Occultisme in boeken

WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door voorbijganger
Beste Wiccangirl,

Wat jammer dat uit deze reactie nu weer zo'n wantrouwen spreekt. Dat is helemaal niet nodig. Je wordt serieus genomen.
Neem ook ons dan serieus. We proberen je ook niet iets op de mouw te spelden. Wat we proberen is je te laten zien dat jouw invulling van wicca een erg persoonlijke is. Op het moment dat je wicca neemt in haar oorspronkelijke of meer algemene vorm dan kom je heel andere dingen tegen.

Dan kom je veel dingen tegen waar je nu van zegt: daar ben ik het niet mee eens, of daar doe ik niet aan mee. Maar kan je dat nog wel zeggen als je verder en dieper gaat?

Ik hoor je denken: dan moet ik het toch eerst hebben uitgezocht. Dat klopt wel. Maar wat is er op tegen om te luisteren naar anderen. We hoeven toch ook het wiel niet elke keer opnieuw uit te vinden.

"Ja maar dat is een christen". Dat klopt, maar daarom wil ik nog geen christin van je maken. Je bent oud en wijs genoeg om zelf te oordelen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. De verantwoordelijkheid is helemaal aan jezelf.

Mocht je nu vragen: maar wat moet ik dan eens onderzoeken? Kijk dan eens goed bij jezelf naar binnen. Misschien kom je dan vanzelf bij het advies van Kena
het is niet mijn bedoeling jullie te wantrouwen hoor. Ik weet ook niet waar ik dat heb gedaan, je hebt het denkik verkeerd opgevat.

Wicca wordt sowieso persoonlijk ingevoerd. Je hebt covens en kringen waar men als een groep dingen doet, en daar zal het wat strikter zijn. Maar ik vind sowieso niet dat je in een geloof dingen moet doen omdat ze je opgelegd worden..
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Ja, héél persoonlijk!

Meis, ik weet erg veel van die duistere wereld. Ik ben niet voor niets in deze thread gesprongen ;-) Ik weet voor sommige zelfs te veel :(

Wees niet wantrouwig. Ik ken deze occulte wereld. Ik weet dat ik meer weet dan jij over wicca en satansime en ben hier om jou alleen maar te waarschuwen. Dus wees vrij en jezelf zonder schroom, ok? Maar wantrouw ons niet. Dat praat niet fijn, meisje. :in

Lees goed wat Voorbijganger zegt: niet iedere christen heeft bekeringsdrang

Lfs Kena
het was niet om je te wantrouwen hoor... maar het was meer of je ze echt wel persoonlijk kende. Want als je verhalen via via hoort kan het veel erger zijn geworden zijn dan het werkelijk is.. that's all :+
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Heej Voorbijganger.

Ik hou sowieso niet van etiketten, ben eigenlijk gewoon mezelf (tja alto opmerking). Maar ik vier de sabats van Wicca, en esbats ook. Ik begin me de laatste tijd wel af te vragen of ik niet meer naar de oude hekserij leef dan naar wicca, vanwege het feit dat ik niet in de goden en godinnen geloof. De oude hekserij gaat veel meer terug naar de natuur dan wicca eigenlijk. Maar tot nu toe heb ik er nog niet heel veel over gevonden maar ik ga ff wat mensen mailen en verder zoeken binnenkort.
Tja of ik dan dus echt wiccan weet ik niet, vooral op dit forum vond ik het handiger om het etiket wiccan te gebruiken.
Kena

Bericht door Kena »

Ook de oude hekserij hanteert de pantheon, Wiccangirl. Je ontkomt er niet aan....

Lfs
Kena
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Ook de oude hekserij hanteert de pantheon, Wiccangirl. Je ontkomt er niet aan....

Lfs
Kena
ik heb dit topic ff doorgekeken, maar kon het niet zo snel tegen. Wat is de pantheon?
Kena

Bericht door Kena »

Groep goden. Zoals alle vormen van hekserij in een pantheon van goden geloven...
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Groep goden. Zoals alle vormen van hekserij in een pantheon van goden geloven...
aha, maar ik zie niet veel verschil tussen mijn soort geloven en de goden. Dat ik niet geloof dat er één of een stel personen het leven regelen. Maar ik geloof wel dat er iets meers is dan het aardse leven. Dat er bepaalde krachten zijn maar dat die gewoon geen personen zijn... is dat heel anders?
Kena

Bericht door Kena »

Ja.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Ja.
:D Okeej vertel waarom is dat dan zo anders?
Kena

Bericht door Kena »

Wat ik al zei, Wiccan Girl: Wiccans geloven in een pantheon als personen.

Lfs
Kena
ps discussie loopt dood vrees ik :,

[Veranderd op 13/1/03 door Kena]
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Wat ik al zei, Wiccan Girl: Wiccans geloven in een pantheon als personen.

Lfs
Kena
ps discussie loopt dood vrees ik :,

[Veranderd op 13/1/03 door Kena]
ja maar, is at ik geloof zo anders dan een pantheon van goden? Ik geloof niet in de verpersoonlijking van verschillende krachten maar ik geloof wel dat die krachten bestaan.....
Kena

Bericht door Kena »

Ja, tuurlijk is het anders. Het is nl de bases, het fundament, van de wicca en andere hekserij.

Ik ben al lang blij dat je er niet in gelooft en houd het ajb zo ;-)

Kena
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door Kena
Ja, tuurlijk is het anders. Het is nl de bases, het fundament, van de wicca en andere hekserij.

Ik ben al lang blij dat je er niet in gelooft en houd het ajb zo ;-)

Kena
Ik ken nog wel wicca's die ook niet in de goden geloven.... :)
Maar ja, de discussie is een beetje dood gebloed ja...
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Het niet geloven in goden is een normale zaak in Wicca. Op een Wicca forum waar ik wel is kom heb ik de stelling over wel of geen goden gezet en tot nu toe hebben er alleen maar mensen gereageerd die niet in goden geloven. Er zullen ook veel zijn die wel in verschillende goden geloven maar bij wicca is het niet abnormaal om niet in goden te geloven.. j kan het zelf invullen..
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door voorbijganger
Maak je nu een grapje of ben je echt zo naief? Iemand die bezig is op het vakgebied waar jij studeert zou toch beter kunnen weten.
ik kan af en toe naief zijn, maar wat ik daar heb geschreven was niet in een naieve bui... En wat zou psychologie er mee te maken hebben?
Plaats reactie