Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Het was een goede column en laten we aub onze woorden niet op het lhbti-goudschaaltje wegen. Een column over christendom of islam in de seculiere pers mag ook schuren vindt men.
Die lhbti clubjes hebben wel erg lange tenen.
Ik ben het met je eens, maar vraag me af of polarisatie een handige strategie is.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Germanicus »

huisman schreef:Het was een goede column en laten we aub onze woorden niet op het lhbti-goudschaaltje wegen. Een column over christendom of islam in de seculiere pers mag ook schuren vindt men.
Die lhbti clubjes hebben wel erg lange tenen.
Precies! Meehuilen met de wolven in het lhbti-bos moeten we; eerder zal men niet rusten.
Hier beneden is het niet.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Profesto »

De Kloe heeft geen gelijk. Daarnaast is het een super onhandige actie.

De Kloe doet in zijn column een aantal wilde aannames die hij verder niet onderbouwt. Wellicht zal hij anekdotisch bewijs hebben voor zijn stelling over lesbiennes die gruwen van homoseks, maar om dit zo algemeen te stellen is heel vreemd.

Zijn woorden over een monsterverbond zijn gewoon kwalijk en voedt het wij zij denken. Hij praat anderen die opruiende en polariserende woorden gebruiken na en doet er nog een schepje bovenop.

Daarnaast zijn zijn woorden over het zogenaamde monsterverbond een klap in het gezicht van zoveel lhbti+-mensen die de gereformeerde gezindte van de minst aantrekkelijke kant hebben gezien: de kant die hen doodzwijgt, uitsluit en afwijst.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Profesto schreef:Zijn woorden over een monsterverbond zijn gewoon kwalijk en voedt het wij zij denken. Hij praat anderen die opruiende en polariserende woorden gebruiken na en doet er nog een schepje bovenop.
Ik zou eerder zeggen dat de aggressieve manier van aanvallen door de COC en haar aanhangers (via media, rechtzaken, bedreigingen, stalking) polariseert. "lhbti-ers" die naar Gods woord willen leven, voelen zich absoluut niet thuis bij deze acties en beweging.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ik wil mij over zulke onnozele columns niet te druk maken, maar de suggestie dat er sprake is van een monsterverbond tegen jouzelf is toch wel verbazend voor iemand met een academische opleiding?

Hoe conservatief je ook bent, ik moest er een beetje om grinniken. Dus ik snap de ergernis van Profesto wel. Het is heel suggestief en tamelijk onzinnig om op zo'n manier je eigen zin te willen krijgen.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef:
Profesto schreef:Zijn woorden over een monsterverbond zijn gewoon kwalijk en voedt het wij zij denken. Hij praat anderen die opruiende en polariserende woorden gebruiken na en doet er nog een schepje bovenop.
Ik zou eerder zeggen dat de aggressieve manier van aanvallen door de COC en haar aanhangers (via media, rechtzaken, bedreigingen, stalking) polariseert. "lhbti-ers" die naar Gods woord willen leven, voelen zich absoluut niet thuis bij deze acties en beweging.
Aangifte nadat er voor de zoveelste keer een zaak aan het licht kwam of een stuk geschreven is, waarin LHBTI's van van alles worden beticht.

DDD grinnikt erom, en terecht, maar zolang de gereformeerde gezindte hun eigen aandeel in de polarisatie niet erkent, komen we geen stap verder in deze samenleving.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Profesto »

Fijn dat er gesprek gaat komen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Het is m.i. nooit zwak om in gesprek te gaan of te erkennen dat je uitspraken wellicht niet zo handig waren.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Inderdaad. Excuus aanbieden, snel in gesprek. Beetje vaag. Doe dan eerst niet zo stoer in de krant.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Inderdaad. Excuus aanbieden, snel in gesprek. Beetje vaag. Doe dan eerst niet zo stoer in de krant.
Precies. Wij begrijpen elkaar. (Wat gebeurt dat toch vaak, de laatste weken...)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Vind ik ook wel een beetje. Eerst A zeggen, vervolgens beetje terugkrabbelen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Zita »

HersteldHervormd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:Fijn dat er gesprek gaat komen.
Wat je fijn vindt. Ik vind het een zwaktebod.
Vind ik ook wel een beetje. Eerst A zeggen, vervolgens beetje terugkrabbelen.
Nou, de column van De Kloe schreef hij naar mijn idee als privépersoon (met wellicht een gelijkgezind refopubliek voor ogen). Vervolgens worden zijn uitspraken het hele onderwijs op het Driestar-Wartburgcollege aangerekend. Daar zit al een verschilletje. Hij lijkt nu als bestuurder in gesprek te gaan met de betreffende organisaties.
Uit de formulering van zijn column kreeg ik niet de indruk dat over de exacte verwoording echt heel zorgvuldig was nagedacht. Verder leek het naar mijn idee best wel op een rij vooroordelen met een rechtvaardigheidssausje er overheen. Vooroordelen kunnen overigens best wel waar zijn, en in dit geval zou hij in sommige opzichten heel goed gelijk kunnen hebben.
Een column mag prikkelend zijn, en daarin is hij zeer succesvol geweest. Of je als schoolbestuurder juist op dit moment op dit terrein moet willen prikkelen, is naar mijn idee de vraag. Bovendien vraag ik me af of hij zich realiseert dat homo's en al die anderen die achter die rij letters geschaard kunnen worden zich niet alleen in de boze buitenwereld bevinden, maar zich ook in al hun kwetsbaarheid binnen of buiten de kast zich in de eigen gezindte en op de eigen school bevinden. Of je dan juist daarover prikkelende columns moet willen schrijven waarin nogal wat over één kam geschoren wordt, vraag ik me af.
Het blijft natuurlijk wel eng dat onder het vaandel van vrijheid allerlei standpunten verboden worden. Hoe vrijer en progressiever we in Nederland met elkaar lijken te worden, hoe minder er gezegd mag worden.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Het punt is natuurlijk, dat hij een hele groep mensen over één kam scheert, maar dat niet beoogt. Hij zal waarschijnlijk de homo's op zijn school gewoon niet zien als lhtbi-mensen. Net als sommige mensen hun Marokkaanse buren niet als Marokkaan zien.

Hij beschouwt de genderlobby als anti-christelijk. Terwijl deze lobby gewoon aandacht vraagt voor een kleine minderheid. In plaats van dat te omarmen, wordt de hele scheppingsordening in stelling gebracht om de feiten maar te ontkennen.

Kortom: ik vond het een tamelijk domme column. Maar ik denk niet dat het doortrapt is. Gewoon niet handig en zéér sterk overtuigd van het eigen gelijk.
Plaats reactie