Pagina 15 van 15

Re: Klimaatspijbelaars

Geplaatst: 14 okt 2019, 05:59
door J.C. Philpot
Interessant: is het klimaatactivisme een religie geworden? Er blijken inderdaad overeenkomsten te bestaan:

https://www.nu.nl/276700/video/is-klima ... orden.html

Re: Klimaatspijbelaars

Geplaatst: 14 okt 2019, 12:46
door -DIA-
J.C. Philpot schreef:Interessant: is het klimaatactivisme een religie geworden? Er blijken inderdaad overeenkomsten te bestaan:

https://www.nu.nl/276700/video/is-klima ... orden.html
Ik zag het net al. Ik denk wel dat mensen bang worden. Men wil iets doen en men voelt zich ergens toch machteloos. Het blijkt dat de mens niet alles in de hand heeft. Dat verwekt protest, en tegen wie eigenlijk?

Re: Klimaatspijbelaars

Geplaatst: 14 mar 2024, 14:56
door KDD
Gelezen:

De gemiddelde benzineauto gaat ongeveer twintig jaar of langer mee op de weg. Wanneer het einde van zijn levensduur is bereikt, wordt het zorgvuldig gedemonteerd en worden de onderdelen verkocht als gebruikte onderdelen, wat betekent dat er de komende tien jaar of langer geen nieuwe mijnbouw voor deze onderdelen zal plaatsvinden. Dat is mogelijk het grootste recyclingprogramma ter wereld. Dat is ook het hoogste winstdeel van de levenscyclus van benzinevoertuigen, en die winsten gaan naar lokale bedrijven en niet naar de gigantische fabrikanten, dus verdelen zij het autovermogen onder de lagere inkomenssegmenten. Wanneer de onderdelen eindelijk het einde van hun levensduur hebben bereikt, kunnen ze gemakkelijk worden gesmolten om nieuwe onderdelen te maken, zonder nieuwe mijnbouw. Dat betekent dat de hele levenscyclus van traditionele voertuigen veel minder schadelijk is voor het milieu dan de nieuwe mijnbouw die nodig is voor elektrische voertuigen. Ook batterijen en elektronica in de huidige EV’s in Tesla-stijl zijn behoorlijk moeilijk te recyclen, dus vereisen ze de nieuwe mijnbouw. Toyota/Honda-accu's zijn gemaakt voor gemakkelijke wederverkoop/recycling. Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.

Re: Klimaatspijbelaars

Geplaatst: 14 mar 2024, 16:29
door Ambtenaar
KDD schreef: 14 mar 2024, 14:56 Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.[/i]
Dat klopt. Maar vele malen schoner en groener dan voertuigen met een brandstofmotor. Zoek eens op "Auke Hoekstra" + "debunk".

Re: Klimaatspijbelaars

Geplaatst: 14 mar 2024, 16:56
door HersteldHervormd
KDD schreef: 14 mar 2024, 14:56 Gelezen:

De gemiddelde benzineauto gaat ongeveer twintig jaar of langer mee op de weg. Wanneer het einde van zijn levensduur is bereikt, wordt het zorgvuldig gedemonteerd en worden de onderdelen verkocht als gebruikte onderdelen, wat betekent dat er de komende tien jaar of langer geen nieuwe mijnbouw voor deze onderdelen zal plaatsvinden. Dat is mogelijk het grootste recyclingprogramma ter wereld. Dat is ook het hoogste winstdeel van de levenscyclus van benzinevoertuigen, en die winsten gaan naar lokale bedrijven en niet naar de gigantische fabrikanten, dus verdelen zij het autovermogen onder de lagere inkomenssegmenten. Wanneer de onderdelen eindelijk het einde van hun levensduur hebben bereikt, kunnen ze gemakkelijk worden gesmolten om nieuwe onderdelen te maken, zonder nieuwe mijnbouw. Dat betekent dat de hele levenscyclus van traditionele voertuigen veel minder schadelijk is voor het milieu dan de nieuwe mijnbouw die nodig is voor elektrische voertuigen. Ook batterijen en elektronica in de huidige EV’s in Tesla-stijl zijn behoorlijk moeilijk te recyclen, dus vereisen ze de nieuwe mijnbouw. Toyota/Honda-accu's zijn gemaakt voor gemakkelijke wederverkoop/recycling. Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.
Het recyclen van auto-onderdelen van auto's op fossiele brandstoffen heeft anders heel erg lang geduurd voordat het is wat het nu is. Inderdaad word daar bij EV's nu nog weinig rekening mee gehouden, maar dat gaat zeker wel komen is de verwachting.