Volgens mij krijg je bij een elektrische auto korting op de bijtelling voor de eerste €30.000. Dat scheelt toch €1800 bruto per jaarBourdon16 schreef:Ik wil geen elektrische auto, tenzij het financieel aantrekkelijker wordt om deze te rijden (ik betaal bijtelling). Maar elektrisch rijden is wel heerlijk.
Autoliefhebbers
Re: Autoliefhebbers
-
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
Hoeveel pk heb je nu dan?Zeeuw schreef::-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.-DIA- schreef:Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...HersteldHervormd schreef:Hoeveel pk heb je nu dan?Zeeuw schreef::-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.-DIA- schreef:Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41
-
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
43KW is geen 49pk-DIA- schreef: Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Vroeger waren ze aan de voorzichtige kant dus 43 kw is 49 pk. Nu is de berekening 43 kw is 58 pk. Wat te positief? Of zijn er parameters aangepast. Zo is er ook verschil tussen de oude el en ' nieuwe' el.
Re: Autoliefhebbers
Ik heb deze cijfers niet zelf gemeten, daar heb ik geen verstand van, maar ze staan ergens op een website over de Atoz van dit bouwjaar.HersteldHervormd schreef:43KW is geen 49pk-DIA- schreef: Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
Het is duidelijk, de paarden van vroeger waren een stuk minder gewend dan nu
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Of ze konden minder goed rekenen.HersteldHervormd schreef:Het is duidelijk, de paarden van vroeger waren een stuk minder gewend dan nu
Re: Autoliefhebbers
Ik dacht rond de 170 op de benzinemotor en dan 25 op het sneue elektromotortje (dat nergens anders voor dient dan de uitstoot te knijpen oid). Het gaat, vooral in de sportstand, toch wel lekker rap.HersteldHervormd schreef:Hoeveel pk heb je nu dan?Zeeuw schreef::-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.-DIA- schreef:Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt.
Re: Autoliefhebbers
Benenwagen?Evangelist schreef:Vreemd dat beste automerk in de lijst ontbreekt.
-
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
- Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Ik was ook weer toe aan een andere lease-auto. Maar zo ruim als een Touran worden ze niet meer gemaakt ben ik nu wel achter. Het is uiteindelijk een RAV4 geworden zonder stekker. Die paste precies in het leasebeleid (qua uitstoot en qua leasetarief). Aflevering staat gepland voor oktober, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
Ik dacht rond de 170 op de benzinemotor en dan 25 op het sneue elektromotortje (dat nergens anders voor dient dan de uitstoot te knijpen oid). Het gaat, vooral in de sportstand, toch wel lekker rap. [/quote]Zeeuw schreef: Hoeveel pk heb je nu dan?
Lekker hoor, niet verkeerd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Klopt, alleen voor een beetje knappe gezinsauto kom je nog een stuk boven de 30k uit.Ambtenaar schreef:Volgens mij krijg je bij een elektrische auto korting op de bijtelling voor de eerste €30.000. Dat scheelt toch €1800 bruto per jaarBourdon16 schreef:Ik wil geen elektrische auto, tenzij het financieel aantrekkelijker wordt om deze te rijden (ik betaal bijtelling). Maar elektrisch rijden is wel heerlijk.
Helaas is de bijtelling voor elektrische auto's niet meer zo gunstig als enkele jaren geleden
Voorlopig houd ik het bij een brandstofauto.