijk is. Dit laatste zelfs nog als de ondergang (letterlijk) nabij is.
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Refo,

Ik denk dat het niet alleen de `openbare zonden` bedoeld!! In alle zonden kun je weg drijven van God!

Ik vind De Eed ook een heel indrukwekkend boek.

Ik wist trouwens niet dat Sigmund Brouwer ook tot dat genre behoorde. Ik heb maar 1 boek van hem gelezen, maar vond die wel heel mooi.
Plaats reactie